• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Siripiri
    Pandan14 skrev 2024-11-06 05:11:24 följande:
    Idag sjönk tempen väldigt mycket.. är de mens som är på g då tro? :(

Fick en ganska rejäl dipp på äl+7 när jag blev gravid förrförra cykeln! 
  • Annpor

Tjejer, hittade en intressant sida idag! 

Där kan man se hur stor chans man har att plussa antalet visst antal dagar DPO (days past ovulation). Enligt statistik så är det ca 50/50 chans att få plus på stickan dag 9 efter ägglossning. Man kan klicka i själv dag 8,9,12,16 osv. Kolla in om ni är nyfikna, tyckte att den var lite rolig! Är på dag 6-7 själv så måste vänta till helgen. 

Här kommer länken om fler är nyfikna. 😁

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=9

• soffkiwi
    Anonym (En till) skrev 2024-11-06 07:17:18 följande:
    Hej!! Kul vi ligger helt lika i cykeln då du och jag! vi är på fjärde försöket men har kommit till en punkt (tror jag) när jag inte vill plussa föööör tidigt för då kommer jag nog bara bli nojig över missfall 😂 i min första graviditet gick jag med nån missfallskalkylator istället direkt efter plus 🥲
    Hahah åh spännande ju! Håller tummarna för dig😍 Och jaaa precis, man vill ju inte hinna bli överlycklig och sen går det åt andra hållet lika fort!! Jag har tänkt testa tidigt på äl+10, på söndag, men kommer säkert att förneka resultatet om det är negativt 😟 Har du någon dag i sikte?
  • Björkskogen
    Pandan14 skrev 2024-11-06 07:20:57 följande:
    Jag har nog haft 4-5 dagar, så använder inte den längre
    Hoppas det blinkar längre än så. Gubben jobbar borta till måndag nästa v 😬 bara cd7 idag ju 👀 
  • Anonym (K Anonym)

Är idag på dag 7 med blödning, bara bruna flytningar nu. 

Tog gravtest + ältest och dom visar fortfarande från den kemiska graviditeten. 

Någon som haft kemisk graviditet? När kom eran ägglossning? 

• Anonym (Lantisen)

Vet inte ens varför men jag tog ett graviditetstest imorse. Såklart så negativt det kunde bli. Egentligen hade jag inte förväntat mig annat men man blir ju sjukt besviken ändå. Bara invänta och hoppas mensen kommer snabbt så man kan börja om. 

• Rdlsgdl9922
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-06 10:48:44 följande:

Är idag på dag 7 med blödning, bara bruna flytningar nu. 

Tog gravtest + ältest och dom visar fortfarande från den kemiska graviditeten. 

Någon som haft kemisk graviditet? När kom eran ägglossning? 

Jag visade negativt på gravtest samma dag blödningarna började. ÄL visade svaga streck i typ 2 dagar till. Min ÄL kom nog ca 2 veckor efter. Läste att man ska räkna blödningen från MF/MA som första mensdagen för att kunna kalkylera sin cykel :)

Alltså:
    Pos test fredag 27 sep, blödning och neg test1 oktober, ÄL ca 15-17 oktober, mens nu 30 oktober-4 november. Nu är ÄL beräknad 15 november. :)
  • Nanathalie
    Pandan14 skrev 2024-11-06 05:11:24 följande:
    Idag sjönk tempen väldigt mycket.. är de mens som är på g då tro? :(
    Om den håller sig nere skulle jag tro på mens, men om den går upp imorgon kan det vara en implantationsdipp! Håller tummarna för det sistnämnda.
  • Anonym (K Anonym)
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-06 11:12:09 följande:
    Jag visade negativt på gravtest samma dag blödningarna började. ÄL visade svaga streck i typ 2 dagar till. Min ÄL kom nog ca 2 veckor efter. Läste att man ska räkna blödningen från MF/MA som första mensdagen för att kunna kalkylera sin cykel :)

Alltså:
    Pos test fredag 27 sep, blödning och neg test1 oktober, ÄL ca 15-17 oktober, mens nu 30 oktober-4 november. Nu är ÄL beräknad 15 november. :)
    Tack för svar! Får se när blödningen slutar, men räknar från första blödningen då ☺️
  • Nanathalie

Nu börjar min ägglossning närma sig vad det verkar. Jag var ju på Vul i måndags och fick veta att jag hade en äggblåsa på 18mm vilket gjorde mig förvånad då natural cycles säger att ägglossning ska ske först nästa tisdag. Men idag har mina tester äntligen ökat något så verkar ur det perspektivet som att ägglossningen kommer lite tidigare denna månad, och därmed tidigare bim vilket ändå känns jätteskönt. 

Såhär ser det ut just nu ❤️ its not much but its something. Senast jag hade denna nivå hade jag peak efter 3 dagar vilket tidigarelägger bim flera dagar. Håll nu tummarna 🥰

Svar på tråden BIM November 2024