-
-
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
-
Tack till er som svarat i dag. I går kväll kände jag bara ångest över att ha startat tråden då det kändes som hur jag än gör så kommer jag att göra fel. Men skönt att höra att det finns förståelse för att första gånge/gångerna kanske inte är superbra. Hade varit skönt att kunna säga att det är min första gång överhuvudtaget men inser att det kanske inte är det bästa.
Ska äta middag hos henne på lördag så det känns som om att det kan bli dags då. -
Kan du inte uppdatera hur det går? Jag önskar dig stort lycka till! Känn in vad som fungerar i dynamiken mellan er, det är trots allt det det handlar om så eg spelar det ingen roll vad någon här säger.Anonym (Nervös) skrev 2024-09-12 11:05:48 följande:
Tack till er som svarat i dag. I går kväll kände jag bara ångest över att ha startat tråden då det kändes som hur jag än gör så kommer jag att göra fel. Men skönt att höra att det finns förståelse för att första gånge/gångerna kanske inte är superbra. Hade varit skönt att kunna säga att det är min första gång överhuvudtaget men inser att det kanske inte är det bästa.
Ska äta middag hos henne på lördag så det känns som om att det kan bli dags då.
-
Tack för pepp! Jag ska uppdatera hur det gick.Anonym (Beror på) skrev 2024-09-12 11:33:48 följande:Kan du inte uppdatera hur det går? Jag önskar dig stort lycka till! Känn in vad som fungerar i dynamiken mellan er, det är trots allt det det handlar om så eg spelar det ingen roll vad någon här säger.
-
Du är säkert inte unik och vi är i samma ålder. Dock tror jag att det är stor skillnad mellan att vara nervös för att det är första gången, men att man haft sex under tio år, än att vara totalt oerfaren. Den oerfarenheten kan man aldrig bortförklara med att man är nervös.Mandel skrev 2024-09-12 08:36:43 följande:Vet inte om jag är unik eller om det beror på min ålder, men inte sjutton förväntar jag mig att sexet ska vara perfekt första gången.
För mig är det självklart att båda är nervösa eller kanske till och med att man har druckit och det gör ju inte riktigt det hela bättre alla gånger.
Jag skulle rekommendera ts att bara nämna att han är nervös eftersom han gillar tjejen och vill att det ska bli bra.
Säg inte att du är oskuld.
Skulle också rekommendera ts att vara ordentligt lyhörd och verkligen vara nyfiken och stämma av med henne vad hon vill och förväntar sig - under tiden man har sex så inte ett förhör innan.
Låt henne bestämma och leda dig så löser det sig!
Du kan maska osäkerheten och oskulden genom att du vill ha fokus på henne och vad just hon vill. -
Det är en milsvid skillnad på att vara oerfaren 1910 mot 2024.Anonym (Nja) skrev 2024-09-12 12:42:34 följande:Du är säkert inte unik och vi är i samma ålder. Dock tror jag att det är stor skillnad mellan att vara nervös för att det är första gången, men att man haft sex under tio år, än att vara totalt oerfaren. Den oerfarenheten kan man aldrig bortförklara med att man är nervös.
Nu är det sexualundervisning i skolan, porrtidningar, porrfilmer, väldigt ingående sexscener i många serier och filmer osv.
Så basic borde sitta skapligt även om man aldrig utfört det fysiskt.
Finliret som kommer med erfarenhet saknas såklart, men det finns även gott om män som passerat 40-årsåldern och som har haft en del kvinnor genom åren som ändå inte fixar finliret trots att de definitivt borde det med den erfarenhet de har... -
Skillnaden mellan praktik och teori är INTE "finlir".Mandel skrev 2024-09-12 14:47:24 följande:Det är en milsvid skillnad på att vara oerfaren 1910 mot 2024.
Nu är det sexualundervisning i skolan, porrtidningar, porrfilmer, väldigt ingående sexscener i många serier och filmer osv.
Finliret som kommer med erfarenhet saknas såklart, men det finns även gott om män som passerat 40-årsåldern och som har haft en del kvinnor genom åren som ändå inte fixar finliret trots att de definitivt borde det med den erfarenhet de har... -
Tekninskt vet han förstås hur han ska göra men varken porr eller filmer kommer att hjälpa honom med den halvpanik han sannolikt kommer att känna. Tankar som vad vågar han göra, ska han våga röra här och där, när är rätt tillfälle för att göra det och det osv, allt som andra tar för naturligt i den åldern. När man har erfarenheten själv är det lätt att tycka sådant är löjligt men jag blev själv av med oskulden tidigare i år och hade råångest inför det. Självklart skulle det underlätta för honom om han kunde berätta att han var oskuld, då finns förståelsen där och utgångspunkten blev en helt annan. Jag berättade innan och hon var förstående och det gjorde min första gång till en mycket bättre upplevelse än det kunnat bli annars. Det gav mig en stor trygghet och ett större lugn. Jag hade närmast haft panik annars. Fast det är tydligt att förståelse för att man är oskuld i den åldern inte är jättestor.Mandel skrev 2024-09-12 14:47:24 följande:Det är en milsvid skillnad på att vara oerfaren 1910 mot 2024.
Spelar ingen som helst roll för mig. Min nuvarande fick upp den på tionde försöket.
-
Du beskriver min nervositet precis! Och tack för att du berättade om din erfarenhet. Önskar jag var säker på samma förståelse som kvinnan du träffade. Blev ni ihop sedan eller hur gick det för er sedan?MrTintin skrev 2024-09-12 15:00:10 följande:Tekninskt vet han förstås hur han ska göra men varken porr eller filmer kommer att hjälpa honom med den halvpanik han sannolikt kommer att känna. Tankar som vad vågar han göra, ska han våga röra här och där, när är rätt tillfälle för att göra det och det osv, allt som andra tar för naturligt i den åldern. När man har erfarenheten själv är det lätt att tycka sådant är löjligt men jag blev själv av med oskulden tidigare i år och hade råångest inför det. Självklart skulle det underlätta för honom om han kunde berätta att han var oskuld, då finns förståelsen där och utgångspunkten blev en helt annan. Jag berättade innan och hon var förstående och det gjorde min första gång till en mycket bättre upplevelse än det kunnat bli annars. Det gav mig en stor trygghet och ett större lugn. Jag hade närmast haft panik annars. Fast det är tydligt att förståelse för att man är oskuld i den åldern inte är jättestor.
-
Kommer på två sekunder är inte så allvarligt annat än att det blir kladdigt. När det har hänt så funkar det alltid igen efter en timme. Man tar en paus helt enkelt.Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 11:27:42 följande:Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång? Om ni träffar en man och första gången ni ska ha sex så får han antingen inte upp den eller kommer på 2 sekunder. Vilken roll spelar det för en ev fortsättning?
Min älskling...komplex relation då han är gift har det problemet, men det är något som bara stör ibland om han inte kan stanna ett tag.