• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 18:47:05 följande:

testade du med Abblo Pharma? 

För cb digital tidig visar 10hcg i urinet..

både digitalt och sånt clearblue testa tidigt men även på den tog det tid, vet inte hur känsligt sånt är men var iaf svagt 😅

• h4llon1

tycker jag börjat få mer ömma bröst idag, och även att det nästan kan kännas som när mjölken rinner till när man ammar?? Nu på em/kvällen haft molande värk och typ stickningar i magen. 
    Tänkte jag tar ett test, hade vara RFSU stickor hemma och förväntade mig solklart neg. lät de ligga o glömde av de så nu har de gått ?för lång? tid egentligen. 

stått och synat det nu o jag inbillar mig nog men jag tkr mig se ett extremt svagt streck? Är jag knäpp? 😂

• Pandan14
    h4llon1 skrev 2024-11-06 19:35:18 följande:

tycker jag börjat få mer ömma bröst idag, och även att det nästan kan kännas som när mjölken rinner till när man ammar?? Nu på em/kvällen haft molande värk och typ stickningar i magen. 
    Tänkte jag tar ett test, hade vara RFSU stickor hemma och förväntade mig solklart neg. lät de ligga o glömde av de så nu har de gått ?för lång? tid egentligen. 

stått och synat det nu o jag inbillar mig nog men jag tkr mig se ett extremt svagt streck? Är jag knäpp? 😂

jag ser tyvärr ingenting :( men ta ett nytt imorgon med morgon urinen! 
  • MG98

Jag hade nog sett/känt samma som dig 🙈
  • Anonym (Ella-Bella)
    MG98 skrev 2024-11-06 18:27:48 följande:

Nej det är inte över, jag testade i helgen negativt på äl+ 9 och 10 både med cb testa tidigt och rfsu. Var väldigt negativ och ledsen och när jag fick spotting under måndagen så var jag bombsäker på att det var mensen. Men det gick över lika snabbt och på morgonen alltså äl + 11 testade jag negativt med rfsu men sedan svagt plus med testa tidigt och digitalt sa gravid 1-2!!! rfsu var så svagt att det syntes bara efter någon timme! I morse var rfsu fortfarande svagt och bara efter lång tid syntes att det var lite mörkare än igår och i måndags. 

Såklart jätteorolig för att det är så svagt men lever på hoppet och hoppas det beror på att att ägget fäste sent, dvs i måndags på äl + 11 med tanke på den lilla troligen nidblödningen. 

Åååh då håller jag tummarna för dig att det tar sig!! 🥰
  • h4llon1
    Pandan14 skrev 2024-11-06 19:41:38 följande:
    jag ser tyvärr ingenting :( men ta ett nytt imorgon med morgon urinen! 

efter mitt negativa för någon dag sedan har jag varit så säker och inställd på att de ej tagit sig, så jag beställde äl-test och gravtest inför nästa månad häromdagen. så jag tog de sista jag hade hemma idag för ja tänkte att äh de är ju inget ändå 😅

• Anonym (En till)
    soffkiwi skrev 2024-11-06 18:14:11 följande:
    Åh kul, det känns som snart och en evighet iväg på samma gång då 🥵 Magkänslan säger ändå gravid, känner mig annorlunda mot hur jag annars är innan mens. Har molande värk i korsryggen o får hoppas att det är något bra 🙌 Vill också testa på fredag men åhh, kanske köper ett extra test o gör det ändå🙈
    Jaaa gör det 😍 så får vi uppdatera varann!
  • Vias
    Anonym (En till) skrev 2024-11-06 14:44:58 följande:
    Välkommen!! Håller tummarna att mensen dyker upp eller att det visar sig att du är gravid :) har ingen egen erfarenhet att dela med mig av men hoppas någon annan har solskenshistorier!
    Tack snälla, detsamma till dig!
    Nanathalie skrev 2024-11-06 16:34:13 följande:
    Hej!
    Jag! 😅 omgång 2 nu! Hoppas på mirakel.
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 16:49:05 följande:
    Jag går på letrozol också! Första omgången funkade inte med enkel dos. Nu vid andra funkade det men ägget släppte efter två veckor! Testade med CB ägglossnkngstest (den lila) bästa! Fick blinkande i5 dagar sen fast gubbe och nu är jag på ÄL+10/11 😀
    Skönt att jag inte är ensam! När jag kollat runt i gamla trådar här på familjeliv verkar de flesta få komma in på VUL för att se om ägglossning är på g, har ni gjort det? Gyn ville knappt ha dit mig första gången, ännu mindre någon uppföljning. 

Åh tänk vad glad man kan bli av att ha haft äl, haha! Hoppas det är min tur snart också. Har du fått någon bekräftad äl vid de två omgångar du kört nu Nanathalie? 
  • Elvaa11

Nu har min mens kommit några dagar tidigare än vad jag trodde den skulle göra 😢 blir alltid lika ledsen när den kommer? 
    Man tycker man gör allt rätt för det ska gå vägen men ändå händer det inte. Vet liksom inte vad jag mer ska göra, vill typ bara släppa tanken på allt med bebisverkstad i hopp att det kommer som en överraskning då men de är ju lättare sagt än gjort😝

• Jen20

Jag kan ana något svagt på första bilden!
Svar på tråden BIM November 2024