• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-23 23:06:55 följande:
    Jag bekräftar ju att den kriminelle som misshandlade polisen och som Trump nu vill  benåda har suttit fängslad sedan 2021 men han har likväl inte ens suttit av 60% av sitt straff. 

Håller du inte med om att det är svinigt av Trump att benåda kriminella som begått ett grovt brott mot en polis?
    Hur långt är straffet för ett liknande pepparspraybrott i Sverige som jämförelse? Vilka straff fick de i BLM riotarna, som ju hande i flera städer - och ett antal togs upp i både statliga och deferal domstol - för liknande brott?

Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna säga om det var svinigt att släppa honom redan, eller ej.

Men jag läser att i Sverige: 'Det normala är att man släpps när man har avtjänat två tredjedelar av sitt straff, så kallad villkorlig frigivning.' www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/fangelse/
  • stallet90

BLM-upplopp, COVID-lockdowns, woke-grejer,illegal invandring, elitism, ekonomi, tröttnad på status quo. Det tror jag är de största anledningarna. 

• Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-23 23:06:55 följande:
    Jag bekräftar ju att den kriminelle som misshandlade polisen och som Trump nu vill  benåda har suttit fängslad sedan 2021 men han har likväl inte ens suttit av 60% av sitt straff. 

Håller du inte med om att det är svinigt av Trump att benåda kriminella som begått ett grovt brott mot en polis?
    Tow2Mater skrev 2025-01-24 00:34:05 följande:
    Hur långt är straffet för ett liknande pepparspraybrott i Sverige som jämförelse? Vilka straff fick de i BLM riotarna, som ju hande i flera städer - och ett antal togs upp i både statliga och deferal domstol - för liknande brott?

Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna säga om det var svinigt att släppa honom redan, eller ej.

Men jag läser att i Sverige: 'Det normala är att man släpps när man har avtjänat två tredjedelar av sitt straff, så kallad villkorlig frigivning.' www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/fangelse/
    Låt mig ge ett exempel, hur tycker du 'det långa fängelsestraffet' är i jämförelse till de 7 års fängelse som Julian Khater dömdes till? :

A Texas man was sentenced to federal prison today for assaulting a Deputy U.S. Marshal with a construction hammer during a July 2020 protest in Downtown Portland.

Jacob Michael Gaines, 24, was sentenced to 46 months in federal prison and three years? supervised release.

?Mr. Gaines? actions in July 2020 were intentional, dangerous, and could have severely injured or killed the Deputy U.S. Marshal who confronted him. His assault on a federal officer justifies the lengthy prison sentence imposed today,? said Scott Erik Asphaug, Acting U.S. Attorney for the District of Oregon.

Gaines struck a Deputy U.S. Marshal three times with the hammer.

www.justice.gov/usao-or/pr/texas-man-sentenced-federal-prison-assaulting-deputy-us-marshal-hammer-during-portland

• KillBill

Julian Khater deltog i stormningen av USA:s kongress den 6 januari 2021, vilket resulterade i skador på Capitolium. Han attackerade också en polisman med pepparspray, vilket kan ha bidragit till att polismannen senare dog av hjärnblödning. Dessa handlingar spelade en avgörande roll i att han dömdes till nästan sju års fängelse.

Sverigedemokraterna (SD) och regeringen har föreslagit att avskaffa tvåtredjedelsfrigivningen för våldsbrott. Jag har tolkat dig som att du brukar stödja SD och regeringen och hårdare tag mot kriminella men nu när din idol Donald Trump förespråkar förtida frigivning av någon som gjort sig skyldig till ett grovt brott mot en polis verkar du plötsligt stödja att samhället ska vara mildare mot de som sitter i fängelse. 

Gulligt Solig
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

Här några kommentarer från Svenska jurister om Trumps beslut om att släppa ut  dömda våldsverkare ur fängelse. Mårten Schultz är professor i juridik och Jacob Heister är domare. 

• Anonym (GF)

Lägg av. Du vill inte svara. Du har dubbla måttstockar. Du vågar inte säga att du gillar det Trump gjort med fångarna. För det passar ju inte ihop med vad du tycker om andra kriminella. .

Du ör så genomskinlig. 
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2025-01-24 07:40:39 följande:
    Julian Khater deltog i stormningen av USA:s kongress den 6 januari 2021, vilket resulterade i skador på Capitolium. Han attackerade också en polisman med pepparspray, vilket kan ha bidragit till att polismannen senare dog av hjärnblödning. Dessa handlingar spelade en avgörande roll i att han dömdes till nästan sju års fängelse.
    Sverigedemokraterna (SD) och regeringen har föreslagit att avskaffa tvåtredjedelsfrigivningen för våldsbrott. Jag har tolkat dig som att du brukar stödja SD och regeringen och hårdare tag mot kriminella men nu när din idol Donald Trump förespråkar förtida frigivning av någon som gjort sig skyldig till ett grovt brott mot en polis verkar du plötsligt stödja att samhället ska vara mildare mot de som sitter i fängelse. 

Gulligt Solig
    Dina icke relevanta och felaktiga antaganden om mig som person är totalt OT.

BLM riotarna resulterade också i skador på statliga/federala byggnader, fordon, andra byggnader etc och de attackerade också polismän på sätt som de kunde dött av. Jag bad dig jämföra.
  • Tow2Mater
    Anonym (GF) skrev 2025-01-24 08:22:37 följande:
    Lägg av. Du vill inte svara. Du har dubbla måttstockar. Du vågar inte säga att du gillar det Trump gjort med fångarna. För det passar ju inte ihop med vad du tycker om andra kriminella. .

Du ör så genomskinlig. 
  • KillBill
    Tow2Mater skrev 2025-01-24 14:55:06 följande:

BLM riotarna resulterade också i skador på statliga/federala byggnader, fordon, andra byggnader etc och de attackerade också polismän på sätt som de kunde dött av. Jag bad dig jämföra.
    Jag anser att alla som genomför upplopp och skadar poliser och allmän egendom ska straffas och när det gäller villkorlig frigivning och liknande så ska det beslutas av domstolarna och inte av en president som vill gulla med extremhögerns våldsverkare.

Att du inte kritiserar Trump för att han benådar kriminella som misshandlat poliser är mycket talande. 
Svar på tråden Varför gillar så många Trump?