• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (F)

Kvinnans rätt till att bestämma över sin egen kropp och sitt eget liv kanske?

Och vad du tycker att man ska göra med oönskade barn är SÅ irrelevant eftersom det inte är de reglerna som gäller.

Anonym (F) skrev 2024-10-24 20:23:54 följande:

Kvinnans rätt till att bestämma över sin egen kropp och sitt eget liv kanske?

Och vad du tycker att man ska göra med oönskade barn är SÅ irrelevant eftersom det inte är de reglerna som gäller.

Om det finns en överhängande risk att hon avlider på grund av förlossningen, så ska abort tillåtas i det enskilda fallet. Kvinnans liv går före fostrets liv. Men fostrets liv gå före kvinnans tillfälliga åsikter. 

Om kvinnan verkligen inte vill behålla barnet ska adoptionsprogram införas där barnet direkt hamnar hos en familj som vill och kan uppfostra det. Par bestående av man/kvinna som kanske är ofrivilligt barnlösa. 
  • Anonym (Molly)

Jag är starkt emot abort förutom när... kvinnan som är gravid vill avsluta graviditeten.

Anonym (Molly) skrev 2024-10-24 20:30:44 följande:

Jag är starkt emot abort förutom när... kvinnan som är gravid vill avsluta graviditeten.

Det beror på att du bara ser till kvinnans situation. Och kvinnans situation är ett annat ord för DIN situation, då du är kvinna. Det är ett egoistiskt och subjektivt synsätt. 

Man måste ta hänsyn till fostret och det liv som komma skall. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (F)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:27:47 följande:
    Om det finns en överhängande risk att hon avlider på grund av förlossningen, så ska abort tillåtas i det enskilda fallet. Kvinnans liv går före fostrets liv. Men fostrets liv gå före kvinnans tillfälliga åsikter. 

Om kvinnan verkligen inte vill behålla barnet ska adoptionsprogram införas där barnet direkt hamnar hos en familj som vill och kan uppfostra det. Par bestående av man/kvinna som kanske är ofrivilligt barnlösa. 
    Nej.

Och nej igen. Det är inte så det funkar så håll dig till verkligheten. Med tanke på att det inte går att adoptera bort barn så som du tycker, ska kvinnor fortfarande tvingas behålla barn mot sin vilja? Och det fortfarande oavsett hur de kommit till?
  • Anonym (F)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:32:18 följande:
    Det beror på att du bara ser till kvinnans situation. Och kvinnans situation är ett annat ord för DIN situation, då du är kvinna. Det är ett egoistiskt och subjektivt synsätt. 

Nej, det måste man inte.
    Anonym (Molly) skrev 2024-10-24 20:30:44 följande:

Sen måste man även ta hänsyn till mannen, vad han vill. 
    Det är lika mycket hans barn. Allas åsikter måste höras innan ett vettigt beslut tas. 
    Anonym (F) skrev 2024-10-24 20:35:45 följande:
    Nej, det måste man inte.
    Man måste ingenting här i livet. Man kan göra vad man vill, när man vill. Men om det man gör skadar eller dödar människor eller blivande människor, då är det fel och ska förbjudas. Det handlar om moral och medmänsklighet. 

Medmänsklighet för främst fostret och den blivande individen. Men också medmänsklighet med mannen som kanske vill behålla sitt barn. 
  • Anonym (Molly)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:32:18 följande:

Nej, det måste man inte. Den lilla cellklumpen är inget barn ännu. 

Det enda strikta abortlagar leder till är lidande.

Jag är personligen emot abort. Därför väljer jag att inte göra abort. Men jag står hundraprocentigt bakom svensk abortlagstiftning.
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?