KillBill skrev 2025-01-23 23:06:55 följande:
Jag bekräftar ju att den kriminelle som misshandlade polisen och som Trump nu vill benåda har suttit fängslad sedan 2021 men han har likväl inte ens suttit av 60% av sitt straff.
Håller du inte med om att det är svinigt av Trump att benåda kriminella som begått ett grovt brott mot en polis?
Tow2Mater skrev 2025-01-24 00:34:05 följande:
Hur långt är straffet för ett liknande pepparspraybrott i Sverige som jämförelse? Vilka straff fick de i BLM riotarna, som ju hande i flera städer - och ett antal togs upp i både statliga och deferal domstol - för liknande brott?
Jag är inte tillräckligt insatt för att kunna säga om det var svinigt att släppa honom redan, eller ej.
Men jag läser att i Sverige: 'Det normala är att man släpps när man har avtjänat två tredjedelar av sitt straff, så kallad villkorlig frigivning.'
www.domstol.se/amnen/brott-och-straff/straff-och-pafoljder/fangelse/Låt mig ge ett exempel, hur tycker du '
det långa fängelsestraffet' är i jämförelse till de 7 års fängelse som Julian Khater dömdes till? :
A Texas man was sentenced to federal prison today for assaulting a Deputy U.S. Marshal with a construction hammer during a July 2020 protest in Downtown Portland. Jacob Michael Gaines, 24, was sentenced to 46 months in federal prison and three years? supervised release.
?Mr. Gaines? actions in July 2020 were intentional, dangerous, and could have severely injured or killed the Deputy U.S. Marshal who confronted him. His assault on a federal officer justifies the lengthy prison sentence imposed today,? said Scott Erik Asphaug, Acting U.S. Attorney for the District of Oregon.
Gaines struck a Deputy U.S. Marshal three times with the hammer.
www.justice.gov/usao-or/pr/texas-man-sentenced-federal-prison-assaulting-deputy-us-marshal-hammer-during-portland