• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Annpor
    Supermario91 skrev 2024-11-04 15:42:50 följande:

Åh, då är vi två!

ja asså jag är också delad, kanske att infektionen ger sämre förutsättning för en graviditet. Men kanske tvärtom? Att kroppen fokuserar annanstans vilket kan vara positivt för att starta en graviditet? Jag tycker jag har hört det någonstans men ska absolut googla lite. 

enlig FLO skulle jag vara ÄL+4 idag men undrar sjukdomen fördröjt min ägglossning? Eller så har jag bara 10 dagars lutealsfas. har vanligtvis regelbunden cykel runt 30 dagar. 

Men lite kul ändå, två sjuklingar som kan jämföra sen om det blev nån skillnad för då plussar vi ju nära varandra också! Får vi se om båda får lite extra skjuts av att immunförsvaret har annat att tänka på än en graviditet.
    Hoppas!!! 😁🙏🏻. 
  • Barnlängtan2024
    Anonym (LängtarEfterTredje) skrev 2024-11-04 16:01:29 följande:

Hujedamig!! 

Vilken fantastiskt positiv chock! Fyfan va roligt!!! 

Grattis!!! 😅😍 förstår verkligen att du är i chock!! 

WIHOOOO!!! Jag sa ju det 🥹 för jag kollade kalendern och ba men det är ju för tidigt för mens? 😅 

STORT GRATTIS!!❤️
  • Barnlängtan2024
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 16:33:59 följande:
    WIHOOOO!!! Jag sa ju det 🥹 för jag kollade kalendern och ba men det är ju för tidigt för mens? 😅 

STORT GRATTIS!!❤️
    BTW, jag har också BIM 9/11. Hoppas 😢
  • Anonym (blomman)
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-04 15:56:34 följande:

Stort grattis till plussen 😍

Tänkte förresten höra om någon här, som tar rosenrot, fått sin ägglossning fördröjd? Enligt Flo-appen skulle jag haft i fredags, men har inte fått några positiva äl-testet (än i alla fall) och har heller i övrigt inga andra äl-symtom heller (dvs flytningar, då de är de enda symtom jag brukar märka). Fortsätter ta äl-test och håller tummarna på att den bara är fördröjd och inte uteblivit helt. Men blir ändå ledsen över tanken på att det inte finns nåt hopp till plus denna månaden.

de går snabbt i svängarna! Fick precis ett positivt äl-test så hoppet är tillbaka 🙌
  • MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 16:35:21 följande:
    BTW, jag har också BIM 9/11. Hoppas 😢

men åååh! Alltså detta är det sjukaste! Hoppas du får lugnare besked men lika positiva! 🥰❤️❤️

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 16:33:59 följande:

STORT GRATTIS!!❤️

Ja det enda som jag vart så osäker kring var att jag var ganska säker på att jag har kortare lutealfas, och nc sa jag skulle ha äl runt cd 17/18 men nu blev det snarare vid 13/14 och förväntade mig då en mkt kortare cykel än vanligtvis. Men aldrig varit så glad över att ha fel 🙃🙃😂 

• Pandan14
    MG98 skrev 2024-11-04 15:41:51 följande:

HÖR OCH HÄPNA! 
    Eller så känner åtminstone jag 

Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en. 

Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!

Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2! 

Är i chock! 

Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.  

Oooohh stort grattis 😍😍
  • Pandan14

Känns som de flesta i denna tråden plussar! ger stora hopp till oss andra, hoppas hoppas 🙏🏽 

• Anonym (Ella-Bella)

HÖR OCH HÄPNA! 

Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en. 

Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!

Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2! 

Är i chock! 

Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.  

Men wow!! vilken vändning :D stort grattis!!
  • Siripiri

HÖR OCH HÄPNA! 

Är i chock! 

Men va tusan!! Grattis 😍♥️
    måste ju vart en nidblödning bara 
Svar på tråden BIM November 2024