• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-24 20:51:30 följande:

Jag har gjort 0 aborter och kommer alltid att vara stolt över den siffran jag har.Så jag förstår ditt tankesätt.

Tack, bra att du aldrig gjort abort. 

Det har visat sig att till och med kvinnor som blivit våldtagna och blivit gravida i efterhand varit tacksamma att de inte gjorde abort då de fick uppleva nått magiskt genom sitt barn, som de älskar över allt annat. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:32:18 följande:
    Det beror på att du bara ser till kvinnans situation. Och kvinnans situation är ett annat ord för DIN situation, då du är kvinna. Det är ett egoistiskt och subjektivt synsätt. 

Man måste ta hänsyn till fostret och det liv som komma skall. 
    Nej, ända man SKA ta hönsyn till är kvinnas rätt till att bestämma över sin egna kropp. Kvinnans rätt till autonomi, självbestämmande. 
  • Anonym (Mia)
    EpicF skrev 2024-10-24 20:53:51 följande:
    Och hur ska man kunna ta reda på om kvinnan möjligen  har en risk att avlida under förlossningen, som ligger 9 månader fram i tid?! 

Man aborter dessutom inte ett barn, utan en cellklump som från v 9 räknas som foster. 
    Men det är inget barn förrän det har föds. 

En kvinna som absolut inte vill ha barn och då inte vill behålla ett barn ska inte behöva tvingas genom en graviditet i 9 månader för att sedan lämna bort barnet. 

Ja, de flesta barn som adopteras bort är oönskade. Men de flesta adoptionsland har inte samma abortregler som vi har, och då föds barn som är oönskade. Och det om något är tragiskt och fel. 
    Det är ett barn från vecka 22 i Sverige.Visste du inte detta?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:54:58 följande:
    Tack, bra att du aldrig gjort abort. 

Det har visat sig att till och med kvinnor som blivit våldtagna och blivit gravida i efterhand varit tacksamma att de inte gjorde abort då de fick uppleva nått magiskt genom sitt barn, som de älskar över allt annat. 
    90%av aborter görs av människor som struntat i p-medel.
    EpicF skrev 2024-10-24 20:53:51 följande:
    Och hur ska man kunna ta reda på om kvinnan möjligen  har en risk att avlida under förlossningen, som ligger 9 månader fram i tid?! 
    Ibland kan det finnas sjukdomar eller tillstånd där en förlossning med stor säkerhet leder till döden. Där får man göra undantag anser jag. Men inte annars. 

Ja jag vet att det alltid finns en risk att föda, men i Sverige är det förhållandevis låg. Och det finns risker med allt här i världen. Med bilar, kampsport, fotbollsderbyn and so on. Lär dig leva med det. Du lever inte för alltid ändå. Allt i livet är en risk. Att ära kött är en risk. Du kan få tarmcancer. 

Man kan inte tänka så. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:35:53 följande:
    Sen måste man även ta hänsyn till mannen, vad han vill. 
    Det är lika mycket hans barn. Allas åsikter måste höras innan ett vettigt beslut tas. 
    Ja, det är hans blivande barn också ocj självklart har han rätt till en egen åsikt. Men till syvende och sist så är det kvinnans om har bestämmande rätt eftersom det är hennes kropp. 

Den dagen män blir gravida får de bestämma om de ska behålla eller göra abort. Utan att kvinnan lägger sig i. 
    Anonym (Mia) skrev 2024-10-24 20:57:18 följande:
    90%av aborter görs av människor som struntat i p-medel.
    Precis. 
  • Anonym (Mia)

flera av dom jag känner har inte använd p-medel och gjort flera aborter.

EpicF skrev 2024-10-24 20:58:19 följande:
    Ja, det är hans blivande barn också ocj självklart har han rätt till en egen åsikt. Men till syvende och sist så är det kvinnans om har bestämmande rätt eftersom det är hennes kropp. 

Den dagen män blir gravida får de bestämma om de ska behålla eller göra abort. Utan att kvinnan lägger sig i. 
    Nej. Det är fostrets och den blivande människans kropp som hon genom abort vill ta död på. Inte sin egna kropp. Om det inte finns en överhängande risk att hon dör vid förlossningen, då kan abort tillåtas. Men aldrig annars!!!

För hon vill bestämma över en annan individs kropp och inte bara sin egna. Fostrets rätt till ett liv är större än kvinnans tillfälliga åsikter. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-24 20:37:45 följande:
    Man måste ingenting här i livet. Man kan göra vad man vill, när man vill. Men om det man gör skadar eller dödar människor eller blivande människor, då är det fel och ska förbjudas. Det handlar om moral och medmänsklighet. 

Medmänsklighet för främst fostret och den blivande individen. Men också medmänsklighet med mannen som kanske vill behålla sitt barn. 
    Då får mannen bli gravid själv om han så gärna vill ha barn. 

Medmänsklighet för fostret och den blivande individen? Genom att ta abort för ett oönskat barn så visar man på ett sätt medmänsklighet för den blivande individen... 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?