Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?

Beror på hur han hanterade det. Om han kom för snabbt men fortsatte sexet genom att tillfredställa mig och sedan försöka igen senare, så hade det funkat.

Om han inte fick upp den och blev nervös och fumlig, ja då hade jag tyvärr tappat lusten. Men samma där, om han tillfredställt mig och sedan fick upp den, ja då hade det kanske varit lugnt.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Kim) skrev 2024-09-11 14:37:24 följande:
    Vad är det för några typer som varnar dig om att hon ska dra?

Ja, klart att det finns en risk, men troligare att hon inte gör det. Och är hon något att ha om hon skulle vara så barnslig att hon drar?

Själv skulle jag bli helt avtänd över någon som är nervös och fumlig där det INTE är första gången. 
    Håller med. Tror det är mycket större risk att hon drar ifall hon tror att detta är hur du presterar efter att ha haft sex under typ 10-12 år. Då vet hon ju förutsättningarna. Bättre att säga att det är första gången.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Nervös) skrev 2024-09-11 15:21:51 följande:

För drygt ett år sedan hade jag en tråd här om det då jag hade fått till några dejter med en kvinnan men det rann ut innan vi kom till sex. Då var i princip alla eniga om att jag inte skulle säga något. Flera medgav själva att de skulle dragit om en ny kille medgav att han var oskuld. Även en kompis flickvän har rått mig att inte säga något i samband med att jag börjat dejta denna kvinna. Men nu låter det helt annorlunda?

Ja, självklart är det bättre att säga som det är när ni kommer till sängen. Tänker du att det är bättre att hon tror att du alltid presterar som att det är första gången?
  • Anonym (Nja)
    Mandel skrev 2024-09-12 08:36:43 följande:
    Vet inte om jag är unik eller om det beror på min ålder, men inte sjutton förväntar jag mig att sexet ska vara perfekt första gången.
    För mig är det självklart att båda är nervösa eller kanske till och med att man har druckit och det gör ju inte riktigt det hela bättre alla gånger.

Jag skulle rekommendera ts att bara nämna att han är nervös eftersom han gillar tjejen och vill att det ska bli bra.
    Säg inte att du är oskuld.
    Skulle också rekommendera ts att vara ordentligt lyhörd och verkligen vara nyfiken och stämma av med henne vad hon vill och förväntar sig - under tiden man har sex så inte ett förhör innan.
    Låt henne bestämma och leda dig så löser det sig!
    Du kan maska osäkerheten och oskulden genom att du vill ha fokus på henne och vad just hon vill.
    Du är säkert inte unik och vi är i samma ålder. Dock tror jag att det är stor skillnad mellan att vara nervös för att det är första gången, men att man haft sex under tio år, än att vara totalt oerfaren. Den oerfarenheten kan man aldrig bortförklara med att man är nervös.
  • Anonym (Nja)
    Mandel skrev 2024-09-12 14:47:24 följande:
    Det är en milsvid skillnad på att vara oerfaren 1910 mot 2024.
    Nu är det sexualundervisning i skolan, porrtidningar, porrfilmer, väldigt ingående sexscener i många serier och filmer osv.
    Så basic borde sitta skapligt även om man aldrig utfört det fysiskt. 
    Finliret som kommer med erfarenhet saknas såklart, men det finns även gott om män som passerat 40-årsåldern och som har haft en del kvinnor genom åren som ändå inte fixar finliret trots att de definitivt borde det med den erfarenhet de har...
    Skillnaden mellan praktik och teori är INTE "finlir".
  • Anonym (Nja)

Ärligt talat så blev det sämsta möjliga agerande. Man kan argumentera för att inte berätta eller att berätta innan, men att i panik börja berätta mitt i, alltså nej bara nej. Det där får du nog räkna som helkört, TS.

• Anonym (Nja)
    Cartjan1 skrev 2024-09-20 17:45:11 följande:
    Menade verkligen inte att få det till att du måste komma ihåg oss utan för din skull, försök komma ihåg att folk har en tendens att vara hårdare och ibland rent utav elakare online än vad folk brukar vara ute i verkliga världen. Försök sålla bort dem för som sagt är det så lätt att fastna i det negativa och vår hjärna jobbar gärna emot oss. 

Jag hoppas att du mår bättre nu och att allt reder ut sig för dig på ett bra sätt🌼
    Att ligga med någon handlar inte om att vara snäll. Det handlar om att bli attraherad. Tycker att det blir lite konstigt när folk börjar skriva om elaka". Jag vill inte ligga med en man som får sådan panik, jag skulle bli avtänd. Det pratas om att man ska gulla och "mjuksex". Men om man blir avtänd så är det ju det sista man vill. Jag tycker inte att det är minsta elakt. Man måste få ha rätt att fritt välja sin sexpartner utan att det ska bli gnäll om det. TS startade en tråd om det och ställde frågan.
  • Anonym (Nja)
    Cartjan1 skrev 2024-09-20 19:01:56 följande:
    Vilket jag inte heller har antytt överhuvudtaget utan har i flera av mina tidigare inlägg sagt att det står alla fritt att välja efter vilka preferenser man vill och självklart ha rätt att säga nej av vilken orsak man vill. Här pratade vi om de inlägg som varit hårda och rent utav elaka som riktades mot ts och som fick ts att må dåligt. Att vara snäll betyder inte alltid att man håller med men jag tycker att man kan hålla god ton iaf. Så mitt råd var menat att ts ska sålla bort dem som fått honom att må dåligt. 
    Ändå är du tillbaka till att använda ordet elaka. TS blir ju bara glad när folk gullar med honom. Att tycka att det är avtändande verkar inte gå hem direkt.
  • Anonym (Nja)
    Cartjan1 skrev 2024-09-20 19:43:53 följande:
    Fast det är elakt att  bl.a skriva " att man känner förakt" som en gjorde mot ts. Man får självklart tycka att det är avtändande och att säga det är inte heller fel. Men finns tusen sätt att göra det och jag tror aldrig att det är fel att vara empatisk mot människor oavsett vad man känner och tycker i sakfrågor. Att vara trevlig är inte att gulla och att alltid hålla med.Jag förstår faktiskt inte vad du har för invändning mot att hålla god ton och att ge support till en människa som uppenbarligen tagit mycket illa vid sig av vad som skrivits i tråden.
    Det jag har emot är att du sitter och kallar folk för elaka samt att andra skriver att hon betett sig illa som inte gullade med honom.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Lissy) skrev 2024-09-20 22:19:05 följande:

Den här tråden, som så många andra, har spårat ur.
    Herregud, snubben är oerfaren sexuellt, so what? Shit happens. Ni som trycker ner såna som honom pga detta gör det ju knappast lättare för honom nästa gång det hettar till.

Tips till ts: skylta med att du är oerfaren och att du söker någon som är förstående och som vill lära upp dig. Tro mig, det finns massor såna kvinnor i alla åldrar (även om bitterkärringarna här inne inte tillhör den gruppen) 

Here we go again. TS frågade. Trycker man ner om man säger att det är en deal breaker? Ska vi ljuga så att det blir enklare nästa gång?

Håller dock med om tipset. Tror att det är enda lösningen.
Svar på tråden Kvinnor, vad spelar det för roll om mannen inte får upp den eller kommer på en gång?