-
-
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
-
Empati? Han höll tyst om något han borde talat om långt innan bara för att få chans att ligga och sedan när det blev skarpt läge pissade han på sig och försa sig i alla fall. Varför skulle man känna empati för en sådan? Jag känner snarare förakt. Lider mer med tjejen.Cartjan1 skrev 2024-09-18 21:09:01 följande:Sist jag kollade mig i spegeln så var jag en kvinna iaf men har kanske hänt något under sista timmen eller så😅
Vilket står dig helt fritt att tycka och jag förstår också att det för en person som vill bilda familj kan vara oroväckande om det finns en oerfarenhet gällande relationer. Men jag pratade mer om att ha empati för andra individer, innebär inte att man måste inleda relationer med dem om de inte uppfyller ens preferenser. Givet får man då också bli ledsen och besviken när det inte blev som man tänkt men det betyder inte att man inte kan vara sympatisk och förstående för den andra i samma stund. -
Förakt?! What the fuck? Jag är också kvinna och ryser av ditt vidriga inlägg.Anonym (Lina) skrev 2024-09-18 22:15:55 följande:Empati? Han höll tyst om något han borde talat om långt innan bara för att få chans att ligga och sedan när det blev skarpt läge pissade han på sig och försa sig i alla fall. Varför skulle man känna empati för en sådan? Jag känner snarare förakt. Lider mer med tjejen.
Visste för övrigt inte att man hade redovisningsplikt om sitt tidigare sexliv innan man går så långt att man är intim med någon. Det var något alldeles nytt för mig. -
Ingen. Förutsatt att det inte är så i normala fall.Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 11:27:42 följande:Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång? Om ni träffar en man och första gången ni ska ha sex så får han antingen inte upp den eller kommer på 2 sekunder. Vilken roll spelar det för en ev fortsättning?
-
Ingen är skyldig någon en förklaring men samtidigt så vill många vuxna kvinnor inte vara med en oskuld som saknar erfarenhet av sex och troligtvis även romantiska relationer.felicityporter skrev 2024-09-18 22:35:39 följande:Förakt?! What the fuck? Jag är också kvinna och ryser av ditt vidriga inlägg.
Visste för övrigt inte att man hade redovisningsplikt om sitt tidigare sexliv innan man går så långt att man är intim med någon. Det var något alldeles nytt för mig.
De är på en annan nivå i sitt eget relationsliv och har kanske ingen lust att undervisa killen i hur sex går till och hur man beter sig i en relation. Jag hade då inte velat agera som lärare åt en kille som inte vet hur sex och relationer funkar.
Det bästa vore nog om kvinnor var uppriktiga med sina preferenser redan från början. På så sätt behöver det inte uppstå situationer av den här obekväma sorten. -
Håller med dig! Självklart har man ingen redovisningsplikt om sitt tidigare sexliv och det är upp till var och en vad man berättar. Jag tycker att TS gjorde rätt som berättade, för jag hade inte velat ligga med någon som inte ville ligga med mig om jag var ärlig. Dessutom får han ju chansen att ligga första gången med någon som verkligen uppskattar honom för den han är, inklusive hans bristande erfarenhet. Vissa vill inte lära upp någon, andra tänder på det, somliga bryr sig inte. Det gäller bara att hitta rätt person.felicityporter skrev 2024-09-18 22:35:39 följande:Förakt?! What the fuck? Jag är också kvinna och ryser av ditt vidriga inlägg.
Visste för övrigt inte att man hade redovisningsplikt om sitt tidigare sexliv innan man går så långt att man är intim med någon. Det var något alldeles nytt för mig. -
Som svar på trådstarten så nej, det har ingen betydelse om han inte får upp den eller kommer på en gång. Jag skulle bara tänka att han var nervös. Själv lider jag inte av nervositet på det sättet och skulle tycka att det var lite gulligt.
-
Håller verkligen med dig!Eurydike skrev 2024-09-18 23:00:13 följande:Håller med dig! Självklart har man ingen redovisningsplikt om sitt tidigare sexliv och det är upp till var och en vad man berättar. Jag tycker att TS gjorde rätt som berättade, för jag hade inte velat ligga med någon som inte ville ligga med mig om jag var ärlig. Dessutom får han ju chansen att ligga första gången med någon som verkligen uppskattar honom för den han är, inklusive hans bristande erfarenhet. Vissa vill inte lära upp någon, andra tänder på det, somliga bryr sig inte. Det gäller bara att hitta rätt person.
Dessutom tycker jag att det så gott som alltid varit lite fumligt och konstigt med liten inlärningskurva i början av alla nya sexuella relationer. Det tar liksom ett tag innan man lär sig att synka sig med varandra och blir bekväma i varandras sällskap. På så vis är det inte en jättestor skillnad på att ha legat med 0 eller 10 innan. -
Men menar du på riktigt att man är skyldig att berätta om sitt tidigare samliv samt olika erfarenheter när man träffar någon ny? Är det en vanlig uppfattning idag? Isf får jag nog acceptera ett liv i celibat om maken någon gång lämnar mig för jag har inte innan och kommer inte börja heller med att dela intima detaljer som jag delat med andra. Speciellt inte tidigt i en relation, det är för mig privat. Om det bara gäller brist på erfarenheter, vart går gränsen då på hur mycket man måste dela? Jag förstår genuint inte.Anonym (Lina) skrev 2024-09-18 22:15:55 följande:Empati? Han höll tyst om något han borde talat om långt innan bara för att få chans att ligga och sedan när det blev skarpt läge pissade han på sig och försa sig i alla fall. Varför skulle man känna empati för en sådan? Jag känner snarare förakt. Lider mer med tjejen.
Absolut att man kan dela saker som påverkar, därför jag ändå gav rådet att vara ärlig men det var ju för att ge bättre förutsättningar och förståelse men somliga får det ju till att ts har begått det värsta brottet man kan tänka sig. Allt och alla har inte en ond agenda, på vad ts skrivit så tycker jag det verkar som att han genuint gillar kvinnan. Vill vara intim med henne absolut men fick aldrig uppfattningen att orsaken till att valde att hålla tyst var för att då skulle han inte få till det - snarare oro för att förlora deras relation. -
Meddelande borttaget
-
TS, först vill jag beklaga hur det gick. Jättetråkigt. Som jag fattar det har ni setts ett antal gånger och sannolikt även skrivit med varandra ett tag. Hon har haft all tid i världen på att ta reda på det som var viktigt för henne. Sedan blir jag direkt beklämd över reaktionerna mot TS. Hade jag varit TS och läst all skit så hade jag inte bara varit tillbaka på ruta ett, jag hade varit på ruta -13. TS skulle säkert må bra av stöd men vad han får är en ren skitattack.
Jag kan kanske skratta mig lycklig att jag hade turen kvinnan som tog min oskuld och inledde en sexuell relation med mig därefter inte såg min oerfarenhet som ett problem. Kanske hon såg det tom som en möjlighet. Jag hoppas verkligen du lyckas träffa någon med liknande inställning till slut.