Inlägg från: Anonym (Wavemountain) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Wavemountain)

BIM November 2024

Hej jag har bim om 4 dagar (12/11)  vi kämpar på med ett syskon till vårat barn fött i början av 2023
    Är inte jätte hoppfull för vi har försökt i över 1 år och aldrig blivit gravid.
    Och tog precis ett tidigt test fast inte på morgonen och det var negativt 😔

Men hoppet är inte ute, drömmen hade ju varit om jag plussar till farsdag och kan överraska sambon med ett positivt test.

• Anonym (Wavemountain)

Jag ska också tillägga att jag fortfarande ammar min 21 månaders och har en kort lutealfas (9-10 dagar) så oroar mig att det är detta som ställer till det och gör att jag aldrig blir gravid. 

Jag var hos gynekologen i onsdags och hon kunde se att jag haft ägglossning och att 2 ägg hade släppt. 
    Så då är det iaf bekräftat men sen är ju frågan om dom hinner fästa med min lutealfas. Går det inte denna gången har jag fått letrozol utskrivet och tänkte köra dubbla doser direkt.
    Något som har erfarenhet med den medicinen?
    Min gynekolog varnade att inte öka dosen för mycket då hon inte ville jag skulle få tvillingar. 

Blir lutealfasen längre med letrozol?
    Eller måste man ha tilläggs medicin för att det ska bli längre mellan ägglossning och mens?

• Anonym (Wavemountain)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-08 14:21:55 följande:
    Hej! Vi har samma BIM och samma dröm om att överraska mannen med positivt test på fars dag 🥰
    Vad kul med barn så nära i ålder, ni måste börjat försöka väldigt snabbt efter förlossning då? :)
    här har vi en 3 och en 4åring 
    Åh vad roligt! ☺️😍 Massa lycka till! 
    Håller tummarna för oss båda att vi får överraska våra män på söndag 💞

Jag fick tillbaka mensen efter ca 6 månader, så har försökt sedan dess, men min mens var väldigt oregelbunden och hade cyklar som gick allt från 25-45 dagar  i början 😅
    Det är typ sista halvåret som det blivit lite mer förutsägbart. 

Såå mysigt med två barn så nära i ålder, det var tanken här också, men det har som sagt tagit sin tid att kroppen blivit redo nästa. Hoppas innerligt att det är nu det sker 🤗🥰
  • Anonym (Wavemountain)

Grattis alla som plussar 🧡❤️💕

Jag tog ett tidigt digitalt idag på morgonen men det visade "inte gravid" 😓

Vet inte om det fortfarande är förtidigt då jag enligt ägglossningstest hade ägglossning förra lördagen.. och det var då vi hade sex så ägget/äggen kanske inte fäst än.  

Så svårt att veta när lutealfasen är så kort.. BIM är ju om 3 dagar så borde visa enligt CB tidiga test 

• Anonym (Wavemountain)
    TrueResolution skrev 2024-11-11 14:23:13 följande:

Uppdaterar min BIM, då ägglossningen kom nästan en vecka tidigare än beräknat (!?) ändras även BIM. blir inte klok på den här kroppen 😁

Ni andra som har BIM nästa vecka, när planerar ni att testa? smygtestar ni med testa tidigt eller ni väntar till BIM-dagen? 

BIM NOVEMBER 2024

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentrio (+)
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    19/11 - TrueResolution
    21/11 - Mothertotwo
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - Monki19
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss
    Har Bim imorgon, väntar tills dess. Men känner lite mensvärk så är nog inte så mycket hopp tyvärr 
  • Anonym (Wavemountain)

😍😍😍😍😍 Kan inte tro att det är sant!! Efter 1 år och 4 månaders försök och så många negativa test! 🥹😍🥹😍🥹😍🥲
  • Anonym (Wavemountain)
    Anonym (Ägglossning?) skrev 2024-11-14 13:11:15 följande:

Någon mer som får ?mensvärk? i ländryggen ganska tätt effer ägglossning? Jag ska ha haft ägglossning för 7 dagar sedan och börjar redan nu känna av mensvärk då o då, endast i ländryggen. Blir så stressad också och undrar bara om det betyder att det redan är kört med graviditet 🥹 och ifall man redan kommer få mensen så man får världens kortaste lutealfas också😅😫

Jag har haft mensvärk till och från i 3 dagar och plussade idag ❤️ så behöver ju inte betyda något

Har däremot haft i magen och inte ländryggen 
  • Anonym (Wavemountain)
    Pandan14 skrev 2024-11-14 12:37:45 följande:
    Ooohh stort stort grattis 🥰🥰
    Tack så mycket 🥰 🥰 
  • Anonym (Wavemountain)
    jelins skrev 2024-11-14 11:58:59 följande:
    Åh! Stort grattis till dig 😍 vad roligt.
    Sååå kul! Tack så jätte mycket 
  • Anonym (Wavemountain)
    TrueResolution skrev 2024-11-14 14:45:14 följande:

stort grattis!

Wiii tack ☺️☺️
  • Anonym (Wavemountain)

Är det någon som gjort en facebook grupp för BF ännu? 🤔 

Eller är ju fortfarande tidigt i November 🙃
    men för alla er som plussat är det någon som vet om de finns en grupp på Fb?? 

• Anonym (Wavemountain)
    mothertotwo skrev 2024-11-14 17:12:51 följande:

Ni som plussat och som har kort lutealfas på ca 10 dagar. Hur länge väntade ni med att testa er? :)

Jag testade 7 och 8 dagar efter äl. Sedan väntade jag tills imorse som va 3e dagen ned försenad mens alltså äl+13

Testade med tidiga Clear blue test och dom 2 första var negativt
  • Anonym (Wavemountain)
    Pandan14 skrev 2024-11-15 05:24:29 följande:
    Godkänner så fort jag ser de ☺️
    Tackar ☺️
  • Anonym (Wavemountain)
    Anonym (Ivfaren) skrev 2024-11-16 06:52:45 följande:
    G R A V I D 1 - 2!!! 

Kunde inte hålla mig till bim den 18e och inte heller till testdagen den 23e. Tog ett digitalt idag som visar gravid!! 🥹😭♥️♥️♥️.

Hopps hopps hopps nu det ska stanna kvar 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
    Grattis 😍😍🥰🥳
  • Anonym (Wavemountain)
    IamGabs skrev 2024-11-16 05:39:04 följande:

Vad i hela friden. Jag tror precis att jag plussade! 

Jag har inte varit aktiv i tråden utan ville ta en paus den här månaden. Vi har försökt sedan april. Blev gravida på första försöket och upptäckte ett ma i vecka 11. Efter det har vi försökt halvdant en gång och stenhårt förra månaden. Var SÄKER på att det tog sig då och blev djupt besviken när test på test visade negativt och mensen till slut kom. 

Idag är det bim -2 och jag har absolut inga symptom. Vaknade nu vid 4 för att stiga upp och kissa och tänkte då att jag lika gärna kan ta ett test eftersom jag ska iväg i helgen. För att få det bekräftat liksom. Men där! Två streck! Svagt men det är där och jag kan knappt tro att det är sant!

Grattis till dig med ☺️🙏🏼

😍🥰🥳 Joina JULI BF 2025 på facebook 
  • Anonym (Wavemountain)
    xxmica skrev 2024-11-16 13:36:42 följande:

Hej!

jag ska få min mens på tisdag 19/11 och tog ett clearblue digitalt ultratest imorse som var negativt. 

tror ni det är kört för oss denna gång eller ska jag fortfarande testa mig på tisdag?

Jag testade 2 gg med tidigt Clearblue test och fick negativt de var 5 och 3 dagar innan BIM sedan väntade jag till morgonen dag 3 med försenad mens och då var det positivt 

Vänta tills bim och testa då istället eller någon dag efter 
  • Anonym (Wavemountain)
    Popcorn1990 skrev 2024-11-18 19:25:41 följande:

Oh herregud! Kan inte tro mina ögon!
    Testade precis med digitalt!

Stort grattis 😍 🎉 🎊 
  • Anonym (Wavemountain)
    eemmisss skrev 2024-11-29 22:25:50 följande:
    Bilden verkade ha försvunnit så lägger in den igen! Om det inte bara är i min telefon den försvann 🤷🏼?♀️
    Grattis till plusset 🥰 

Du är välkommen till Juli BF 2025 på facebook 🤗
Svar på tråden BIM November 2024