• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:43:23 följande:
    Nej, det var inte det, snarare en "vanlig tidning" i så fall
    Vilker också innehåller endel pseudovetenskap. 
  • EpicF
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:44:38 följande:
    Ja, men det innebär i ett sådant fall inte att de ser abort som det självklara alternativet om en graviditet ändå uppstår.
    Nej, alla behöver inte göra. Endel gör dock det. 

Du får nog vackert acceptera att det finns både män och kvinnor som är för abort av alla orsaker, även pga man har slarvar med p-medel eller blivit gravid trots p-medel. 
  • EpicF
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-19 13:44:49 följande:

Även väldigt många  kvinnor erkänner att sex och en graviditet är inte samma sak som något annat.
    Man borde därmed förstå att aborter är inte samma sak som övriga vården. 

Finns väl ingen kvinna eller individ som anser att sex och graviditet är samma sak eller all vård är samma som abort 🤔
  • EpicF
    Anonym (Jag tycker) skrev 2024-11-19 13:49:20 följande:

NU Fattar jag MISSFÖRSTÅNDET. När jag skrev ordet "högre" menade jag INTE i förhållande till kvinnans värde, utan högre i meningen högre än bara baserat på våra mänskliga tankar - ett mera absolut värde och då oberoende av vårt eget tyckande.

Det fanns alltså ingen jämförelse med värdet för kvinnan där då

I denna diskussionen, i meningen så är det rätt normalt att det tolkas som att det är i jämförelse med kvinnan. Så tyvärr så tar jag sitt påstående som en efterhandskonstruktion. 
  • Anonym (Simson)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-19 12:26:08 följande:

Jag tycker det är rättvist om abortgränsen skulle sänkas. 
    Sex fungerar redan inte som något annat i samhället. 
    Aborter uppstår oftast efter man gjort det somnkallad "ingen mänsklig rättighet, inget behov, och ett privilegium.

Exakt i förhållande till vad är en sänkning av abortgränsen mer RÄTTVIS,?
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-19 15:32:26 följande:

EpicF skrev 2024-11-19 12:23:38 följande:
    Att det överhuvudtaget har hänt är fruktansvärt. Och pga det senaste (år 2003) så kom det nya föreskrifterna. Vilket är bra. 

Att dödsfall har hänt vid legala aborter i Sverige finns inte ens något att argumentet om. Fakta är att det har hänt. Du hade fel. Punktum. 

Vad är argumentet?????

Och en annan intresant fråga i min fråga, är att den är retorisk, och det visade sig att prevalensen är så extremt låg att det kunde lika gärna varit noll och pga det är ingen skillnad för argumentet och 0,0000015% är för lite.

Finns inget argument. Kommer aldrig att finnas. Det är bara en oerhört tragisk händelse som aldrig borde ha händer. Vilket varenda normala person håller med om. 

Nu har det hänt vilket innebär att prevalensen inte kunde vara lika med noll. Den borde ha varit noll, men tyvärr så är den inte det. 

Var det svår fakta för dig att ta in? 

Men återigen, något argument mot detta finns inte. Kommer heller aldrig att finnas. Det är fakta. Som du inte kan ta in. 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Simson) skrev 2024-11-19 20:08:15 följande:
    Exakt i förhållande till vad är en sänkning av abortgränsen mer RÄTTVIS,?
    Det undrar jag också
  • klyban
    EpicF skrev 2024-11-19 20:17:01 följande:
    Finns inget argument. Kommer aldrig att finnas. Det är bara en oerhört tragisk händelse som aldrig borde ha händer. Vilket varenda normala person håller med om. 

Nu har det hänt vilket innebär att prevalensen inte kunde vara lika med noll. Den borde ha varit noll, men tyvärr så är den inte det. 

Var det svår fakta för dig att ta in? 

Men återigen, något argument mot detta finns inte. Kommer heller aldrig att finnas. Det är fakta. Som du inte kan ta in. 

Toppen, och EXAKT vad jag sade, det EXISTERAR inget argument alls.
    Kanske du inte förstod en retorisk fråga det skulle förklara allt.

Och jo, faktan berättar bara en sak och inget argumt finns med 0,0000015% och en procent som bara kommer blir lägre och lägre.

Älskar fakta och steg två att inget argument finns att hitta.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Hm) skrev 2024-11-19 20:37:02 följande:
    Det undrar jag också

Dessa anser att NOLL veckor är det enda rättvisa.
    Men religiös fundamentalism är vad den är, och saklighet är inte något de vill veta om.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2024-11-19 22:24:17 följande:

Toppen, och EXAKT vad jag sade, det EXISTERAR inget argument alls.
    Kanske du inte förstod en retorisk fråga det skulle förklara allt.

Och jo, faktan berättar bara en sak och inget argumt finns med 0,0000015% och en procent som bara kommer blir lägre och lägre.

Älskar fakta och steg två att inget argument finns att hitta.

Och jag har aldrig påstått att det existerar argument heller. Det du som började babbla om argument hit och dit. Har du glömt det? 🤔

Vad skulle det finns att argumentera om?

Fakta är att det har hänt. Prevalensen är inte noll eftersom det har hänt. Att det har hänt gör att det inte finns något att argumentera om.

Jag bryr faktiskt inte alls om din retoriska fråga, då den är helt irrelevant för det jag skrev. 

Så bra att du "älskar fakta". Då kanske du kan ta in och förstå fakta. Ta in och förstå fakta som inte kommer från dig.
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?