• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (Wavemountain)

Hej jag har bim om 4 dagar (12/11)  vi kämpar på med ett syskon till vårat barn fött i början av 2023
    Är inte jätte hoppfull för vi har försökt i över 1 år och aldrig blivit gravid.
    Och tog precis ett tidigt test fast inte på morgonen och det var negativt 😔

Men hoppet är inte ute, drömmen hade ju varit om jag plussar till farsdag och kan överraska sambon med ett positivt test.

• Anonym (En till)
    Anonym (Wavemountain) skrev 2024-11-08 14:14:09 följande:

Hej jag har bim om 4 dagar (12/11)  vi kämpar på med ett syskon till vårat barn fött i början av 2023
    Är inte jätte hoppfull för vi har försökt i över 1 år och aldrig blivit gravid.
    Och tog precis ett tidigt test fast inte på morgonen och det var negativt 😔

Men hoppet är inte ute, drömmen hade ju varit om jag plussar till farsdag och kan överraska sambon med ett positivt test.

Hej! Vi har samma BIM och samma dröm om att överraska mannen med positivt test på fars dag 🥰
    Vad kul med barn så nära i ålder, ni måste börjat försöka väldigt snabbt efter förlossning då? :)
    här har vi en 3 och en 4åring 
  • Anonym (Wavemountain)

Jag ska också tillägga att jag fortfarande ammar min 21 månaders och har en kort lutealfas (9-10 dagar) så oroar mig att det är detta som ställer till det och gör att jag aldrig blir gravid. 

Jag var hos gynekologen i onsdags och hon kunde se att jag haft ägglossning och att 2 ägg hade släppt. 
    Så då är det iaf bekräftat men sen är ju frågan om dom hinner fästa med min lutealfas. Går det inte denna gången har jag fått letrozol utskrivet och tänkte köra dubbla doser direkt.
    Något som har erfarenhet med den medicinen?
    Min gynekolog varnade att inte öka dosen för mycket då hon inte ville jag skulle få tvillingar. 

Blir lutealfasen längre med letrozol?
    Eller måste man ha tilläggs medicin för att det ska bli längre mellan ägglossning och mens?

• Anonym (Wavemountain)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-08 14:21:55 följande:
    Hej! Vi har samma BIM och samma dröm om att överraska mannen med positivt test på fars dag 🥰
    Vad kul med barn så nära i ålder, ni måste börjat försöka väldigt snabbt efter förlossning då? :)
    här har vi en 3 och en 4åring 
    Åh vad roligt! ☺️😍 Massa lycka till! 
    Håller tummarna för oss båda att vi får överraska våra män på söndag 💞

Jag fick tillbaka mensen efter ca 6 månader, så har försökt sedan dess, men min mens var väldigt oregelbunden och hade cyklar som gick allt från 25-45 dagar  i början 😅
    Det är typ sista halvåret som det blivit lite mer förutsägbart. 

Såå mysigt med två barn så nära i ålder, det var tanken här också, men det har som sagt tagit sin tid att kroppen blivit redo nästa. Hoppas innerligt att det är nu det sker 🤗🥰
  • Anonym (N)

Mensvärk som började fyra dagar innan bim. Har bim imorgon eller söndag. Har alltså rejäl mensvärk, även hugg i ryggen. Någon som haft det förut men visat sig vara graviditet? (Man försöker ju med all typ av hopp om att mensen inte är på väg) 😆 Inte haft mensvärk så många dagar innan mens förut. Hittills bara negativa resultat, 10 dagar efter äl idag. 

Alltså det här med att planera bebis är fasen inte lätt! Överanalyserande av symtom, temp kurvor, ägglossningstest, försöka se små små små eventuella tecken till plus på gravtesten, studerande av flyttningar osv osv.?Igenkänning?  😂

• Barnlängtan2024
    Anonym (N) skrev 2024-11-08 16:11:45 följande:

Mensvärk som började fyra dagar innan bim. Har bim imorgon eller söndag. Har alltså rejäl mensvärk, även hugg i ryggen. Någon som haft det förut men visat sig vara graviditet? (Man försöker ju med all typ av hopp om att mensen inte är på väg) 😆 Inte haft mensvärk så många dagar innan mens förut. Hittills bara negativa resultat, 10 dagar efter äl idag. 

Alltså det här med att planera bebis är fasen inte lätt! Överanalyserande av symtom, temp kurvor, ägglossningstest, försöka se små små små eventuella tecken till plus på gravtesten, studerande av flyttningar osv osv.?Igenkänning?  😂

känner verkligen igen mig! Man tänker hela tiden ?såhär kände jag inte förra cykeln?? 😂 
  • studerade

Hej så kul med många plus ❤️❤️❤️❤️ hoppar in här. Är inne på försökt ca 12 nåntin. längesedan jag orkade skriva här men gör ett försök. Haft tydlig ägglossning enligt temp men inte fått på äl test. jag kollade för sent med testen. Är kul när man kan följas åt och glädjas eller tröstas.

Bim dag 14/11

• Pandan14
    Anonym (En till) skrev 2024-11-08 12:32:43 följande:

Hej och välkommen!! 

spännande dagar nu framåt 😍 hur många barn har du?
    jag befinner mig nästan i exakt samma skede. Jag är på ÄL+9 och testade med ett early-test och fick ett svagt men synligt plus. Har väl egentligen nästan inga symptom, förutom en pirrande känsla i brösten (typ som när man ammar). I vanliga fall har jag vid det här laget massvis med PMS-symptom, så känns som att uteblivna sådana också kan vara ett graviditetstecken? 

jag ska testa med ett digitalt test i helgen 😃 hoppas vi plussar!

Utebliven pms kan absolut vara ett tecken då pms Kommer iomed att progresteronet sjunker för fort!!
  • Pandan14

Ser ni ens strecket? har blivit lite lite tydligare idag och kan ana en ljusrosa nyans irl, väldigt svårt o se de på bilden knappt att de ens syns 
  • soffkiwi
    Pandan14 skrev 2024-11-08 17:16:03 följande:

Ser ni ens strecket? har blivit lite lite tydligare idag och kan ana en ljusrosa nyans irl, väldigt svårt o se de på bilden knappt att de ens syns 
    Jag ser!!😍
Svar på tråden BIM November 2024