• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Siripiri skrev 2024-11-07 07:26:21 följande:
    Ser lovande ut😍 fint att se tempökningen med 🙏🏼 

Själv tror Jag inte att det blir något denna månad om jag jämförde när jag blev gravid sist.. får jag inte ömmande bröst närmst två dagarna är det kört 🙃

Tack 🙏🏽 tar ett digitalt på söndag för att bekräfta. men jag tycker att det visst ser lovande ut om man jämför med det oranga! så länge tempen håller sig uppe så finns de hopp ❤️ sen är de ju inte alls säkert att man får samma symtom vid olika graviditeter, som nu denna har jag haft symtom och aldrig haft ett ända symtom när jag vart gravid tidigare 
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 07:29:26 följande:
    Åhhh vilken morgonpresent! stort grattis!! Önskar oss alla här inne ett plus snart! ❤️
    Tack! Hoppas på pluss till alla er som inte plussat ännu ❤️
  • MG98
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 08:15:47 följande:
    Vill du lägga upp bild? Kanske fler som har erfarenhet 🥰

• Anonym (En till)

Vad tror vi här då? En diff på typ 0,05 grader sen ÄL så VÄLDIGT stabil temp åtminstone 😂 inga symptom i princip. Brukar har massa roliga symptom att analysera.
  • Anonym (En till)
    MG98 skrev 2024-11-07 08:45:12 följande:

Hmmmm. Ta en paus från testandet några dagar och se vad som händer ❤️ men har ju ändå blivit starkare t.o.m. igår åtminstone! Fattar att det inte känns kul med tempdipp och utebliven stegring idag! HCG dubblas väl varannan var tredje dag eller nåt och testen är ju inte gjorda att testa efter HCG ökning så försök vila i det tills vidare, även om det är svårt!!
  • Nanathalie
    Vias skrev 2024-11-06 21:04:43 följande:
    Tack snälla, detsamma till dig!
    Nanathalie skrev 2024-11-06 16:34:13 följande:
    Hej!
    Jag! 😅 omgång 2 nu! Hoppas på mirakel.
    Skönt att jag inte är ensam! När jag kollat runt i gamla trådar här på familjeliv verkar de flesta få komma in på VUL för att se om ägglossning är på g, har ni gjort det? Gyn ville knappt ha dit mig första gången, ännu mindre någon uppföljning. 

Åh tänk vad glad man kan bli av att ha haft äl, haha! Hoppas det är min tur snart också. Har du fått någon bekräftad äl vid de två omgångar du kört nu Nanathalie? 
    Jag var på VUL i måndags och där fanns ett närainpå moget ägg på 18mm. Igår började mina ägglossningstester ge utslag, använder vanliga stickor inget digitalt. Vet inte när ägglossning sker men jag kan säga att denna cykel ger testerna utslag ca. 1v tidigare än föregående cykel! 

Jag hade cyklar på 68,65,60 dagar tidigare så sedan vi började försöka i maj har det ju rent krasst inte funnits några chanser att ens bli gravid förrän jag fick ägglossning av letrozol. Så förbannat tacksam för det. Grät nästan av lycka när jag fick maxat utslag på älsticka för första gången nu i oktober och nu är det på G igen.

Håller tummarna på ett gäng letrozolbebisar här!
  • MG98
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 09:11:37 följande:
    Hmmmm. Ta en paus från testandet några dagar och se vad som händer ❤️ men har ju ändå blivit starkare t.o.m. igår åtminstone! Fattar att det inte känns kul med tempdipp och utebliven stegring idag! HCG dubblas väl varannan var tredje dag eller nåt och testen är ju inte gjorda att testa efter HCG ökning så försök vila i det tills vidare, även om det är svårt!!

Jag hade tänkt att inte ens tempa eller testa alla efter plus. What a failure 🤣 Men Jo ska nog lugna ner testandet iaf, tempen vill jag nog kolla i natt iaf 🙄 
    Går den upp igen kanske jag bara ska strunta i det sen, kommer ju vara pissvårt dock! 

• Anonym (En till)
    MG98 skrev 2024-11-07 09:31:22 följande:

Jag hade tänkt att inte ens tempa eller testa alla efter plus. What a failure 🤣 Men Jo ska nog lugna ner testandet iaf, tempen vill jag nog kolla i natt iaf 🙄 
    Går den upp igen kanske jag bara ska strunta i det sen, kommer ju vara pissvårt dock! 

Jaa fattar att det är svårt!! Här kommer min kaos-gravid kurva som lite tröst 😂 ungen fyller 5 snart 
  • TrueResolution
    Pandan14 skrev 2024-11-07 06:41:53 följande:

Ser ni det där?!🥹🥹🥹🥹

åhhhh! Vilket streck!! Stort grattis!  

Novemberbarn är envisa starka individer så känner på mig att den här lilla stannar hela vägen 😍

• Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-07 08:22:51 följande:
    Tack 🙏🏽 tar ett digitalt på söndag för att bekräfta. men jag tycker att det visst ser lovande ut om man jämför med det oranga! så länge tempen håller sig uppe så finns de hopp ❤️ sen är de ju inte alls säkert att man får samma symtom vid olika graviditeter, som nu denna har jag haft symtom och aldrig haft ett ända symtom när jag vart gravid tidigare 
    Ja gör de🙏🏼 ♥️ 

Det är bara vänta ut närmsta dagarna, men hade hoppats på lite ökning idag och inte sänkning 😒 
    jasså? Får hoppas jag börjar känna något imorgon eller lördag 🥺 
Svar på tråden BIM November 2024