-
-
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
-
Vilket jag inte heller har antytt överhuvudtaget utan har i flera av mina tidigare inlägg sagt att det står alla fritt att välja efter vilka preferenser man vill och självklart ha rätt att säga nej av vilken orsak man vill. Här pratade vi om de inlägg som varit hårda och rent utav elaka som riktades mot ts och som fick ts att må dåligt. Att vara snäll betyder inte alltid att man håller med men jag tycker att man kan hålla god ton iaf. Så mitt råd var menat att ts ska sålla bort dem som fått honom att må dåligt.Anonym (Nja) skrev 2024-09-20 18:02:25 följande:Att ligga med någon handlar inte om att vara snäll. Det handlar om att bli attraherad. Tycker att det blir lite konstigt när folk börjar skriva om elaka". Jag vill inte ligga med en man som får sådan panik, jag skulle bli avtänd. Det pratas om att man ska gulla och "mjuksex". Men om man blir avtänd så är det ju det sista man vill. Jag tycker inte att det är minsta elakt. Man måste få ha rätt att fritt välja sin sexpartner utan att det ska bli gnäll om det. TS startade en tråd om det och ställde frågan.
-
Ändå är du tillbaka till att använda ordet elaka. TS blir ju bara glad när folk gullar med honom. Att tycka att det är avtändande verkar inte gå hem direkt.Cartjan1 skrev 2024-09-20 19:01:56 följande:Vilket jag inte heller har antytt överhuvudtaget utan har i flera av mina tidigare inlägg sagt att det står alla fritt att välja efter vilka preferenser man vill och självklart ha rätt att säga nej av vilken orsak man vill. Här pratade vi om de inlägg som varit hårda och rent utav elaka som riktades mot ts och som fick ts att må dåligt. Att vara snäll betyder inte alltid att man håller med men jag tycker att man kan hålla god ton iaf. Så mitt råd var menat att ts ska sålla bort dem som fått honom att må dåligt.
-
Fast det är elakt att bl.a skriva " att man känner förakt" som en gjorde mot ts. Man får självklart tycka att det är avtändande och att säga det är inte heller fel. Men finns tusen sätt att göra det och jag tror aldrig att det är fel att vara empatisk mot människor oavsett vad man känner och tycker i sakfrågor. Att vara trevlig är inte att gulla och att alltid hålla med.Jag förstår faktiskt inte vad du har för invändning mot att hålla god ton och att ge support till en människa som uppenbarligen tagit mycket illa vid sig av vad som skrivits i tråden.Anonym (Nja) skrev 2024-09-20 19:21:15 följande:Ändå är du tillbaka till att använda ordet elaka. TS blir ju bara glad när folk gullar med honom. Att tycka att det är avtändande verkar inte gå hem direkt.
-
Det jag har emot är att du sitter och kallar folk för elaka samt att andra skriver att hon betett sig illa som inte gullade med honom.Cartjan1 skrev 2024-09-20 19:43:53 följande:Fast det är elakt att bl.a skriva " att man känner förakt" som en gjorde mot ts. Man får självklart tycka att det är avtändande och att säga det är inte heller fel. Men finns tusen sätt att göra det och jag tror aldrig att det är fel att vara empatisk mot människor oavsett vad man känner och tycker i sakfrågor. Att vara trevlig är inte att gulla och att alltid hålla med.Jag förstår faktiskt inte vad du har för invändning mot att hålla god ton och att ge support till en människa som uppenbarligen tagit mycket illa vid sig av vad som skrivits i tråden.
-
Om du missat att det finns inlägg som varit direkt elaka mot ts i syfte att trycka ner honom även om inte dina inlägg nödvändigtvis hör dit så säger det dessvärre en hel del om dig och det är inte smickrande. Inte heller att du menar att de som försöker vara supporterande och stödja honom ?gullar? med honom är inte heller särskilt för dig.Anonym (Nja) skrev 2024-09-20 19:53:37 följande:Det jag har emot är att du sitter och kallar folk för elaka samt att andra skriver att hon betett sig illa som inte gullade med honom.
-
De är säkert inte elaka människor (ytterst få är det) men det de har skrivit är elakt. Jag har upprepade gånger skrivit just " elaka inlägg, elaka kommentarer " osv just för att inte gå på dem som individer. Ibland tror jag inte alla ens är medvetna om hur hårda deras inlägg kan låta eller uppfattas. Dock innefattar inte det dem som på ett sakligt sätt framfört att de inte är intresserade av oerfarna partners - ts frågade och då får man förvänta sig svar, även de som inte är som man önskar. Utan de inlägg som jag syftade till var dem som var onödigt hårda, förminskande osv.Anonym (Nja) skrev 2024-09-20 19:53:37 följande:Det jag har emot är att du sitter och kallar folk för elaka samt att andra skriver att hon betett sig illa som inte gullade med honom.
Jag står även fast vid att jag tycker att hon hanterade situationen på ett mindre exemplariskt sätt men har aldrig någonsin insinuerat att det hon borde gjort var att ställa upp eller gulla med honom. Precis som i de flesta situationer så finns det mer än två alternativ hur man kan agera men inte dömer jag henne för det heller. Jag agerar inte alltid optimalt- vem gör? Men tycker inte att det är fel att påtala för ts att även hans känslor är valida i denna situation. Som jag ser det så har vi här två individer som fattat tycka för varandra, dejten blev inte som någon av dem föreställde sig och de känner sig nu besvikna och ledsna båda två - om än av olika anledningar. Jag kan förstå från bådas synvinkel och känner inte att det är nödvändigt att välja sida - finns ingenting i ts inlägg som har insinuerat att någon av dem har agerat i ont syfte utan är bara helt vanliga människor, med mänskliga känslor. -
Den här tråden, som så många andra, har spårat ur.
Herregud, snubben är oerfaren sexuellt, so what? Shit happens. Ni som trycker ner såna som honom pga detta gör det ju knappast lättare för honom nästa gång det hettar till.
Tips till ts: skylta med att du är oerfaren och att du söker någon som är förstående och som vill lära upp dig. Tro mig, det finns massor såna kvinnor i alla åldrar (även om bitterkärringarna här inne inte tillhör den gruppen) -
Meddelande borttaget
-
Here we go again. TS frågade. Trycker man ner om man säger att det är en deal breaker? Ska vi ljuga så att det blir enklare nästa gång?Anonym (Lissy) skrev 2024-09-20 22:19:05 följande:
Den här tråden, som så många andra, har spårat ur.
Herregud, snubben är oerfaren sexuellt, so what? Shit happens. Ni som trycker ner såna som honom pga detta gör det ju knappast lättare för honom nästa gång det hettar till.
Tips till ts: skylta med att du är oerfaren och att du söker någon som är förstående och som vill lära upp dig. Tro mig, det finns massor såna kvinnor i alla åldrar (även om bitterkärringarna här inne inte tillhör den gruppen)
Håller dock med om tipset. Tror att det är enda lösningen. -
Hon GRÄT?! Vilken tönt hon är! Där duckade du en kula. Skit i henne.Anonym (Nervös) skrev 2024-09-17 11:34:06 följande:
Det gick inte så bra men hur illa det gick vet jag inte än. Vi hade en trevlig middag och såg en film, så långt var allt ok, och vi började hångla. Precis som jag oroat mig för så fick jag halvpanik, pulsen var typ i 200. Så jag berättade till slut att jag var så nervös för att det var min första gång. Hon kom av sig helt. Hon var inte alls beredd på det och hon kände att hon kunde inte fortsätta. Hon grät, jag grät. Det slutade med att hon sa att hon måste få tid att fundera på om hon trodde det kunde funka för det kunde hon inte säga på en gång. Och där är vi nu.
-
Oh honey...
En gång är ingen gång.
Att han är upphetsad och kommer fort första gången ser jag som en komplimang, och jag har många tricks att ta till för att vi ska få långvarig njutning.
Man ger det lite tid bara så blir det alldeles som vi vill ha det.
Ibland tror jag att både manliga och kvinnliga oskulder hade mått bra av övningskörning med en lite mer erfaren och trygg personlighet.
-
Det tror jag med! Drömmer mig bort ☺️🔥Anonym (Samantha Jones IRL) skrev 2024-09-21 11:22:09 följande:
Oh honey...
En gång är ingen gång.
Att han är upphetsad och kommer fort första gången ser jag som en komplimang, och jag har många tricks att ta till för att vi ska få långvarig njutning.
Man ger det lite tid bara så blir det alldeles som vi vill ha det.
Ibland tror jag att både manliga och kvinnliga oskulder hade mått bra av övningskörning med en lite mer erfaren och trygg personlighet.
-
Nej och nej. Jag syftade på det som skrevs i inlägget innan mitt.Anonym (Nja) skrev 2024-09-21 10:37:10 följande:Here we go again. TS frågade. Trycker man ner om man säger att det är en deal breaker? Ska vi ljuga så att det blir enklare nästa gång?
Håller dock med om tipset. Tror att det är enda lösningen.
Man kan säga som man tycker till folk utan att använda personangrepp eller vara allmänt nedvärderande.