• Mandel

Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?

Ingen alls.
    Alla kan vara nervösa första gångerna och känna prestationsångest.
    Både män och kvinnor!

Visar det sig vara ett ihållande problem att han inte kan få stånd och inte är villig att ta till läkarhjälp och heller inte visar intresse för att tillfredsställa mig på annat vis, så väljer jag att avsluta relationen.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Nja) skrev 2024-09-11 15:42:33 följande:
    Ja, självklart är det bättre att säga som det är när ni kommer till sängen. Tänker du att det är bättre att hon tror att du alltid presterar som att det är första gången?
    Vet inte om jag är unik eller om det beror på min ålder, men inte sjutton förväntar jag mig att sexet ska vara perfekt första gången.
    För mig är det självklart att båda är nervösa eller kanske till och med att man har druckit och det gör ju inte riktigt det hela bättre alla gånger.

Jag skulle rekommendera ts att bara nämna att han är nervös eftersom han gillar tjejen och vill att det ska bli bra.
    Säg inte att du är oskuld.
    Skulle också rekommendera ts att vara ordentligt lyhörd och verkligen vara nyfiken och stämma av med henne vad hon vill och förväntar sig - under tiden man har sex så inte ett förhör innan.
    Låt henne bestämma och leda dig så löser det sig!
    Du kan maska osäkerheten och oskulden genom att du vill ha fokus på henne och vad just hon vill.
  • Mandel
    Anonym (Nja) skrev 2024-09-12 12:42:34 följande:
    Du är säkert inte unik och vi är i samma ålder. Dock tror jag att det är stor skillnad mellan att vara nervös för att det är första gången, men att man haft sex under tio år, än att vara totalt oerfaren. Den oerfarenheten kan man aldrig bortförklara med att man är nervös.
    Det är en milsvid skillnad på att vara oerfaren 1910 mot 2024.
    Nu är det sexualundervisning i skolan, porrtidningar, porrfilmer, väldigt ingående sexscener i många serier och filmer osv.
    Så basic borde sitta skapligt även om man aldrig utfört det fysiskt. 
    Finliret som kommer med erfarenhet saknas såklart, men det finns även gott om män som passerat 40-årsåldern och som har haft en del kvinnor genom åren som ändå inte fixar finliret trots att de definitivt borde det med den erfarenhet de har...
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?