• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    TrueResolution skrev 2024-11-07 09:42:04 följande:

åhhhh! Vilket streck!! Stort grattis!  

Novemberbarn är envisa starka individer så känner på mig att den här lilla stannar hela vägen 😍

tack! Jag ber verkligen till alla gudar och högre makter att denna bebisen får stanna kvar, fixar nog inte ett till mf..
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-11-07 10:00:59 följande:

Hade ÄL tisdag/onsdag enligt tester men tempar inte så kan inte bekräfta. Fick till det lör/mån/ons så nu är det bara atg hålla tummarna för tidernas finaste födelsedagspresent. 

Kan inte bara vara jag som VARJE lutealfas, en dag efter ägglossning känner "fan man skulle ha tempat" 😂 Nu går man ovetandes tills man kan börja testa 🥲

Har tagit rosenrot fram till ÄL. Vad tar ni mellan ägglossning & BIM?

Jag önskar att jag hade börjat temps i våras typ 😅 så förstår känslan! 

Tog också rosenrot fram till ÄL, så min ÄL kom en dag tidigare på  CD14, även om FF säger CD15. Nu efter är det fokus på c-vitamin, så dricker proviva på morgonen med typ ett kryddmått askorbinsyra. Fick hem probiotika igår som jag ska äta varje dag nu med + e-vit och omega3. Dem två sista kör jag dock typ hela cykeln ☺️ samt magnesium och zink på kvällarna 

• Anonym (En till)

Hallå nu måste jag diskutera med någon! Som jag skrev tidigare har jag ju haft nån märklig känsla igår och idag likt den man har när mjölken rinner till när man ammar. Jag tog precis en dusch och testade att trycka på bröstet. Vad händer? Jo, det kommer MJÖLK! Har inte ammat barn på snart ett år och har inte läckt en droppe sen barnet var typ 1 år. TROR ni att detta kan vara ett graviditetstecken? Jag är på ÄL+8 idag.

• h4llon1

Igår och idag har jag haft molande värk/?hugg? nere till vänster i magen, typ precis ovanför/nästan i?? Ljumsken? Någon annan som haft så någon gång? Undrar vad de kan vara..

• Anonym (En till)
    h4llon1 skrev 2024-11-07 15:12:50 följande:

Igår och idag har jag haft molande värk/?hugg? nere till vänster i magen, typ precis ovanför/nästan i?? Ljumsken? Någon annan som haft så någon gång? Undrar vad de kan vara..

Jag! Brukar ha så typ varje cykel. Har så mycket märkligt för mig i lutealfasen 😅 
  • h4llon1
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 15:06:48 följande:

Hallå nu måste jag diskutera med någon! Som jag skrev tidigare har jag ju haft nån märklig känsla igår och idag likt den man har när mjölken rinner till när man ammar. Jag tog precis en dusch och testade att trycka på bröstet. Vad händer? Jo, det kommer MJÖLK! Har inte ammat barn på snart ett år och har inte läckt en droppe sen barnet var typ 1 år. TROR ni att detta kan vara ett graviditetstecken? Jag är på ÄL+8 idag.

Så har jag också ibland! Känns precis som när mjölken rinner till. Ur mitt ena bröst kommer mjölk när ja trycker, de andra inte så mycket men lite som ser ut typ som råmjölken. 

vet dock ej om de är ngt tecken haha 

• Pandan14
    h4llon1 skrev 2024-11-07 15:12:50 följande:

Jag hade exakt så, kom som en blixtrande smärta 
  • Anonym (LängtarEfterTredje)
    Anonym (En till) skrev 2024-11-07 15:06:48 följande:

För min del hade det inte varit ett tecken. Tyvärr.. 
    Jag ammade senast för 4 år sedan och jag kan fortfarande klämma ut ?mjölk? ur båda brösten. 🌺
  • Nanathalie
    Vias skrev 2024-11-07 11:55:51 följande:

Nej men det är samma här, så mycket tid och pengar jag lagt på något som inte varit möjligt 🥹

Hur lång cykel hade du första omgången med letrozol?

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 07:57:24 följande:

1 vecka efter första mensdagen och sen en vecka efter det. Körde en rond enkel dos men den gav verkligen inte resultat. 

Kommer nog köra dubbeldos igen, BIM lördag. 

Går hos akademiska i Uppsala. De är supersuper! 

Vad roligt att du är nöjd, jag bor längre ner i landet tyvärr. 🥲 men jag tänker att äl-tester borde ge samma bekräftelse som ett VUL? Annars tjatar jag mig till en ny tid.

Tar du 2 tabletter CD 3-7 som dubbeldos då? 

Min mens kom naturligt på cd35!! Det kändes som ett mirakel helt ärligt!! Jag slapp vänta det dubbla! Och nu kommer bim ännu tidigare denna cykel då ägglossning skedde tidigare! Känns helt jävla underbart helt ärligt. Räknar med att ha en 33 dagars cykel denna månad eftersom jag har positivt ägglossningstest idag igen (omgomgomg) och ägglossningen sker inom 2 dygn efter positivt test. Denna månad kom ägglossningen prick 10 dagar efter avslutad Letrozolkur, på cykeldag 19! ❤️
  • Annpor

Det här med tempning är jag ganska ny med så slängef ut fundering här i gruppen. Tempar på morgonen och har senaste dagarna legat på ca 36.70-36.80. 

Tog temp nu vid 16.30 som visade 36.15, VET att man inte ska tempa mitt på dagen men blev nyfiken eftersom det är så stor skillnad om det ändå är en indikator på att mensen är på väg? Äl +8/9 idag för mig (brukar ha 10-11 dagars lutealfas). Nån som är haj på detta? Blev bara så väldigt nyfiken😊

Svar på tråden BIM November 2024