• MG98

BIM November 2024

1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss

2/11 - Emzor

2/11 - B3tt4n

5/11 - Anonym (Syskonlängtan)

6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    12/11 -Anonym (en till)
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    17/11 - Augustilejon
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen 
    Har lagt in mig den 9e (bim) men tänker testa med sambon 6/11. Hade förmodligen äl cd13/14 och har förut haft närmare cd17-18. 6/11 är alltså 12-13 dpo och borde visa positivt om det gått vägen för oss. Första försöket! 
  • MG98

Tyvärr kom min mens idag. Skönt då det var väntat pga symtom sista dagarna. 

Har haft en regelbunden cykel på ca 27 dagar med en variation på +/- 2 dagar. Detta var första försöket och har därför tagit tag i att både testa och tempa för att lära känna mig bättre. Har tempat förut lite halvdant/sporadiskt men uppehåll på ett par år i alla fall. 

Nu hade jag äl på cd 13/14 och en cykel på bara 23d. Tyder inte det på en lutealfas 9-10 dagar? Kort??? Vad kan det innebära för mig? Vet att många här har jättemycket kunskap och idéer! 

• MG98
    Siripiri skrev 2024-11-04 13:18:12 följande:
    9-10 dagar är kort.. jag har 11 och tycker det är för kort. Det är ju tecken på svag gulkropp.. har du mycket pms-symptom å så med? Ömmande bröst många dagar innan mens? 
    Alltså oftast får jag lite ont i brösten ganska snart efter äl som sedan planar ut successivt och ca 5 dagar innan mens får jag humörsvängningar. Har tidigare aldrig haft någon märkvärd mensvärk men förra cykeln hade jag riktigt ont, nu känner jag inte så mycket. 
    Drömmenomentrio skrev 2024-11-04 13:24:39 följande:
    Jag har också bara 10-11 dagar. har en fullgången tvilling graviditet 1 missfall och nu är jag gravid igen. Tror inte det ska vara några problem för dig ♥️

Tack snälla för lite pepp och grattis till dig! ❤️ 
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 13:37:21 följande:
    Det är inte implantationsblödning du har då? 😅 
    Tänker annars att din mens är ganska tidig, är det mycket mens eller lite? Tycker du ska testa om några dagar annars ☺️
    Tveksamt. Inte någon jättekraftig mens än men sista tiden har mensen börjat som bruna/blodblandade flygningar och så har det blivit riktig blödning efter ca 12h, så som jag antar att det kommer bli nu. Har även haft lite koll på livmodertappen som också sjunkit ner lite. Har en graviditet i bagaget som dessvärre slutade i abort. Alltså oplanerat men plussade redan cd23 med kvällsurin. 

Fick då ingen nidblödning, inga pmssymtom utan bara riktigt ont i brösten och senare kom illamåendet redan vid vecka 4+5. Hade trott att alla ens graviditeter är relativt lika, iaf till en början men kanske inte nödvändigtvis? 
    Självklart testar jag igen om det är så att jag inte får en riktig blödning som vanligt! 😊 
  • MG98

HÖR OCH HÄPNA! 
    Eller så känner åtminstone jag 

Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en. 

Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!

Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2! 

Är i chock! 

Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.  

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 16:35:21 följande:
    BTW, jag har också BIM 9/11. Hoppas 😢

men åååh! Alltså detta är det sjukaste! Hoppas du får lugnare besked men lika positiva! 🥰❤️❤️

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 16:33:59 följande:
    WIHOOOO!!! Jag sa ju det 🥹 för jag kollade kalendern och ba men det är ju för tidigt för mens? 😅 

STORT GRATTIS!!❤️

Ja det enda som jag vart så osäker kring var att jag var ganska säker på att jag har kortare lutealfas, och nc sa jag skulle ha äl runt cd 17/18 men nu blev det snarare vid 13/14 och förväntade mig då en mkt kortare cykel än vanligtvis. Men aldrig varit så glad över att ha fel 🙃🙃😂 

• MG98
    Pandan14 skrev 2024-11-04 19:16:43 följande:

MG98 hur mycket blödde du Typ? Har fått för mig att nifblödning bara är några droppar men som du skrev så tog du en tampong? föreställde mig då att de va en hel del blod 😅

Nej alltså först bara lite bruna flyttningar men det blev lite rött på pappret efter ett toabesök, så ja några droppar bara som var mer blodliknande. Men då satte jag i tampong då det brukar dra igång rätt så rejält när jag har mens. Jag var ju SÅ säker och typ glad att mensen kom så vi kunde få ett nytt försök ganska snart. Men så fel jag hade. Trodde verkligen det skulle vara blodigt när jag tog ut den men nix! 

Trodde typ nidblödning var en myt haha 

• MG98

Tillägg! Har slutat helt nu! Bara lite brunakriga flytningar som blir ljusare och ljusare.  

• MG98

Idag borde vara äl + 11 ev. 10. Hade en lite successiv tempohöjning så var lite svårt att säga mer exakt.

• MG98
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-04 20:23:50 följande:

Hade du några symtom innan du plussade? 

haft ont i ländryggen i 2 dagar + svaga kramper. 

idag va jag lätt illamående hela morgonen. 

läst att det kan vara implantationen?

Alltså väldigt lite symtom. Men är alltså bara på 3+4. Nu vaknade jag dock för att jag behöver kissa vilket jag typ aldrig gör om jag gått på toa innan jag lagt mig till sängs. 

Men ja ont i ländryggen har jag haft. Dock tänkte jag inte mycket på det då jag brukar ha det pga komprimerade diskar samt två rysggfrakturer i bagaget. 

Annars pms symtom 5 dagar innan nid. I mitt fall humörsvängningar. Kanske grövre än vanligt men inget jag själv tänkte på 😅 

Hade lite ont i brösten typ direkt efter äl och det har knappt kommit tillbaka, ytters lite. 

Lite kramper men verkligen ytterst lite och likt mensvärk. Enda annorlunda som jag själv inte brukar uppleva var väl att det var riktigt svagt och kom och gick lite mer, var inte så konstant. 

Pandan14 skrev 2024-11-04 20:23:56 följande:
    Då dröjer det ett tag till för mig då 😂 är på äl+6-7 det ser lite olika ut i apparna 

Det går snabbt! Men jag rekommenderar att vänta längre än mig för att testa, blev så ledsen när det var negativt först och säker på att Mensen spökade? Testade negativt med rfsu så hade önskat jag väntat minst till äl + 12 och bara tagit ett digitalt isf!

Men tack till alla! Håller tummarna för er ❤️

Svar på tråden BIM November 2024