• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Siripiri
    Yasen skrev 2024-11-03 14:19:46 följande:

Jag har använt mig av andra ÄL-stickor denna månad. vad är det högsta ni fått på easy@Home? 

Provar med dubbel dos rosenrot + apifoce denna månad, vet inte om jag haft ÄL. Kände smärta vid äggstockarna igår. Kan LH-peak varit igår CD17? 

jag brukar annars ha ÄL CD16-18

Tycker inte du ska stirra dig blind på siffrorna♥️ 
    Du hade ju antagligen äl-smärtor igår samt kontroll och test är ju lika starka 🙏🏼 Tänker att styrkan på strecken styrs av hur länge du hållit dig osv. Har ni myst? 😍
  • Pandan14
    Björkskogen skrev 2024-11-03 17:29:40 följande:

Är det någon här som fått kort mens någon gång? Har i vanliga fall lång mens, 6-7 dagar. Nu verkar mens slut efter bara 3 dagar 😅🤷?♀️ (har tagit gravtest som va negativt idag bara för att utesluta det iaf 😂) 

Nej har aldrig vart med om de 😅 blöder alltid i 5-6-7 dagar, men va de riktig mens då?
  • Yasen
    Siripiri skrev 2024-11-03 17:55:00 följande:
    Tycker inte du ska stirra dig blind på siffrorna♥️ 
    Du hade ju antagligen äl-smärtor igår samt kontroll och test är ju lika starka 🙏🏼 Tänker att styrkan på strecken styrs av hur länge du hållit dig osv. Har ni myst? 😍

Jag får anta det, har fått temphöjning iaf så får anta att urinet inte var tillräckligt koncentrerad 🤔
    Vi myser var tredje dag och nu varje dag under fertila dagarna ♥️

Om det inte blir något denna månad kommer jag bara att tempa och kolla fertilt sekret. Blir för mycket med att hålla reda på allt och försöka pussla ihop alla bitar 😭

• Pandan14
    Yasen skrev 2024-11-03 19:19:53 följande:

Jag får anta det, har fått temphöjning iaf så får anta att urinet inte var tillräckligt koncentrerad 🤔

Om det inte blir något denna månad kommer jag bara att tempa och kolla fertilt sekret. Blir för mycket med att hålla reda på allt och försöka pussla ihop alla bitar 😭

Så har vi också bestämt här hemma, det minskar lite pressen oxå ❤️ men hoppas vi plussar! När ska du börja testa?
  • Björkskogen
    Pandan14 skrev 2024-11-03 18:39:20 följande:
    Nej har aldrig vart med om de 😅 blöder alltid i 5-6-7 dagar, men va de riktig mens då?
    Ja helt vanlig mens 3 dagar sen bara tvärdog det. Varit helt utan hela dagen idag 😅🤷?♀️ 
  • h4llon1

Cd 28 idag, äl+10 och bim 7/11, dock ?oregelbunden? cykel på 28-34 dagar 🙃 
    nu börjar det klia i fingrarna att ta fram ett test men kommer förmodligen bli besviken. I princip inga symptom förutom liiite ömma bröst, men med första gick de ju inte ens nudda dem 😂 inte särskilt rikliga flytningar men tjocka. 

någon i liknande sits?? har ni testat än? ????

• Siripiri
    Yasen skrev 2024-11-03 19:19:53 följande:

Jaa 🙏🏼♥️ så bra! 

Alltså helt rätt, jag tror det är bra i början för att få koll på kroppen, men när man kan sin kropp och har en regelbunden mens är det ju inte så nödvändigt med äl-tester. Kommer inte heller köra med ÄL-tester nästa månad om det inte tar sig. Har tyvärr dåligt med fertilt sekret som andra verkar ha de.. märker främst vid mys att jag är fertil. Men väldigt regelbunden mens + tydlig ÄL-smärta, så inte svårt att pricka ÄL, förutsatt att mannen inte är bortrest 🙃😂

• Yasen
    Pandan14 skrev 2024-11-03 19:44:44 följande:
    Så har vi också bestämt här hemma, det minskar lite pressen oxå ❤️ men hoppas vi plussar! När ska du börja testa?

Jag ska FÖRSÖKA att inte testa tills BIM denna månad faktist, då kan jag vara tvärsäker på att svaret är tillförlitlig istället för att gissa eller tveka 🥲 med stor vikt på försöka ???????? dudå? 

Siripiri skrev 2024-11-03 20:20:42 följande:

Jaa 🙏🏼♥️ så bra! 

Alltså helt rätt, jag tror det är bra i början för att få koll på kroppen, men när man kan sin kropp och har en regelbunden mens är det ju inte så nödvändigt med äl-tester. Kommer inte heller köra med ÄL-tester nästa månad om det inte tar sig. Har tyvärr dåligt med fertilt sekret som andra verkar ha de.. märker främst vid mys att jag är fertil. Men väldigt regelbunden mens + tydlig ÄL-smärta, så inte svårt att pricka ÄL, förutsatt att mannen inte är bortrest 🙃😂

Ja precis nu kan jag min kropp, blir mindre stress sådär ❤️

• Anonym (En till)
    LinneaSj skrev 2024-11-03 15:34:00 följande:

Jag tror jag hade ägglossning i måndags 28/10. BIM 9/11 (ej uppdaterat listan!)
    Idag (3/11) fick jag en blödning så jag behöver binda. Sista cykeln var 34 dagar så tror inte det är mens en hel vecka tidigt. Men nidblödning 6 dagar efter äl låter tidigt, eller?! 
    Har inga övriga symtom.. lite värk i ländryggen bara.

Har aldrig använt ägglossningtest, vi har samlat varannan dag, minst så ser inte vitsen med tester 😅

Hej!! Nidblödning brukar komma när ägget fäster, så ÄL+6 låter ju helt rimligt! Hoppas du får positivt test om ett år dagar och att blödningen avtar :)
  • Pandan14
    Siripiri skrev 2024-11-03 20:20:42 följande:

Jaa 🙏🏼♥️ så bra! 

Men vet du om äl smärtan kommer innan eller efter själva ägglossningen? Har funderat på det denna månaden 😳 då jag med har väldigt tydlig äl smärta, men om den kommer innan eller efter ägget har släppt vet jag inte hur jag ska veta 
Svar på tråden BIM November 2024