• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Pandan14
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-05 14:59:45 följande:

Snart dags för ÄL och andra försöket här. Så kul att många fått plus! Hoppas också. Funderar på hur man ska göra denna gång. Förra månaden gick jag all in med äl-tester men det kändes bara stressigt. Samtidigt bra att veta ju😅

Jag tänker om man inte vill hålla på med sånt så är sex var tredje dag ett bra alternativ, man behöver inte mäta eller ta massa tester och det kommer garanterat finns spermier kvar när ägget släpper ☺️
  • Anonym (Hoppas o försöker)
    Pandan14 skrev 2024-11-05 15:43:27 följande:
    Jag tänker om man inte vill hålla på med sånt så är sex var tredje dag ett bra alternativ, man behöver inte mäta eller ta massa tester och det kommer garanterat finns spermier kvar när ägget släpper ☺️
    Ja sant, tänkte samma!
  • Froglet

Hej, behöver mest skriva av mig lite. 

Först bara ett stort grattis till de som plussat sen jag var inne och läste senast! Hjärta

Vi har försökt i fyra månader nu, två av de menstruationerna har jag haft en så sjuk krampande smärta i samband med mens, så jag bokade tid hos gyn och fick gjort ett VUL. Där hittade hon två cystor på vänster äggstock varav en såg ut som "vanlig" ägglossningscysta på ca 30 mm och en något större (45 mm) som ev var mer blodfylld. Tankarna liksom snurrar och jag är orolig att detta ska påverka våra möjligheter.

Glömde såklart helt att ställa den frågan när jag var på plats... 

Ska på återbesök redan 10/12 (om 5 v) för då är deras UL-expert på plats "om det skulle behövas" och jag är lite nervös. Kan ju inte göra något just nu ändå, men är en informationssökande trygghetsnarkoman som starkt ogillar att inte veta vad som kommer hända härnäst.

Mensen ska komma söndag eller måndag och jag vill bara ha det överstökat denna gången så att vi kan invänta och hoppas på tydlig ägglossning nästa cykel. Kan inte heller sluta notera att det känns annorlunda på vänster sida nu när jag vet. Usch. 

Vill bara att tiden ska flyga förbi nu och försöker hålla mig upptagen så jag inte kan tänka så mycket. 

Håller tummarna för er alla att det blir plusmånad för er och om inte så ses vi nog i decembertråden längre fram Hjärta

• Pandan14

Spontat tänker jag att denna ser ganska bra ut, men vad säger ni som vet? Kan man säga nått speciellt om detta diagrammet?
  • Drömmenomentrio
    Pandan14 skrev 2024-11-05 15:50:12 följande:

Spontat tänker jag att denna ser ganska bra ut, men vad säger ni som vet? Kan man säga nått speciellt om detta diagrammet?

Här är min plus kurva om du vill jämföra lite 🤗
  • Pandan14
    Drömmenomentrio skrev 2024-11-05 15:56:39 följande:

Här är min plus kurva om du vill jämföra lite 🤗

Tack! Tycker den hittills ser lovande ut då! Kan ju vara så att tempen sjunker drastiskt närmare mensen då det ändå är 7 dagar kvar.. men allt hopp är ju bra 🥰
  • Anonym (K Anonym)

Misstänker att det var kemisk graviditet. Fick ju svagt plus äl+9 och sedan ökade strecken dagen efter för att sedan minska dagligen.. Mensen var 2 dagar sen och jag har blödigt i 6 dagar nu (blöder oftast 4-5 dagar) och själva blödningen beter sig annorlunda också. 

Någon som upplevt kemisk graviditet? Hur visste ni att det var det? Hur var eran blödning? 

• Anonym (A)

Någon som vet hur man ska resonera? 

Enligt mensens första dag och cykelns längd borde jag haft äl runt 27 okt, men jag testade inte då utan gick mer på känsla.Tog ett supertidigt gravtest för en dag sedan som visade spökstreck. Idag tänkte jag att jag kör både ägglossningstest och graviditetstest. 

På bild ser ni ägglossningstestet och graviditetstestet.
    ägglossningstestet visar positivt och dagens graviditetstest har ett udda resultat, vitt streck och lila bakgrund 🤭-  förmodligen ytterligare ogiltigt test. Samtidigt står detta på testlagret: 
    gglossningstest ger utslag på ett hormon som heter Luteiniserande hormon (LH). LH och hCG, som ett graviditetstest reagerar på, är två väldigt lika hormoner. Ett ägglossningstest kan inte se någon skillnad på de båda hormonerna och ger alltså utslag på både LH och hCG. Det är således sant att ett ägglossningstest rent tekniskt också kan användas som ett graviditetstest.? 

Hur hade ni resonerat? Ägglossning eller jättetidig graviditet? 

• Pandan14
    Anonym (A) skrev 2024-11-05 17:49:22 följande:

Någon som vet hur man ska resonera? 

Enligt mensens första dag och cykelns längd borde jag haft äl runt 27 okt, men jag testade inte då utan gick mer på känsla.Tog ett supertidigt gravtest för en dag sedan som visade spökstreck. Idag tänkte jag att jag kör både ägglossningstest och graviditetstest. 

På bild ser ni ägglossningstestet och graviditetstestet.
    ägglossningstestet visar positivt och dagens graviditetstest har ett udda resultat, vitt streck och lila bakgrund 🤭-  förmodligen ytterligare ogiltigt test. Samtidigt står detta på testlagret: 
    gglossningstest ger utslag på ett hormon som heter Luteiniserande hormon (LH). LH och hCG, som ett graviditetstest reagerar på, är två väldigt lika hormoner. Ett ägglossningstest kan inte se någon skillnad på de båda hormonerna och ger alltså utslag på både LH och hCG. Det är således sant att ett ägglossningstest rent tekniskt också kan användas som ett graviditetstest.? 

Hur hade ni resonerat? Ägglossning eller jättetidig graviditet? 

Jag skulle inte lita på äl test som enbart graviditetstest då jag fått positivt typ dagen innan mens och det beror på att äl testen också reagerar på östroge, som stiger innan mens :/ 
  • Tilclah

Vad sjukt, exakt samma hände mig!

Anonym (Sjukling) skrev 2024-11-04 22:05:23 följande:

Ser att det pratas sjukor och mediciner. Jag fick uvi precis runt ägglossning och den gick inte över förrän efter tredje antibiotikakuren. Tänkte att det självklart var kört pga både infektionen som så plus antibiotika på det. Men icke - gravid blev jag ändå!

Svar på tråden BIM November 2024