• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • nihka
    KillBill skrev 2024-07-22 15:38:12 följande:

Jag tror att snack om att Biden var för gammal nu kommer slå tillbaka mot Donald Trump. Han är nu den äldsta presidentkandidaten genom tiderna och nu kommer blickarna riktas  mot honom och hans begynnande senilitet.

Det tror jag också! Trump är nu ett år äldre än Biden var när han kandiderade. What goes around comes around.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Dr Nail

Ni missar att Joe Biden inte kritiseras för sin ålder utan för sin senilitet. Trump är pigg, han tänker klart. Det är inte siffran utan hur man hanterar den, tråkigt och ÅLDERISTISKT vore annars.

• Dr Nail

I alla fall. Alla har en sportslig chans. Förutom alla ni soffpolitiker som sitter på ett svenskt forum och låtsas att ni gör skillnad men är lika dumma som folk som tror att de påverkar resultatet i en fotbollsmatch genom att skrika högst på teveapparaten. Lol

• nihka
    Dr Nail skrev 2024-07-22 17:22:18 följande:

Ni missar att Joe Biden inte kritiseras för sin ålder utan för sin senilitet. Trump är pigg, han tänker klart. Det är inte siffran utan hur man hanterar den, tråkigt och ÅLDERISTISKT vore annars.

Trump pigg???

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Nu du, Trump!)

Förstår inte varför det skulle vara ett problem, att hon är kvinna? Tvärtom. Det kommer säkerligen finnas många kvinnliga väljare som kommer se henne som ett bra val.
    Och vilja rösta på henne.Med tanke på Trumps fumlighet med kvinnor överlag. Osmidiga kommentarer. 

Dessutom är hon väldigt smart och bra insatt. Jag har vänner i USA. Som redan pratade om henne för flera år sedan. Om hur duktig hon var. Så hon är mer populär i USA. Än vad många förstår här förmodligen. 

Klart att Trump och hans stab/följare föredrog Biden. Han var i princip en grönsak. Nu kommer han verkligen få jobba mer. Svettigt värre haha 

Med det sagt, vet man ju inte ännu om hon kommer företräda. Men det är demokraternas starkaste kort.
    Folk vet vem hon är. Oavsett vad man tycker om henne.

• Anonym (Nu du, Trump!)

Sen måste man älska USA. 

President får avgå pga av att inte orkar. Men Trump som dömd brottsling kan få bli President igen. Sjukt.

• Anonym (Nu du, Trump!)

Något butthurt Trump fan som rösta tummen ner på mitt inlägg haha. Nu vet man att det är något på spåren hahaha 

• Anonym (Filip)

Är inte mycket för Harris men i valet mellan henne och Trump så håller jag solklart på Harris. Han kommer att försöka ta henne på fittan och hon kommer att svara med en pungspark som avgör hela valet med Harris som segrare.

• Anonym (Loopenswoopen)

Jag tror inte att hon kommer att kunna vinna, hon är inte så populär i en populistiskt tid, och att hon är kvinna. Väljarna har nog svårt att föreställa sig en kvinna på presidentposten (möjligen Michelle Obama) Hudfärgen är nog det enda egentliga plusset om jag får vara ärlig.

tyvärr.

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?