Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
Mandel skrev 2024-09-12 14:47:24 följande:
Det är en milsvid skillnad på att vara oerfaren 1910 mot 2024.
Nu är det sexualundervisning i skolan, porrtidningar, porrfilmer, väldigt ingående sexscener i många serier och filmer osv.
Så basic borde sitta skapligt även om man aldrig utfört det fysiskt.
Finliret som kommer med erfarenhet saknas såklart, men det finns även gott om män som passerat 40-årsåldern och som har haft en del kvinnor genom åren som ändå inte fixar finliret trots att de definitivt borde det med den erfarenhet de har...
Tekninskt vet han förstås hur han ska göra men varken porr eller filmer kommer att hjälpa honom med den halvpanik han sannolikt kommer att känna. Tankar som vad vågar han göra, ska han våga röra här och där, när är rätt tillfälle för att göra det och det osv, allt som andra tar för naturligt i den åldern. När man har erfarenheten själv är det lätt att tycka sådant är löjligt men jag blev själv av med oskulden tidigare i år och hade råångest inför det. Självklart skulle det underlätta för honom om han kunde berätta att han var oskuld, då finns förståelsen där och utgångspunkten blev en helt annan. Jag berättade innan och hon var förstående och det gjorde min första gång till en mycket bättre upplevelse än det kunnat bli annars. Det gav mig en stor trygghet och ett större lugn. Jag hade närmast haft panik annars. Fast det är tydligt att förståelse för att man är oskuld i den åldern inte är jättestor.