• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Barnlängtan2024

TIPS TILL ALLA!

Hittade jättebra sida där man skriver in när man har haft senaste mensen och ägglossningen. Så får man se när möjlig implantation kan ske samt när man har 5/10/20 hcg. Tänker till alla som testar tidigt 🙏🏻

https://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php#chgcrit

Exempel
    vis här om jag haft implantation 10 dagar efter ägglossning har jag 5 hcg 4 november och 10 hcg på onsdag.

• Barnlängtan2024

bilden följde inte med..

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 09:36:19 följande:

TIPS TILL ALLA!

Hittade jättebra sida där man skriver in när man har haft senaste mensen och ägglossningen. Så får man se när möjlig implantation kan ske samt när man har 5/10/20 hcg. Tänker till alla som testar tidigt 🙏🏻

https://whenmybaby.com/implantation-doubling-calculator.php#chgcrit

Exempel
    vis här om jag haft implantation 10 dagar efter ägglossning har jag 5 hcg 4 november och 10 hcg på onsdag.

• Rdlsgdl9922

Grattis till alla plus!! Själv går jag i väntans tider på ÄL, mensen slutade igår... Obestämd

Kanske dum fråga, men hur skyddar ni er mot UVI nu när man får mycket sperma i sig haha? Bör man låta sperman vara kvar där i eller hur funkar det?

Känns som jag har UVI nu och tänker att det kommer ju inte bli bättre om en vecka när vi ska börja jobba hårt igen haha...

• h4llon1
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 09:37:01 följande:

bilden följde inte med..

Nu fick man lite mer hopp 🤪 
    också jag som tar för givet att min äl var den 23/10 (pga flo säger det hahah) och att jag är på äl+12 idag. Men inte tagit några äl test eller tempat och äl kan ha skett så sent som 28onde 😅 men efter digitalt neg idag försvann hoppet
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 09:37:01 följande:

bilden följde inte med..

Fattar ingenting 😅
  • Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-05 10:07:01 följande:
    Fattar ingenting 😅

Fattar ingenting 😅
    Haha! Du måste gå in och knappa in dina datum så tror jag du kommer förstå 😅 
    det är inte så klurigt, kanske skriva ner på papper ? Men det den visar är egentligen att ägget kan fästa i livmoderns så sent som 10 dagar efter ÄL, och att man utifrån det får datum på när man kan testa positivt☺️
  • Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 10:11:07 följande:

Fattar ingenting 😅
    Haha! Du måste gå in och knappa in dina datum så tror jag du kommer förstå 😅 
    det är inte så klurigt, kanske skriva ner på papper ? Men det den visar är egentligen att ägget kan fästa i livmoderns så sent som 10 dagar efter ÄL, och att man utifrån det får datum på när man kan testa positivt☺️
    Ja jo skrev in alla mina uppgifter men förstår inte hur jag ska tolka de? Du kan kanske hjälpa mig? 😊 kan du förklara denna för mig och när jag kan testa?
  • Barnlängtan2024
    Pandan14 skrev 2024-11-05 10:17:42 följande:
    Ja jo skrev in alla mina uppgifter men förstår inte hur jag ska tolka de? Du kan kanske hjälpa mig? 😊 kan du förklara denna för mig och när jag kan testa?

Ja, då ska jag försöka göra det så enkelt som möjligt 😂 
    Om du hade implantation 6 dagar efter ägglossning kan du göra gravtest som tar 5hcg (finns att beställa på apotea)i urinet from måndag 4 nov.

Sen fördubblas den till 10 hcg imorgon och då kan du testa med CB tidig test som tar upp 10 hcg.

sen fördubblas den till 20 hcg och då kan du testa med vanlig test på fredag.

Detta är OM implantationen skett den dagar efter ÄL i oktober och det är ju inte säkert? det kan ske så sent som 12 dagar efter ägglossning. Du ser de på blåa linjen längst upp. 

hoppas du förstod hyfsat med alla dagar😂

• Pandan14
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-05 10:25:12 följande:

Ja, då ska jag försöka göra det så enkelt som möjligt 😂 
    Om du hade implantation 6 dagar efter ägglossning kan du göra gravtest som tar 5hcg (finns att beställa på apotea)i urinet from måndag 4 nov.

Sen fördubblas den till 10 hcg imorgon och då kan du testa med CB tidig test som tar upp 10 hcg.

sen fördubblas den till 20 hcg och då kan du testa med vanlig test på fredag.

Detta är OM implantationen skett den dagar efter ÄL i oktober och det är ju inte säkert? det kan ske så sent som 12 dagar efter ägglossning. Du ser de på blåa linjen längst upp. 

hoppas du förstod hyfsat med alla dagar😂

AHAAA!! nu fattar jag hur jag ska läsa den!! Omg tack så mycket ❤️
  • Anonym (Hoppas o försöker)

Snart dags för ÄL och andra försöket här. Så kul att många fått plus! Hoppas också. Funderar på hur man ska göra denna gång. Förra månaden gick jag all in med äl-tester men det kändes bara stressigt. Samtidigt bra att veta ju😅

Svar på tråden BIM November 2024