• Vias

BIM November 2024

Hej på er!

Jag önskade att jag kunde säga att jag hoppar in i tråden för att mensen dykt upp, men icke. Idag är CD 68(!!!!!), jag har ändå haft cyklar på ca 50 dagar det senaste halvåret men aldrig såhär långa. 

Efter mycket tjat fick jag en tid till gyn, där det konstaterades att jag har PCO. Fick Lezotrol utskrivet som ska tas på CD 3-7, och kanske om alla planeter och stjärnor står rätt till så kommer mensen snart så att jag kan börja. 🤞🏼

Finns det fler med PCO eller som äter Lezotrol här?

• Vias
    Anonym (En till) skrev 2024-11-06 14:44:58 följande:
    Välkommen!! Håller tummarna att mensen dyker upp eller att det visar sig att du är gravid :) har ingen egen erfarenhet att dela med mig av men hoppas någon annan har solskenshistorier!
    Tack snälla, detsamma till dig!
    Nanathalie skrev 2024-11-06 16:34:13 följande:
    Hej!
    Jag! 😅 omgång 2 nu! Hoppas på mirakel.
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 16:49:05 följande:
    Jag går på letrozol också! Första omgången funkade inte med enkel dos. Nu vid andra funkade det men ägget släppte efter två veckor! Testade med CB ägglossnkngstest (den lila) bästa! Fick blinkande i5 dagar sen fast gubbe och nu är jag på ÄL+10/11 😀
    Skönt att jag inte är ensam! När jag kollat runt i gamla trådar här på familjeliv verkar de flesta få komma in på VUL för att se om ägglossning är på g, har ni gjort det? Gyn ville knappt ha dit mig första gången, ännu mindre någon uppföljning. 

Åh tänk vad glad man kan bli av att ha haft äl, haha! Hoppas det är min tur snart också. Har du fått någon bekräftad äl vid de två omgångar du kört nu Nanathalie? 
  • Vias
    Barnlängtan2024 skrev 2024-11-06 21:39:31 följande:

Vi var på VUL1 och då hade det knappt växt fick komma tillbaka efter en vecka på VUL2. Då hade det växt så skulle jag bara invänta, testade då med CB lila ägglossningstest. 

Vilken CD fick du komma på VUL 1? Och hur många ronder körde du enkel dos med letrozol? 

Har samma äl-tester hemma, dyra men värt det för att inte behöva tolka något. Antingen är de positiva eller inte. 
  • Vias
    Nanathalie skrev 2024-11-07 09:22:05 följande:
    Jag var på VUL i måndags och där fanns ett närainpå moget ägg på 18mm. Igår började mina ägglossningstester ge utslag, använder vanliga stickor inget digitalt. Vet inte när ägglossning sker men jag kan säga att denna cykel ger testerna utslag ca. 1v tidigare än föregående cykel! 

Jag hade cyklar på 68,65,60 dagar tidigare så sedan vi började försöka i maj har det ju rent krasst inte funnits några chanser att ens bli gravid förrän jag fick ägglossning av letrozol. Så förbannat tacksam för det. Grät nästan av lycka när jag fick maxat utslag på älsticka för första gången nu i oktober och nu är det på G igen.

Håller tummarna på ett gäng letrozolbebisar här!

Nej men det är samma här, så mycket tid och pengar jag lagt på något som inte varit möjligt 🥹

Hur lång cykel hade du första omgången med letrozol?

Barnlängtan2024 skrev 2024-11-07 07:57:24 följande:

1 vecka efter första mensdagen och sen en vecka efter det. Körde en rond enkel dos men den gav verkligen inte resultat. 

Kommer nog köra dubbeldos igen, BIM lördag. 

Går hos akademiska i Uppsala. De är supersuper! 

Vad roligt att du är nöjd, jag bor längre ner i landet tyvärr. 🥲 men jag tänker att äl-tester borde ge samma bekräftelse som ett VUL? Annars tjatar jag mig till en ny tid.

Tar du 2 tabletter CD 3-7 som dubbeldos då? 

Svar på tråden BIM November 2024