Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
Hade inte bekymrat mig alls eller påverkat huruvida jag ville fortsätta ses om vi redan dejtade. Jag menar, jag blir själv nervös ibland och speciellt på tiden när det var nya relationer- skillnaden är väl att jag mest framstår som extremt tråkig och passiv i den händelsen medan det såklart av naturen blir mer påfallande problematiskt för er herrar. Däremot är ju kommunikation viktig. Om min partner kom på två röda, hoppade upp ur sängen och typ körde på attityden "super, det här var ju bra - mer tid för att polera grillen" så skulle det ju kunna bli ett problem för att jag kanske misstolkar allt till att han genuint tyckte detta var fina fisken och jag skulle nog faktiskt då känna mig lite billig och övergiven. Men om han var ärlig med att han var nervös, gärna innan men iaf efter, så skulle det som sagt inte vara ett problem. Om vi gillar varandra så kommer det intima lösa sig för eller senare, är inte någon brådska. Tillsist blir den där fumligheten i starten på en relation mest roliga minnen även om det kanske inte känns så just nu.
Men samtidigt, vill man ens själv fortsätta med någon som vill dra bara för att första gången inte är perfekt? Vilken prestationsångest det ändå skulle ge och säkerligen sippra över i andra delar av relationen. Ingen är perfekt hela tiden men det är väl inte det partnerskap går ut på heller utan att höra ihop i det bra, det dåliga och den helt normala gråa vardagen. Och att få utveckla livet tillsammans, även det intima.