• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 18:07:51 följande:

Åhhhhhh vad roligt!!! hoppas på frisk bebbe om 9 månader! Då måste du haft implantation typ måndag/tisdag? Kollade på grafen som du skickade där det stod att det skulle vara 10hcg om du hade implantation 6/7 dpo. 

själv testade jag nyss negativt med CB early, har ont i brösten som sjutton! 😂 
    kom lite blod i flytningen asså jättteeelite idag också. Förmodligen tantis som är påväg.. så ledsen :( BIM på lördag..

känner mig gravid men jag tror bara jag inbillar mig :/

Tack så jättemycket! kanske.. fick en tempdipp på 9 dp, och får inte ihop det om de fäste 6/7 och hcg ska vara 10 har så borde ju inte ett test på 25 hcf detektera idag..?

det kan vara en nidblödning eftersom ägget kan fästa så sent som 12 dpo! Inget är kört förens mensen har kommit ordentligt!! 
  • Anonym (2)
    Pandan14 skrev 2024-11-07 18:46:14 följande:
    Tack så jättemycket! kanske.. fick en tempdipp på 9 dp, och får inte ihop det om de fäste 6/7 och hcg ska vara 10 har så borde ju inte ett test på 25 hcf detektera idag..?

det kan vara en nidblödning eftersom ägget kan fästa så sent som 12 dpo! Inget är kört förens mensen har kommit ordentligt!! 
    Hcg kan dubblas mycket fortare än på 48 h. Min förra graviditet hade jag över 200 på blodprov ÄL+13 och sen tripplades det på 48h till nästa blodprov ☺️
  • Annpor
    Nanathalie skrev 2024-11-07 18:27:39 följande:
    Du säger det själv - tempning måste ske varje dag samma tid annars blir det missvisande! Men förstår din känsla. Försök bortse från tempen 16.30 och ta en ny imorgonbitti 😉

Men phuuuu, då kan jag pusta ut till imorgon bitti i varje fall. Alla dessa tankar som bah- det här MÅSTE jag fråga någon om 😂. Precis som alla månader med  ?jag ska INTE ta ett gravtest förrän tidigast 10 dagar efter ägglossning?. men vad händer?! Jo, samma sak vaaaaaarje månad?.

Kan. Inte. Hålla. Sig. Från. Att. Testa?. 😎
    Analys av test- ser jag inte ens säga liiiiitet streck ändå? Eller ser jag i syne? Ska jag testa igen i kväll? Kan jag hålla mig till imorgon bitti? 😂

• h4llon1

Fick notis att mina tester levererats i brevlådan, höll mig för glatta livet o pinkade så fort jag kom hem 😂 
    tydligen var jag inte helt knäpp igår när jag tyckte mig se något 🥹
  • Pandan14
    Nanathalie skrev 2024-11-07 18:08:27 följande:
    GRATTIS!!! 😍😍
    Tusen tack 🥰
  • Pandan14
    Anonym (2) skrev 2024-11-07 18:49:53 följande:
    Hcg kan dubblas mycket fortare än på 48 h. Min förra graviditet hade jag över 200 på blodprov ÄL+13 och sen tripplades det på 48h till nästa blodprov ☺️
    Oj va konstigt! fick negativt imorse med ett med 25 hcg så hade inte alls räknat med att detta skulle va positivt 🤯 
  • Pandan14
    h4llon1 skrev 2024-11-07 18:51:26 följande:

Fick notis att mina tester levererats i brevlådan, höll mig för glatta livet o pinkade så fort jag kom hem 😂 
    Oooohh stort grattis!! 🥰🥰🥰
  • Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-07 18:46:14 följande:

Hmm sant! Vad tror du själv? Alltså när tror du det fäste? 

Hade testet du tog idag gränsvärde på 25hcg? Då känns det som du haft implantation tidigare än 9dpo? Eller tänker jag fel? 😂 

• Barnlängtan2024
    h4llon1 skrev 2024-11-07 18:51:26 följande:

OMG!!!! STORT GRATTIS! Alltså jag får så mycket hopp😭 hade inte du beräknad BIM idag? 

nu måste du svara på dessa frågor även om du är helt exalterad (med all rätt!!)
    när hade du ägglossning och när fick du första positiva? Känns som vi har exakt samma symtom 😬

• Anonym (2)
    Pandan14 skrev 2024-11-07 18:52:40 följande:
    Oj va konstigt! fick negativt imorse med ett med 25 hcg så hade inte alls räknat med att detta skulle va positivt 🤯 
    En del har mer hcg i urinen när man testar senare på dagen mot morgonurin. Det är inte ovanligt att ökningen är snabbare än 48h, bara det man räknar för att det utvecklas normalt. Grattis, superskönt att se att det ökar 🙏
Svar på tråden BIM November 2024