• Anonym (Hm)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

EpicF skrev 2024-10-24 21:01:17 följande:
    Då får mannen bli gravid själv om han så gärna vill ha barn. 

Medmänsklighet för fostret och den blivande individen? Genom att ta abort för ett oönskat barn så visar man på ett sätt medmänsklighet för den blivande individen... 
    Precis just så
  • Anonym (Hm)
    Överste Senap skrev 2024-10-24 20:48:19 följande:

Jag delar inte ditt synsätt för fem öre. Att graviditet syftar till liv till en sådan grad att man inte skulle få möjlighet att avbryta den är närmast ett religiöst synsätt. Människans utveckling har gett henne möjlighet att göra val i livet som inte finns i djurriket. Teknik, läkemede, livsmedel, fungerande samhällen har gett människan mycket längre liv och bättre liv. Bland valen människan har finns även möjligheten att avbryta graviditet om man ställs inför det valet. Inget fel med det. Det är bara religiösa och människor med kontrollbehov som hittar problem med det.

👍
  • Anonym (Hm)
    Anonym (qwerty) skrev 2024-10-24 21:25:00 följande:

Som ordspråket lyder, bara för att du är född i ett stall är du inte en häst.

Det är ju uppenbart att du är MAN för du har ingen aning om hur det känns att gå igenom en fullgången graviditet, smarta, risker, ta sig igenom förlossning. Och bara för att DU tycker att kvinnan ska rätta sig just din åsikt kring hennes kropp, eller för att dina (gissningsvis manliga) kompisar håller med, innebär det inte att ni har rätt eller rätten att bestämma över någon annan. STFU.

👍
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-25 20:39:42 följande:
    Visste du inte det? Det har skrivit mycket om det. Påskharen ska visst bli president.
    Skrattande
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-10-25 20:57:53 följande:
    Se man på. Undrar vad jultomten får för roll? 
    Vice president 
  • Anonym (Hm)

Kvinnans kropp och kvinnans val

• Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-10-27 21:40:07 följande:
    Precis. Att det ska vara så svårt att förstå. 
    Precis  lätt att förstå
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 20:31:19 följande:
    Dt gläder mig att tråden blivit så stor och att fler människor får upp ögonen för hur fel abort är, hur oetiskt och hur ansvarslöst det är. Hoppas fler kan vakna så vi inom en viss framtid kan gå samma väg som USA tillmötes i frågan. 
    Kommer inte att hända
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Helsvensk man) skrev 2024-10-29 20:34:00 följande:
    Uppenbart har du missat att det var länge sedan tråden handlade om abort. Du och en annan stackare är de enda abortmotståndare jag sett här så keep on dreaming. 
    👍
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-11-03 11:50:56 följande:
    Så var kommer de 20% sista generna från? Gud? Universum? Ett äpple? Banan? Apan?
    Det undrar jag också 
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-11-03 11:53:48 följande:
    Fast du har faktiskt inte något att göra med hennes eller andra kvinnors abort.... 

Förövrigt är det inte ett barns kropp som dödas heller, utan det är ett foster, en cellklump som ännu inte är utvecklad som man tar bort. Kan liknas med att man opererar bort cellklumpar som är förstudiet till cancer. 
    👍
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 17:55:22 följande:
    Om kvinnan låter en mans spermie befrukta hennes ägg så kunde hon ha förhindrat mensen 
    Jösses
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-03 18:52:29 följande:
    Ingen risk för barn ska finnas vid onani säger du men onani ska påminna om sex och aborter. 
    Onani är sex, onani har inget med aboster att göra
  • Anonym (Hm)
    EpicF skrev 2024-11-03 20:15:07 följande:
    Ingen har att göra med vad andra gör i sina liv. Är det svårt för dig att förstå?
    Det är ju lätt att förstår, det är en självklarhet
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Simson) skrev 2024-11-19 20:08:15 följande:
    Exakt i förhållande till vad är en sänkning av abortgränsen mer RÄTTVIS,?
    Det undrar jag också
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?