• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • TrueResolution

Hade ÄL tisdag/onsdag enligt tester men tempar inte så kan inte bekräfta. Fick till det lör/mån/ons så nu är det bara atg hålla tummarna för tidernas finaste födelsedagspresent. 

Kan inte bara vara jag som VARJE lutealfas, en dag efter ägglossning känner "fan man skulle ha tempat" 😂 Nu går man ovetandes tills man kan börja testa 🥲

Har tagit rosenrot fram till ÄL. Vad tar ni mellan ägglossning & BIM?

• MG98
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 09:37:12 följande:
    Jaa fattar att det är svårt!! Här kommer min kaos-gravid kurva som lite tröst 😂 ungen fyller 5 snart 
    Åh! Ja, det var allt en riktig bergochdalbana 🥹
  • Busfia

Hello!
    tänkte joina er efter oktober tråden men har känts lite pointless då jag misstänker att jag inte haft ÄL. Skulle haft det enligt FLO 1/11 på CD 19, har försökt identifiera en stegring/ ÄL men tyvärr fick jag inget som var starkare än teststrecket. kanske missade då jag testade en gång om dagen, men har inte haft något fertilt sekret heller:/ mina flytningar har sen mensens slut varit vita och klistriga. Så känns inte hoppfullt. Nu såhär 8 dagar innan jag ska ha mens (enligt flo) så är de mer krämiga/ lite vattniga. Fick bara till det i lördags då vi var sjuka här hemma. Men vad har ni för erfarenhet gällande liksom flytningar? Måste det alltid vara äggvita? Just klistriga känns rätt kört och inte så bra för spermiernas resa. 
    (efter 30/10 så blev strecken svagare)

btw grattis alla som plussat!!!!!
  • Anonym (En till)
    Busfia skrev 2024-11-07 10:29:19 följande:

Hello!
    tänkte joina er efter oktober tråden men har känts lite pointless då jag misstänker att jag inte haft ÄL. Skulle haft det enligt FLO 1/11 på CD 19, har försökt identifiera en stegring/ ÄL men tyvärr fick jag inget som var starkare än teststrecket. kanske missade då jag testade en gång om dagen, men har inte haft något fertilt sekret heller:/ mina flytningar har sen mensens slut varit vita och klistriga. Så känns inte hoppfullt. Nu såhär 8 dagar innan jag ska ha mens (enligt flo) så är de mer krämiga/ lite vattniga. Fick bara till det i lördags då vi var sjuka här hemma. Men vad har ni för erfarenhet gällande liksom flytningar? Måste det alltid vara äggvita? Just klistriga känns rätt kört och inte så bra för spermiernas resa. 

Hej!! Jag har aldrig äggviteflytningar, och har ändå två barn! brukar också få halvknepiga streck ibland på billiga LH-tester men har hittills varje månad (6 månaden jag tempar denna omgången) kunnat bekräfta ägglossning. Du har säkert bara missat LH-peaken på testen. Don?t you worry! Låter lite som att din ägglossning var före 30/10 tycker jag. Då borde du snart ha BIM? 
  • Anonym (En till)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 10:56:22 följande:
    Hej!! Jag har aldrig äggviteflytningar, och har ändå två barn! brukar också få halvknepiga streck ibland på billiga LH-tester men har hittills varje månad (6 månaden jag tempar denna omgången) kunnat bekräfta ägglossning. Du har säkert bara missat LH-peaken på testen. Don?t you worry! Låter lite som att din ägglossning var före 30/10 tycker jag. Då borde du snart ha BIM? 
    Såg datumen på bilden nu. Jag ändrar mitt utlåtande till 1/11 😂
  • Busfia
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 10:56:22 följande:
    Skönt att höra!! Runt 15 november!
  • Nanathalie
    Busfia skrev 2024-11-07 10:29:19 följande:
    Hello!

Dessa tester har jag ALDRIG fått positivt på. Trots positivt! Byt tester. Jag rekommenderar easy@home! Och att du laddar ner premom-appen och där scannar in dina tester så hjälper den dig räkna ut äl. Jag testar 3 ggr per dag (ibland 4) när jag närmar mig ägglossning, ändå har jag lyckats få själva "peaken" mitt i natten när jag sovit 😂 aldrig är det lätt. Men byt test så ökar du iaf chanserna. Lycka till!
  • Busfia
    Nanathalie skrev 2024-11-07 11:24:08 följande:
    Dessa tester har jag ALDRIG fått positivt på. Trots positivt! Byt tester. Jag rekommenderar easy@home! Och att du laddar ner premom-appen och där scannar in dina tester så hjälper den dig räkna ut äl. Jag testar 3 ggr per dag (ibland 4) när jag närmar mig ägglossning, ändå har jag lyckats få själva "peaken" mitt i natten när jag sovit 😂 aldrig är det lätt. Men byt test så ökar du iaf chanserna. Lycka till!
    Tack för tips!!😍 får testa nästa cykel :) värt ändå 40 pack för 200kr, kände mig lite snål med rfsu därav ett test/ dag men ska testa dessa :) 
  • Vias
    Nanathalie skrev 2024-11-07 09:22:05 följande:
    Jag var på VUL i måndags och där fanns ett närainpå moget ägg på 18mm. Igår började mina ägglossningstester ge utslag, använder vanliga stickor inget digitalt. Vet inte när ägglossning sker men jag kan säga att denna cykel ger testerna utslag ca. 1v tidigare än föregående cykel! 

Jag hade cyklar på 68,65,60 dagar tidigare så sedan vi började försöka i maj har det ju rent krasst inte funnits några chanser att ens bli gravid förrän jag fick ägglossning av letrozol. Så förbannat tacksam för det. Grät nästan av lycka när jag fick maxat utslag på älsticka för första gången nu i oktober och nu är det på G igen.

Håller tummarna på ett gäng letrozolbebisar här!

Nej men det är samma här, så mycket tid och pengar jag lagt på något som inte varit möjligt 🥹

Hur lång cykel hade du första omgången med letrozol?

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 07:57:24 följande:

1 vecka efter första mensdagen och sen en vecka efter det. Körde en rond enkel dos men den gav verkligen inte resultat. 

Kommer nog köra dubbeldos igen, BIM lördag. 

Går hos akademiska i Uppsala. De är supersuper! 

Vad roligt att du är nöjd, jag bor längre ner i landet tyvärr. 🥲 men jag tänker att äl-tester borde ge samma bekräftelse som ett VUL? Annars tjatar jag mig till en ny tid.

Tar du 2 tabletter CD 3-7 som dubbeldos då? 

• Anonym (Lantisen)

Ni som är pålästa, kan någon förklara vad rosenrot är bra för och när tar ni den? Har också hört något om c vitamin kanske? Ni som kan får gärna hjälpa en ovetande 😂 Nu vill jag prova allt som finns! 

Svar på tråden BIM November 2024