-
-
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?
-
Men med din man har ni varit tillsammans länge. Tänkte det är annorlunda första gången man har sex?Anonym (S) skrev 2024-09-11 11:38:16 följande:
Inte jättemycket. Klart det på sikt kan bli jobbigt om han har svårt.att få upp den men finns mer än sex. Min man har haft en period när han hade svårt.att få upp den och jag förstod att det handlade om sjukdom och inte om mig och vi hade det bra ändå den perioden.
-
Låter bra. Är 29 år och om allt går väl blir det första gången för mig nu i helgen och vet att jag kommer att vara hypernervös med allt det kan medföra.Anonym (Varit där) skrev 2024-09-11 12:00:03 följande:
Första gången är väl alltid lite trevande och konstig. Man känner inte varandra, är lite nervösa och kanske har man haft stora förväntningar man inte klarar att leva upp till.
Naturligtvis måste man ha överseende och inte göra så stor sak av det.
-
Nej, det vill jag inte, är rädd att hon drar då. Och de flesta ger tips om att man inte ska säga något om det i min ålder. Men absolut, det skulle underlätta väldigt om jag visste att det accepterades.KimLinnefeldt skrev 2024-09-11 12:09:53 följande:Kanske lugnare om du berättar att det är första gången och att du är rädd att inte vara så bra. Be henne lära dig...
-
Nej jag tänkte inte låstas vara erfaren eller kunnig men hoppas det ska framstå som att man bara är nervös inför första gången tillsammans. Tro mig, jag skulle inget hellre vilja än att kunna berätta att det är min första gång men jag har fått så många varningar om risken att hon drar om jag säger nåt.Anonym (Kim) skrev 2024-09-11 12:28:20 följande:Men tänker du att du ska låtsas erfaren och "kunnig" istället? Det brukar knappast funka och det minskar ju knappast risken - snarare ökar den - för att du inte ska få stånd eller för tidig utlösning.
Inte bara i detta sammanhang utan rent allmänt så tenderar nervositet minska om man helt enkelt erkänner den och inte försöker låtsas och spela teater. Den märks ju dessutom även om man försöker dölja den... -
För drygt ett år sedan hade jag en tråd här om det då jag hade fått till några dejter med en kvinnan men det rann ut innan vi kom till sex. Då var i princip alla eniga om att jag inte skulle säga något. Flera medgav själva att de skulle dragit om en ny kille medgav att han var oskuld. Även en kompis flickvän har rått mig att inte säga något i samband med att jag börjat dejta denna kvinna. Men nu låter det helt annorlunda?
-
Tack till er som svarat i dag. I går kväll kände jag bara ångest över att ha startat tråden då det kändes som hur jag än gör så kommer jag att göra fel. Men skönt att höra att det finns förståelse för att första gånge/gångerna kanske inte är superbra. Hade varit skönt att kunna säga att det är min första gång överhuvudtaget men inser att det kanske inte är det bästa.
Ska äta middag hos henne på lördag så det känns som om att det kan bli dags då. -
Tack för pepp! Jag ska uppdatera hur det gick.Anonym (Beror på) skrev 2024-09-12 11:33:48 följande:Kan du inte uppdatera hur det går? Jag önskar dig stort lycka till! Känn in vad som fungerar i dynamiken mellan er, det är trots allt det det handlar om så eg spelar det ingen roll vad någon här säger.
-
Du beskriver min nervositet precis! Och tack för att du berättade om din erfarenhet. Önskar jag var säker på samma förståelse som kvinnan du träffade. Blev ni ihop sedan eller hur gick det för er sedan?MrTintin skrev 2024-09-12 15:00:10 följande:Tekninskt vet han förstås hur han ska göra men varken porr eller filmer kommer att hjälpa honom med den halvpanik han sannolikt kommer att känna. Tankar som vad vågar han göra, ska han våga röra här och där, när är rätt tillfälle för att göra det och det osv, allt som andra tar för naturligt i den åldern. När man har erfarenheten själv är det lätt att tycka sådant är löjligt men jag blev själv av med oskulden tidigare i år och hade råångest inför det. Självklart skulle det underlätta för honom om han kunde berätta att han var oskuld, då finns förståelsen där och utgångspunkten blev en helt annan. Jag berättade innan och hon var förstående och det gjorde min första gång till en mycket bättre upplevelse än det kunnat bli annars. Det gav mig en stor trygghet och ett större lugn. Jag hade närmast haft panik annars. Fast det är tydligt att förståelse för att man är oskuld i den åldern inte är jättestor.
-
MrTintin skrev 2024-09-17 09:43:57 följande:
TS, hur gick det?
Det gick inte så bra men hur illa det gick vet jag inte än. Vi hade en trevlig middag och såg en film, så långt var allt ok, och vi började hångla. Precis som jag oroat mig för så fick jag halvpanik, pulsen var typ i 200. Så jag berättade till slut att jag var så nervös för att det var min första gång. Hon kom av sig helt. Hon var inte alls beredd på det och hon kände att hon kunde inte fortsätta. Hon grät, jag grät. Det slutade med att hon sa att hon måste få tid att fundera på om hon trodde det kunde funka för det kunde hon inte säga på en gång. Och där är vi nu.
-
Jag kommer inte att bjuda ut henne igen innan hon kommit fram till att hon kan leva med min oerfarenhet. Det skulle kännas väldigt konstigt att kontakta henne innan. Bollen borde väl ligga hos henne i detta läge?Benbrottben skrev 2024-09-17 13:12:18 följande:
Bjud ut din flickvän igen, hem till dig eller ute någon stans. När ni sitter och pratar, ta hennes händer och tala om att du tycker om henne, att du vill lära dig att älska henne fysiskt. Berätta att du vill smeka henne, känna hennes hud. Om hon då visar att hon också vill, fortsätt hem till någon av er.
Hångla, Hångla sluta inte utan Hångla, låt dina händer smeka hennes kropp ovanpå kläderna och sen bit för bit under kläderna. Kyss henne flera gånger, låt era tungor mötas.
Ligg ner tillsammans, kramas, njut av att känna varandra. Om hon då vill ligga med dig gör det, om hon inte tar initiativet, vänta själv tills du känner du får stånd.
låt det ta tid, om ni inte ligger med varandra nu så gör det inget. Nästa gång kommer om ni tycker om varandra. Kelar ni med varandra så blir nu lugna i själen och kåta i kroppen.
Hör av dig om du vill få mer tips. Jag är 75 år och hade sen sexdebut. Vet att lugn och nyfikenhet är bra egenskaper.
-
Cartjan1 skrev 2024-09-17 21:23:50 följande:På ett sätt dumt att berätta men jag tycker snarare att hennes reaktion är under all kritik och är vad som bör dömas (om vi nu måste döma någon, känns onödigt med tanke på att vi inte känner dessa människor), inte att ts valde att vara ärlig. Stackars ts och jag tycker snarare att det tyder på mod och integritet att vara ärlig även om man vet att utgången inte blir vad man önskar.
Hur känner du över situationen då ts? Vill du fortsätta efter det där? Fick du någon support från henne eller blev det snarare du som fick ursäkta din situation och försöka trösta hennes besvikelse? För min åsikt, som du givetvis får ignorera helt, är att om du känner att hon helt ignorerade dig i detta så är det inte en partner att hänga i julgranen.Lite svårt att svara på, i och med att hon vill fundera på det så tolkar jag det som att hon inte avfärdade mig helt utan att hon fortfarande har mig i tankarna. Men jag upplevde det samtidigt som om hon hade mest fokus på sig själv så jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Kanske hon sa att hon ville fundera bara för att hon inte ville droppa mig på en gång?
Men skulle hon höra av sig och säga att hon vill ge det ett försök ändå, jag då skulle jag definitivt ge henne en chans då jag skulle det som att hennes intresse för mig verkligen var genuint och hon vill satsa på mig trots brist på erfarenhet.
Men i annat fall så känns det snarare som att jag aldrig vill se henne igen.
-
MrTintin skrev 2024-09-19 08:54:37 följande:
TS, först vill jag beklaga hur det gick. Jättetråkigt. Som jag fattar det har ni setts ett antal gånger och sannolikt även skrivit med varandra ett tag. Hon har haft all tid i världen på att ta reda på det som var viktigt för henne. Sedan blir jag direkt beklämd över reaktionerna mot TS. Hade jag varit TS och läst all skit så hade jag inte bara varit tillbaka på ruta ett, jag hade varit på ruta -13. TS skulle säkert må bra av stöd men vad han får är en ren skitattack.
Jag kan kanske skratta mig lycklig att jag hade turen kvinnan som tog min oskuld och inledde en sexuell relation med mig därefter inte såg min oerfarenhet som ett problem. Kanske hon såg det tom som en möjlighet. Jag hoppas verkligen du lyckas träffa någon med liknande inställning till slut.
Överste Senap skrev 2024-09-19 12:41:45 följande:Kunde inte hållit med mera!
Tack!! Med er bakgrund tror jag ni är de enda som förstår fullt ut. Ångrar så att jag startade tråden, tror den gjorde mer skada än nytta i slutändan. -
Tack!! Jag har haft en riktigt jobbig vecka men med detta inlägg räddade du verkligen min helg!Anonym (Beror på) skrev 2024-09-20 14:32:48 följande:TS, din tråd är en av få som jag faktiskt gått o burit med mig o tänkt på, jag förstår inte alls hur folk kan svara som dom gör och jag förstår inte den här tjejens beteende heller.
Jag är kvinna och mitt allra första svar handlade om sexuellt aktiva personer o inte om ditt läge alls.
Den värsta sexpartnern är killen som tror han är bäst på sex. Den bästa sexpartnern är en person som är lyhörd och utforskar sig fram, vilket man bör göra o vara med alla nya sexpartnera oavsätt om man haft sex med 0 eller 200 pers innan.
Jag hoppas verkligen att du på något sätt kan skaka av dig alla okänsliga och elaka svar här och att du fortsätter söka rätt tjej och att din nästa upplevelse blir finare.
Jag hade tyckt att det varit fint av dig att berätta innan sex och hade tyckt det va en fin sak att dela med dig. Och jag är inte ensam.
Lycka till! -
Tack, ja du har rätt, det är de negativa svaren som fastnar så det är alldeles för lätt att bortse från dem som faktiskt säger ifrån eller är positiva. Det var inte min avsikt att glömma er.Cartjan1 skrev 2024-09-20 15:40:19 följande:Förstår att det är svårt då många svar har varit väldigt hårda och känslokalla men försök se alla dem som svarat att det inte spelar någon roll också. Det är ju så att hjärnan har en tendens att minnas och fokusera på det negativa- är väl ett talesätt som går typ " att om 20 personer kommenterar ens person så minns man bara den enda förolämpningen men inte 19 komplimanger " något sådant är innebörden men kommer ej ihåg den korrekta ordföljden.