Inlägg från: Anonym (Ella-Bella) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ella-Bella)

BIM November 2024

Första månaden att börja försöka för vår första bebis här, så spänd!

1/11 - Snorkfröken
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentrio
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Yasen
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo

• Anonym (Ella-Bella)
    Siripiri skrev 2024-11-01 12:48:48 följande:

Ägglossning igår och som tur kommer mannen hem på torsdagar så han fick gå rakt till sängs innan middag 😂 sen mys imorse igen innan jag skulle iväg på utbildning med jobbet. Kan intyga att d-vitaminhacket gör en VÄLDIGT juicy iallafall😅
    Tog 25 000 ie i onsdags och typ 12 500 igår, samt har ätit rosenrot denna månaden. Eventuellt anledningen till ÄLen kom en dag tidigare än i vanliga fall. Annars kommer den typ alltid på CD15, så nu väntar bara 12 dagars väntan och analyserande av symptom 😂 

25000 IE?! Wow det är mycket 😅 äter du det från CD 1 fram till ÄL eller hela cykeln? 

Ska D-vitaminen på något sätt boosta ägglossningen då?

• Anonym (Ella-Bella)
    Siripiri skrev 2024-11-01 14:31:05 följande:

Jaa 10 tabletter med 2500 😅 nej nej bara just precis innan ÄL, hade blivit helt urkalkad annars. 

Har ätit d-vitamin hela månader innan, men inte märkt något direkt skillnad kring ÄL så tänkte jag testar att verkligen boosta innan ÄL. 

Ja enligt Jenny Koos ska det de😃 har inte kollat hennes seminarium men läste i en annan tråd att en tjej tog 70 000 ie men för mig räckte det med 25 + 12500 😌 

Haha ja nu när du säger det, väldigt mycket att äta hela månaden 😂 jag tar 2500IE varje dag nu när vi närmar oss vintern, men då kanske man ska boosta på lite extra då precis innan ÄL nästa månad om det inte tar sig denna 😄 jättespännande ju!
  • Anonym (Ella-Bella)
    MG98 skrev 2024-11-04 15:41:51 följande:

HÖR OCH HÄPNA! 
    Eller så känner åtminstone jag 

Ni kan ju höra min övertygelse i tidigare inlägg om att mensen kom. Tog nyss ut tampongen för att jag kunde inte riktigt släppa tanken som väcktes av svarat ang. om det inte kunde vara en inplantationsblödning ist för mens. Ni vet hoppet är det sidors som lämnar en. 

Den var typ helt torr! Lite brunt kladd. Ursäkta mina ocensurerade ordval. Kände mig så dum men jag slet av förpackningen på ett sånt svåravläst testa tidigt från clearblue och det är ett sträck! kom direkt, brett och fint men såklart jättesvagt! Testade alltså negativt i morse!

Vad i hela friden tänkte jag, känner mig så lurad av mig själv! Slet av plasten från ett digitalt! Jajjemän Gravid 1-2! 

Är i chock! 

Fattar att det såklart är väldigt känsligt och osäkert såhär tidigt men var så övertygad om att det ska bli flera försök! Fattar ingenting.  

Men wow!! vilken vändning :D stort grattis!!
  • Anonym (Ella-Bella)

Halloj allihopa 😊
    är på ÄL+10 idag och tog RFSU testa ofta med eftermiddagsurin, detta blev så klart toknegativt. 😟 har egentligen inga symptom som skulle tyda på något men var så nyfiken så ville ändå testa. Tror ni hoppet är ute denna månad för mig? Måste man ha fått symptom vid detta lag eller kan det komma senare?

kram

• Anonym (Ella-Bella)
    MG98 skrev 2024-11-06 18:27:48 följande:

Nej det är inte över, jag testade i helgen negativt på äl+ 9 och 10 både med cb testa tidigt och rfsu. Var väldigt negativ och ledsen och när jag fick spotting under måndagen så var jag bombsäker på att det var mensen. Men det gick över lika snabbt och på morgonen alltså äl + 11 testade jag negativt med rfsu men sedan svagt plus med testa tidigt och digitalt sa gravid 1-2!!! rfsu var så svagt att det syntes bara efter någon timme! I morse var rfsu fortfarande svagt och bara efter lång tid syntes att det var lite mörkare än igår och i måndags. 

Såklart jätteorolig för att det är så svagt men lever på hoppet och hoppas det beror på att att ägget fäste sent, dvs i måndags på äl + 11 med tanke på den lilla troligen nidblödningen. 

Åååh då håller jag tummarna för dig att det tar sig!! 🥰
  • Anonym (Ella-Bella)

Stort grattis alla som plussat!! 🎉

här kom mensen idag så nu laddar vi upp inför nästa omgång, blir att införskaffa rosenrot imorgon. spännande att testa! 😊

• Anonym (Ella-Bella)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 20:34:28 följande:
    Är du säker på mens? Tänker om det är implantationsblödning för du hade inte BIM förens 11/11?😬

Jag har fått för mig att implantationsblödbingen är mindre än vad jag har. Även fast det är ganska lite så är det som min mens första dagen brukar vara 😟 
    jag uppskattar din hoppfullhet dock!! 🥰 då detta är vårt första försök så förväntade jag mig inte heller att bli gravid direkt. 

men jag håller med om och även jag blev chockad över att mensen kom så tidigt denna månad! Inte haft en så här kort cykel sedan december förra året.

• Anonym (Ella-Bella)
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 20:56:55 följande:
    Säg aldrig, aldrig! Kan myckeg väl vara nidblödning, är det klumpar? För det är ett tecken på att det är mens då😬
    Inga klumpar än! gissar att det blir mer tydligt under dagen imorgon. jag håller er uppdaterade ☺️
Svar på tråden BIM November 2024