• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Nanathalie

Men alltså!! Plussen haglar ju här inne. November kanske är månaden då det händer 😀 STORT GRATTIS! Till er som är stressade över att testerna inte blir starkare eller liknande - boka upp hcg-test. Man kan ta dem överallt i landet via typ Werlabs. Kostar typ 299:-. Så slipper ni noja! När ni fått Plus ska ni ju äntligen njuta inte behöva stressa upp er även om det är lättare sagt än gjort att behålla lugnet ❤️ kram från mig

• Pandan14
    Anonym (S) skrev 2024-11-08 11:26:12 följande:
    Tror inte ett digitalt graviditetstest ger falsk positivt. Tycker det såg ut som ett fint plus. Skrattande

Det är alla remsor som gör att hjärnspöken spökar till det lite. Tro på ditt digitala test! Glad
    Får göra det ❤️ 
  • Pandan14
    Nanathalie skrev 2024-11-08 11:49:59 följande:

Men alltså!! Plussen haglar ju här inne. November kanske är månaden då det händer 😀 STORT GRATTIS! Till er som är stressade över att testerna inte blir starkare eller liknande - boka upp hcg-test. Man kan ta dem överallt i landet via typ Werlabs. Kostar typ 299:-. Så slipper ni noja! När ni fått Plus ska ni ju äntligen njuta inte behöva stressa upp er även om det är lättare sagt än gjort att behålla lugnet ❤️ kram från mig

Vilket bra tips! Tack 🥰
  • ElleCH

Hej!
    Skapade precis i detta nu, ett konto här eftersom jag är positivt spänd på om jag är gravid elller inte & behöver skriva av mej & utbyta erfarenheter. 
    Jag är på ÄL+10 idag, BIM-4. Kort menscykel på 24 dgr som alltid är exakt på dagen 🙏🏻
    Jag ska testa med ett ultratidigt test idag eftersom jag inte kan hålla mej, & hoppas såklart att det visar ett plus! 
    I morse hade jag en nidblödning (tror & hoppas jag att det var) följt av molnande ?värk?.
    Under mina två senaste graviditeter har jag dessutom känt när ägget fäst vilket är en häftig upplevelse. Jag har även haft nidationsblödning tidigare.
    jag har haft extremt ont i mina bröst sedan många dgr tillbaka, & ömma bröstvårtor. Det är ingenting som jag i regel brukar ha kring ÄL eller mens, inte alls i den utsträckningen, det har ibland varit att dem känts lite ?knöliga? i så fall före/under & strax efter menstruation.
    Jag har dem senaste dagarna även fått ett par slängar utav illamående samt att jag är hungrig hela dagarna. Det sistnämnda har alltid varit typiskt för mej vid graviditet, & då handlar det om att jag är sugen på lagad mat snarare än sötsaker.
    Ngn annan här som befinner sej i samma spännande skede som mej?

• Anonym (En till)
    ElleCH skrev 2024-11-08 12:08:56 följande:

Hej!
    Skapade precis i detta nu, ett konto här eftersom jag är positivt spänd på om jag är gravid elller inte & behöver skriva av mej & utbyta erfarenheter. 
    Jag är på ÄL+10 idag, BIM-4. Kort menscykel på 24 dgr som alltid är exakt på dagen 🙏🏻
    Jag ska testa med ett ultratidigt test idag eftersom jag inte kan hålla mej, & hoppas såklart att det visar ett plus! 
    I morse hade jag en nidblödning (tror & hoppas jag att det var) följt av molnande ?värk?.
    Under mina två senaste graviditeter har jag dessutom känt när ägget fäst vilket är en häftig upplevelse. Jag har även haft nidationsblödning tidigare.
    jag har haft extremt ont i mina bröst sedan många dgr tillbaka, & ömma bröstvårtor. Det är ingenting som jag i regel brukar ha kring ÄL eller mens, inte alls i den utsträckningen, det har ibland varit att dem känts lite ?knöliga? i så fall före/under & strax efter menstruation.
    Jag har dem senaste dagarna även fått ett par slängar utav illamående samt att jag är hungrig hela dagarna. Det sistnämnda har alltid varit typiskt för mej vid graviditet, & då handlar det om att jag är sugen på lagad mat snarare än sötsaker.
    Ngn annan här som befinner sej i samma spännande skede som mej?

Hej och välkommen!! 

spännande dagar nu framåt 😍 hur många barn har du?
    jag befinner mig nästan i exakt samma skede. Jag är på ÄL+9 och testade med ett early-test och fick ett svagt men synligt plus. Har väl egentligen nästan inga symptom, förutom en pirrande känsla i brösten (typ som när man ammar). I vanliga fall har jag vid det här laget massvis med PMS-symptom, så känns som att uteblivna sådana också kan vara ett graviditetstecken? 

jag ska testa med ett digitalt test i helgen 😃 hoppas vi plussar!

• Barnlängtan2024

Heej alla!
    -1 Bim här, negativt imorse. Har dock inga känningar i tjejmagen utan mer för 2 dagar sedan, tänker att de borde va mer inför mens imorgon?

Ringde min gyn idag och hon sa att de kan vara för tidigt och att jag ska testa på onsdag nästa vecka,
    om mensen kommer får jag börja ta letrozol igen. 

känns ändå hoppfullt att hon sa att folk ibland plussar på ÄL+18 dagar 😅

Igår hade jag VÄRSTA flytningen, som äggvita, och ännu större bröst idag 😂 

• Siripiri
    Annpor skrev 2024-11-08 09:28:50 följande:

Tempen sjönk idag med 0,3 enheter, molvärk i tjejmagen. Bara att vänta in mens antar jag? Äl +9, brukar ha 10 dagars lutealfas

Orkar snart inte mer.. På riktigt. Känner mig så väldigt nere och orkar verkligen inte bli mer besviken, varje månad. Allt jag ber om är att få känna litr hopp igen. (Bakgrund är också att vi förlorat ett barn i fullgången graviditet tidigare i år och i September i år plussade vi, som blev missfall i v9). 

Får ingen hjälp av mödravården här förrän vi försökt IGEN att bli gravida minst ett år. ETT ÅR. Orkar inte mer. Tips, ringa mödravården ändå och bolla med dom om man kan på något sätt göra en annan plan? Vända sig till någon privat klinik?

Styrkekramar♥️♥️♥️

Tycker det suger att ni inte kan få hjälp, sjukt orättvist.. 
  • Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-08 08:23:51 följande:

Till er som plussat

har ni fortfarande molvärk? Jag har de lite då o då och blir livrädd varje gång de kommer.. de va så de började innan blödningen kom 😭 är så rädd att de ska hända igen 

Jag hade molvärk de två veckorna jag var gravid ♥️ helt normalt 
  • Ophelia1231
    MG98 skrev 2024-11-08 06:25:03 följande:

Tempen har gått upp igen för min del så det känns i alla fall hoppfullt igen! Grattis alla +are, håller tummarna för oss! Är själv nu på 4+0, ni? När tänker ni kontakta bm för inskrivning? 

Jag är på 5+0 gr inskrivning nästa vecka😀
  • Anonym (2)
    Annpor skrev 2024-11-08 09:28:50 följande:

Tempen sjönk idag med 0,3 enheter, molvärk i tjejmagen. Bara att vänta in mens antar jag? Äl +9, brukar ha 10 dagars lutealfas

Orkar snart inte mer.. På riktigt. Känner mig så väldigt nere och orkar verkligen inte bli mer besviken, varje månad. Allt jag ber om är att få känna litr hopp igen. (Bakgrund är också att vi förlorat ett barn i fullgången graviditet tidigare i år och i September i år plussade vi, som blev missfall i v9). 

Får ingen hjälp av mödravården här förrän vi försökt IGEN att bli gravida minst ett år. ETT ÅR. Orkar inte mer. Tips, ringa mödravården ändå och bolla med dom om man kan på något sätt göra en annan plan? Vända sig till någon privat klinik?

Beklagar, resan till barn är verkligen inte rättvis 💔

Vi var tvungna att vänta hela det där året efter missfall och blev gravida nästan exakt ett år efter missfall. Jag fick dock en fertilitetsutredning med hjälp av min vårdcentral tidigare, så fick åtminstone en check av allt under tiden vi väntade på att kunna söka mer hjälp. 

Hoppas verkligen ni får plussa med er regnbågsbebis snart och slipper vänta hela året 🙏

Svar på tråden BIM November 2024