-
-
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
-
Hade en man jag inte känner sagt att han är oskuld skulle jag kanske klickat vidare men har jag dejtat en man som jag tycker om och när vi väl börjar vänslas säger att han är oskuld skulle jag bli tacksam för modet och förtroendet och stöttat honom med bästa fömåga i upplevelsen.Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 15:21:51 följande:
För drygt ett år sedan hade jag en tråd här om det då jag hade fått till några dejter med en kvinnan men det rann ut innan vi kom till sex. Då var i princip alla eniga om att jag inte skulle säga något. Flera medgav själva att de skulle dragit om en ny kille medgav att han var oskuld. Även en kompis flickvän har rått mig att inte säga något i samband med att jag börjat dejta denna kvinna. Men nu låter det helt annorlunda?
Hyckligt kanske men så fungerar jag. Sen beror det väll på om du bara vill få det överstökat o sen gå vidare spelar det väl mindre roll men gillar du tjejen o vill fortsätta hade jag absolut som tjej velat veta det när det närmar sig. -
Ledsen, hade en 29 årig man sagt att han var oskuld när det hettade till hade jag blivit torr som fnöske. Jag kan ta att man är nervös med en ny partner första gången om det relativt snabbt löser sig men inte att en 29-årig man är oskuld hur mycket vi än dejtat. Så för din skull råder jag dig att inte säga något alls men för hennes skull tycker jag du ska berätta så att hon får en chans att backa ur om hon skulle ha problem med det.
-
Det är inte det minsta barnsligt att inte vilja ha en 29-årig oskuld! Det är i hög grad förståeligt skulle jag vilja säga även om jag så klart respekterar de som inte håller med.Anonym (Kim) skrev 2024-09-11 14:37:24 följande:Vad är det för några typer som varnar dig om att hon ska dra?
Ja, klart att det finns en risk, men troligare att hon inte gör det. Och är hon något att ha om hon skulle vara så barnslig att hon drar?
Själv skulle jag bli helt avtänd över någon som är nervös och fumlig där det INTE är första gången. -
Helt förståeligt om en kille inte får upp den eller kommer för snabbt första gången. Första gången man har sex med någon är det sällan bra. Visa bara att du är villig att tillfredsställa henne på annat vis.
Väldigt tråkigt med män som kommer fort och av ren egoism eller skam inte vill fortsätta efter det. -
Så TS är oskuld trots att han är 29 år? Självklart ska han inte säga något om att han är oskuld, det är mycket mer sannolikt att hon dissar honom då jämfört med att första gången blir konstig pga nervositet. Det är ingen höjdare heller men det har jag större förståelse för än att vara oskuld vid 29. Hur gammal är kvinnan? Antar att hon är i din ålder och då vill hon ha någon med relationserfarenhet och det har man garanterat inte som oskuld om man inte hör till någon religiös sekt men det utgår jag ifrån att det inte handlar om här.
-
Viktigt att man får upp den hur kan man påstå nåt annat ?
-
Du behöver inte vara en 29-årig oskuld för att råka ut för detta. Har själv varit med om en 45 årig man som vid vårt första samlag hamnade i bryderier efter att han kom alldeles för tidigt. Något han inte under sitt 20 åriga äktenskap varit med om. tvärtom hade han haft svårt att komma.
Vi talade om det och det rättade till sig ganska snart. Vi kom fram till att det var nervositeten som ställde till det för honom. -
Vet inte om jag är unik eller om det beror på min ålder, men inte sjutton förväntar jag mig att sexet ska vara perfekt första gången.Anonym (Nja) skrev 2024-09-11 15:42:33 följande:Ja, självklart är det bättre att säga som det är när ni kommer till sängen. Tänker du att det är bättre att hon tror att du alltid presterar som att det är första gången?
För mig är det självklart att båda är nervösa eller kanske till och med att man har druckit och det gör ju inte riktigt det hela bättre alla gånger.
Jag skulle rekommendera ts att bara nämna att han är nervös eftersom han gillar tjejen och vill att det ska bli bra.
Säg inte att du är oskuld.
Skulle också rekommendera ts att vara ordentligt lyhörd och verkligen vara nyfiken och stämma av med henne vad hon vill och förväntar sig - under tiden man har sex så inte ett förhör innan.
Låt henne bestämma och leda dig så löser det sig!
Du kan maska osäkerheten och oskulden genom att du vill ha fokus på henne och vad just hon vill. -
Hade inte bekymrat mig alls eller påverkat huruvida jag ville fortsätta ses om vi redan dejtade. Jag menar, jag blir själv nervös ibland och speciellt på tiden när det var nya relationer- skillnaden är väl att jag mest framstår som extremt tråkig och passiv i den händelsen medan det såklart av naturen blir mer påfallande problematiskt för er herrar. Däremot är ju kommunikation viktig. Om min partner kom på två röda, hoppade upp ur sängen och typ körde på attityden "super, det här var ju bra - mer tid för att polera grillen" så skulle det ju kunna bli ett problem för att jag kanske misstolkar allt till att han genuint tyckte detta var fina fisken och jag skulle nog faktiskt då känna mig lite billig och övergiven. Men om han var ärlig med att han var nervös, gärna innan men iaf efter, så skulle det som sagt inte vara ett problem. Om vi gillar varandra så kommer det intima lösa sig för eller senare, är inte någon brådska. Tillsist blir den där fumligheten i starten på en relation mest roliga minnen även om det kanske inte känns så just nu.
Men samtidigt, vill man ens själv fortsätta med någon som vill dra bara för att första gången inte är perfekt? Vilken prestationsångest det ändå skulle ge och säkerligen sippra över i andra delar av relationen. Ingen är perfekt hela tiden men det är väl inte det partnerskap går ut på heller utan att höra ihop i det bra, det dåliga och den helt normala gråa vardagen. Och att få utveckla livet tillsammans, även det intima. -
Ingen big deal sånt kan hända. Varit med om att det inte funkat första gången men det har löst sig senare.