• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (A)
    Pandan14 skrev 2024-11-05 18:33:14 följande:
    Jag skulle inte lita på äl test som enbart graviditetstest då jag fått positivt typ dagen innan mens och det beror på att äl testen också reagerar på östroge, som stiger innan mens :/ 
    Jag kan tänka mig att det är så. Dock har jag två ogiltiga gravtest. Ett sent positivt äl-test.
    mens ska jag ju ha runt 13/14 om det stämmer. Så jag känner mig nådigt förvirrad???? 
  • Pandan14
    Anonym (A) skrev 2024-11-05 18:56:44 följande:
    Jag kan tänka mig att det är så. Dock har jag två ogiltiga gravtest. Ett sent positivt äl-test.
    mens ska jag ju ha runt 13/14 om det stämmer. Så jag känner mig nådigt förvirrad???? 

förstår de.. vänta nån dag och testa igen? Har dom gått ur datum? 
  • Anonym (A)
    Pandan14 skrev 2024-11-05 19:19:47 följande:

ska Kolla, men fick hem dem för några dagar sen. 

testar senare. 

• Siripiri
    Froglet skrev 2024-11-05 15:48:38 följande:

Hej, behöver mest skriva av mig lite. 

Först bara ett stort grattis till de som plussat sen jag var inne och läste senast! Hjärta

Vi har försökt i fyra månader nu, två av de menstruationerna har jag haft en så sjuk krampande smärta i samband med mens, så jag bokade tid hos gyn och fick gjort ett VUL. Där hittade hon två cystor på vänster äggstock varav en såg ut som "vanlig" ägglossningscysta på ca 30 mm och en något större (45 mm) som ev var mer blodfylld. Tankarna liksom snurrar och jag är orolig att detta ska påverka våra möjligheter.

Glömde såklart helt att ställa den frågan när jag var på plats... 

Ska på återbesök redan 10/12 (om 5 v) för då är deras UL-expert på plats "om det skulle behövas" och jag är lite nervös. Kan ju inte göra något just nu ändå, men är en informationssökande trygghetsnarkoman som starkt ogillar att inte veta vad som kommer hända härnäst.

Mensen ska komma söndag eller måndag och jag vill bara ha det överstökat denna gången så att vi kan invänta och hoppas på tydlig ägglossning nästa cykel. Kan inte heller sluta notera att det känns annorlunda på vänster sida nu när jag vet. Usch. 

Vill bara att tiden ska flyga förbi nu och försöker hålla mig upptagen så jag inte kan tänka så mycket. 

Håller tummarna för er alla att det blir plusmånad för er och om inte så ses vi nog i decembertråden längre fram Hjärta

Men gud va jobbigt 😞♥️ 

Har tyvärr ingen erfarenhet att komma med men tycker du borde ringa tillbaka till gynekologen och fråga just kring fertiliteten.
    Kram 💕 

• TrueResolution

Grattis till alla plus, glädjs med er! Vilken fars-dag-present vissa pappor där ute lär få! 😍 

Här blev det fast gubbe på clearblue imorse(!) Inget syns dock på vanliga ÄL-stickor men varit kasst utslag på dem senaste månaderna så testar att "lita" på digitalt denna månaden. Innebär då också att ägglossning är en vecka tidigare än vad min app brukar beräkna 🙈 

mös igår och ska försöka få till det idag eller imorgon med, beroende på hur bebisen väljer att sova 😂 Heja Heja! 

ingenting är som väntans tider på att sedan få börja vänta 9 månader 😂

• Pandan14
    TrueResolution skrev 2024-11-05 19:55:58 följande:

Grattis till alla plus, glädjs med er! Vilken fars-dag-present vissa pappor där ute lär få! 😍 

Här blev det fast gubbe på clearblue imorse(!) Inget syns dock på vanliga ÄL-stickor men varit kasst utslag på dem senaste månaderna så testar att "lita" på digitalt denna månaden. Innebär då också att ägglossning är en vecka tidigare än vad min app brukar beräkna 🙈 

mös igår och ska försöka få till det idag eller imorgon med, beroende på hur bebisen väljer att sova 😂 Heja Heja! 

ingenting är som väntans tider på att sedan få börja vänta 9 månader 😂

Har tänkt på det med 😂 vi alla här väntar och väntar på våra pluss och sen när vi för hoppningarna får det så ska vi vänta i nio månader till 😂
  • Supermario91
    Anonym (A) skrev 2024-11-05 18:56:44 följande:
    Jag fick positivt Äl test igår på CD 19, räknar Med en cykel på 30 dagar så Bim 15/9 så de låter inte konstigt enligt mig :) 
  • Elvaa11

Är på ÄL + 11 idag(tror jag) och jag fick för mig att jag haft symtom jag inte haft innan, tog därför ett gravtest imorse som såklart va negativt. Känner mig så dum som nu slösat på ett test?.
    Haft värk i magen, ömma bröst och varit så känslig. Gråtit lätt dem senaste dagarna och även haft typ PMS (vilket jag i normala fall inte har). Nu ikväll efter jag o sambon myst så började de såklart komma lite rosa spottings, fick det förra månaden också 2 dagar innan mensen 😢
    Blir bara så ledsen, detta va vårt 13e försök så man är duktigt ledsen på att tant röd ska dyka upp varje månad💔

• soffkiwi

Hej! Jag är ny i tråden, har bim 14/15 november och nu (onsdag) är jag på ÄL+6. Detta var ett halvhjärtat första försök, ingen temptagning tyvärr. Vill bara säga att jag är så imponerad över hur alla orkar vänta på att testa :?). Herregud vad dagarna går långsamt!!! tror mig känna symtom ena dagen, men är ännu räddare att det bara är för att jag vill så mycket :?)!

Svar på tråden BIM November 2024