Siripiri skrev 2024-11-04 13:18:12 följande:
9-10 dagar är kort.. jag har 11 och tycker det är för kort. Det är ju tecken på svag gulkropp.. har du mycket pms-symptom å så med? Ömmande bröst många dagar innan mens?
Alltså oftast får jag lite ont i brösten ganska snart efter äl som sedan planar ut successivt och ca 5 dagar innan mens får jag humörsvängningar. Har tidigare aldrig haft någon märkvärd mensvärk men förra cykeln hade jag riktigt ont, nu känner jag inte så mycket.
Drömmenomentrio skrev 2024-11-04 13:24:39 följande:
Jag har också bara 10-11 dagar. har en fullgången tvilling graviditet 1 missfall och nu är jag gravid igen. Tror inte det ska vara några problem för dig ♥️
Tack snälla för lite pepp och grattis till dig! ❤️
Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 13:37:21 följande:
Det är inte implantationsblödning du har då? 😅
Tänker annars att din mens är ganska tidig, är det mycket mens eller lite? Tycker du ska testa om några dagar annars ☺️
Tveksamt. Inte någon jättekraftig mens än men sista tiden har mensen börjat som bruna/blodblandade flygningar och så har det blivit riktig blödning efter ca 12h, så som jag antar att det kommer bli nu. Har även haft lite koll på livmodertappen som också sjunkit ner lite. Har en graviditet i bagaget som dessvärre slutade i abort. Alltså oplanerat men plussade redan cd23 med kvällsurin.
Fick då ingen nidblödning, inga pmssymtom utan bara riktigt ont i brösten och senare kom illamåendet redan vid vecka 4+5. Hade trott att alla ens graviditeter är relativt lika, iaf till en början men kanske inte nödvändigtvis?
Självklart testar jag igen om det är så att jag inte får en riktig blödning som vanligt! 😊