• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (En till)
    Yasen skrev 2024-11-04 21:10:43 följande:

Nej men gud det var verkligen allt-i-ett haha! Krya på dig! 

Supermario91 skrev 2024-11-04 21:49:44 följande:
    Åh en till sjukling! vi får hoppas att de talar till vår fördel! Men är också inställd på att de kanske inte blir något pga alla mediciner jag äter nu. 

Tack tjejer 🥰
    Hoppas också det! När jag blev gravid med ettan var jag faktiskt också förkyld och drog till med en karatefylla under ägglossningen, och med tvåan hade jag covid så jag ser hoppfullt på resultatet denna månad haha. 😂 
  • Anonym (En till)
    Anonym (Sjukling) skrev 2024-11-04 22:05:23 följande:

Ser att det pratas sjukor och mediciner. Jag fick uvi precis runt ägglossning och den gick inte över förrän efter tredje antibiotikakuren. Tänkte att det självklart var kört pga både infektionen som så plus antibiotika på det. Men icke - gravid blev jag ändå!

Hoppfullt!! Hoppas jag kan komma med ännu en solskenshistoria om någon vecka 😍
  • Anonym (Tredje)

Ang sjukdom och plus. Måndagen innan jag plussade fick jag störst mun-herpes utbrottet jag haft någonsin
     (tog två veckor för detta att försvinna) plussade på fredagen 😁

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 20:23:50 följande:

Hade du några symtom innan du plussade? 

haft ont i ländryggen i 2 dagar + svaga kramper. 

idag va jag lätt illamående hela morgonen. 

läst att det kan vara implantationen?

Alltså väldigt lite symtom. Men är alltså bara på 3+4. Nu vaknade jag dock för att jag behöver kissa vilket jag typ aldrig gör om jag gått på toa innan jag lagt mig till sängs. 

Men ja ont i ländryggen har jag haft. Dock tänkte jag inte mycket på det då jag brukar ha det pga komprimerade diskar samt två rysggfrakturer i bagaget. 

Annars pms symtom 5 dagar innan nid. I mitt fall humörsvängningar. Kanske grövre än vanligt men inget jag själv tänkte på 😅 

Hade lite ont i brösten typ direkt efter äl och det har knappt kommit tillbaka, ytters lite. 

Lite kramper men verkligen ytterst lite och likt mensvärk. Enda annorlunda som jag själv inte brukar uppleva var väl att det var riktigt svagt och kom och gick lite mer, var inte så konstant. 

Pandan14 skrev 2024-11-04 20:23:56 följande:
    Då dröjer det ett tag till för mig då 😂 är på äl+6-7 det ser lite olika ut i apparna 

Det går snabbt! Men jag rekommenderar att vänta längre än mig för att testa, blev så ledsen när det var negativt först och säker på att Mensen spökade? Testade negativt med rfsu så hade önskat jag väntat minst till äl + 12 och bara tagit ett digitalt isf!

Men tack till alla! Håller tummarna för er ❤️

• Siripiri
    Anonym (En till) skrev 2024-11-04 20:24:31 följande:
    Kan ju även lägga till att likt många andra är jag förkyld och har varit i en vecka nu 😅 har dessutom fått en allergisk reaktion samt svamp i underlivet som är under behandling. Hög glamfaktor 😂😂
    Förkylning verkar ju vara positivt att ha efter ÄL iallafall men inte kul med dem andra två 🥲😂 
    fick också lite svampkli i söndags, så upp med en pevarylampul och igår kändes det (peppar peppar) bra! 
  • h4llon1

CD 30 & äl+13 idag, bim på torsdag, tog en rfsu sticka o när jag synat den länge o väl tog jag ett digitalt ultratidigt som de tyvärr stod ?inte gravid? på 😢 
    Hoppet försvunnet för denna cykel, nu hoppas ja på att mensen kommer snart istället så man kan börja om igen, blir nog att beställa lite äl test till nästa cykel 

• Anonym (Lantisen)
    eemmisss skrev 2024-11-04 21:33:14 följande:
    Spännande!! Jag har gått och undrat om mellanblödningarna försvinner om man skulle bli gravid eller om dom fortsätter så det är spännande att se hur det blir för dig 😄 Jag fick mellanblödningarna som vanligt och sen kom mensen lite tidigare än vanligt den här cykeln. Negativt grav test också så jag väntar på nästa äl. Håller tummarna för dig! 🥰

Ja jag tänker ju varje gång dom kommer att det inte blev något. Men sen har jag läst här på fl att det verkar vara ungefär 50/50 på om dom kommer ändå eller inte. Många verkar försvinna när mensen skulle komma isåfall. Har inte mycket hopp kvar den här gången men håller tummarna att jag har fel. 

Vi får ta nya tag nästa månad, både du och jag 🥰

• Barnlängtan2024

Negativt även imorse.. har 4 dagar kvar till BIM så har tappat hoppet nu 😅
    Det jobbiga för mig är också att jag tar letrozol för att få ägglossning ens.. 

• Pandan14

Fortsätter med molvärk och nu under morgonen har det även kommit som hugg/ ilningar som gjort väldigt ont :( undra om de kan ha med saken o göra eller om det är nått annat knas med magen.. ska ta ett test imorgon o kolla 

• Anonym (En till)

Här är det ÄL+6 och tempen har ökat ytterligare lite! Tjoho! Inga andra symptom alls. Känns lustigt. Jag brukar ju ha jättemycket symptom. 😂

Svar på tråden BIM November 2024