• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 18:55:04 följande:

Hmm sant! Vad tror du själv? Alltså när tror du det fäste? 

Hade testet du tog idag gränsvärde på 25hcg? Då känns det som du haft implantation tidigare än 9dpo? Eller tänker jag fel? 😂 

Jag tror nästan de fäste ?så tidigt som de går? minns att jag en dag fick en så skarp ilande huggande smärta men skrev inte upp vilken dag de va 🤦🏽?♀️ men misstänker att de va då. ja men precis! Testade negativt igår med gb digital ultra tidigt och idag ger cb med veckoindikator (25 hcg) positivt? kan tillägga att jag testade negativt med gravidkollens gravidstickor (25 hcg) idag med morgon urinen.. det är helskumt
  • Barnlängtan2024
    h4llon1 skrev 2024-11-07 18:51:26 följande:

Fick notis att mina tester levererats i brevlådan, höll mig för glatta livet o pinkade så fort jag kom hem 😂 
    tydligen var jag inte helt knäpp igår när jag tyckte mig se något 🥹
     Btw vad är det för känslighet på denna test? Väntade du länge innan du kissade?😀
  • Pandan14
    Anonym (2) skrev 2024-11-07 19:04:11 följande:
    En del har mer hcg i urinen när man testar senare på dagen mot morgonurin. Det är inte ovanligt att ökningen är snabbare än 48h, bara det man räknar för att det utvecklas normalt. Grattis, superskönt att se att det ökar 🙏
    Oh va skönt att de betyder att det utvecklas som de ska 😭 blev så glad nu att de kom tårar 😂
  • MammaIda00

Har bim 15/11. Testade nu ikväll för skojs skull Och det var såklart negativt. Känner inte av några symtom över huvud taget. Får se hur det blir nästa vecka när jag testar igen.

Adam 17/12-2020
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 18:13:14 följande:

Jag gjorde något dumt, tog ut remsan från testen, laborerade lite med mobilen, ser ni ett streck eller är jag knäpp?
    Nu kanske någon redan svarat på detta men tyckte mig inte se något.. jag har läst att man inte kan läsa av digitala test på det här sättet då många av testen har 2 streck utan att man är gravid. Du får nog testa om någon dag igen tyvärr 🥺❤️
  • Barnlängtan2024
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-07 19:41:07 följande:
    Nu kanske någon redan svarat på detta men tyckte mig inte se något.. jag har läst att man inte kan läsa av digitala test på det här sättet då många av testen har 2 streck utan att man är gravid. Du får nog testa om någon dag igen tyvärr 🥺❤️
    Håller med! inbillar mig säkert 😂 detta va dock CB early sticka (inte digital) 
    lever på hoppet! ❤️
  • Anonym (Syskonlängtan)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 19:46:50 följande:
    Håller med! inbillar mig säkert 😂 detta va dock CB early sticka (inte digital) 
    lever på hoppet! ❤️
    Skulle ta ett nytt test imorgon eller lördag, håller tummarna för dig/er🙊❤️
  • h4llon1
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 18:59:53 följande:

OMG!!!! STORT GRATTIS! Alltså jag får så mycket hopp😭 hade inte du beräknad BIM idag? 

nu måste du svara på dessa frågor även om du är helt exalterad (med all rätt!!)
    när hade du ägglossning och när fick du första positiva? Känns som vi har exakt samma symtom 😬

Tack!! jo jag hade bim idag! 
    Jag varken tempade eller tog äl-test, så jag vet inte exakt när jag hade äl, men enligt flo var den mest sannolika dagen den 23e(!!) men nu såg jag att de ändrat till den 22a. 

igår em tog jag ju ett rfsu och det var ju extremt svagt, de innan dess har varit helt blanka

• h4llon1
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 19:05:42 följande:
     Btw vad är det för känslighet på denna test? Väntade du länge innan du kissade?😀

Det är ett testa tidigt från graviditetskollen, tror de är 10mlU/ml! 

väntade nog nästan 4h iallafall, men de var tufft. Jäklar va kissnödig jag varit både igår och idag 😂 

• Anonym (Ella-Bella)

Stort grattis alla som plussat!! 🎉

här kom mensen idag så nu laddar vi upp inför nästa omgång, blir att införskaffa rosenrot imorgon. spännande att testa! 😊

Svar på tråden BIM November 2024