• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-17 14:35:04 följande:
    Jag ser att du väljer att inte referera till källan som av en enkel textsökning pekar få fox news som är tydligt partiska för Trump och mot demokraterna

Andra uppgifter säger så här

www.cbsnews.com/news/kamala-harris-fundraising-campaign-appeals/

Patrick Stauffer, chief financial officer for the Harris campaign, said in a statement that "there were no outstanding debts or bills overdue" on Election Day and there "will be no debt" listed for either the campaign or the DNC on their next financial disclosures, which are due to the Federal Election Commission in December.
    Vi får väl se när mer kommer fram.

Newsweek could not independently verify the debt figure claims, but this has been reported by multiple sources, including Politico's California bureau chief Christopher Cadelago, who cited two sources familiar with the matter.

This was also echoed by the DNC's Li, who said that Harris' campaign was "$20 million or $18 million in debt."
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 15:00:42 följande:
    Vi får väl se när mer kommer fram.

Newsweek could not independently verify the debt figure claims, but this has been reported by multiple sources, including Politico's California bureau chief Christopher Cadelago, who cited two sources familiar with the matter.

This was also echoed by the DNC's Li, who said that Harris' campaign was "$20 million or $18 million in debt."
    Mer info i artikeln från newsweek du citerar 

Nonprofit fact-checking website FactCheck.org said that a Harris campaign official told them the claim "is not true." PolitiFact also said that it had found "no evidence" for the claim.
  • nihka
    Embla twopointoh skrev 2024-11-17 14:23:23 följande:
    Du menar att de flesta människor aldrig råkar tänka, säga eller skriva fel på sitt eget modersmål? Att det skulle vara en sådan ovanlig händelse att man alltid kan och ska utgå från att ingen gör sådana fel? Visst håller jag med om att man ska gå på vad människor faktiskt säger, men i ljuset av att han hänvisar till en viss lag, och denna lag säger "plus sju", så är det inte alls långsökt att i alla fall ha det som en möjlighet att han skulle ha råkat skriva fel. Men denna intellektuella hederlighet existerar inte när det gäller viljan att misstänkliggöra eller sätta dit oliktänkare, tydligen.

Pedofili är enligt definition en sexuell dragning till personer som inte nått puberteten ännu. Det är inget jag tycker. En sjuttonåring är inte ett barn, oavsett vad landets lagar säger. Att ignorera, eller vara okunnig om, att "minderårig" i sammanhanget inte betyder samma sak i USA som i Sverige, är ytterligare ett exempel på den huvudlösa häxjakten på oliktänkare.
    De flesta människor som inte är pedofiler uttrycker sig så de inte låter som pedofiler och när de märker att de låter som pedofiler säger de något annat.

Jo, det är precis vad som gäller i USA. En minor är inte vuxen och det är olika ålder i olika stater. Och är det för att man vill att alla ska göra sin egen tolkning? Knappast.

Och du bestämmer vilken ålder olika flickor uppnår pubertet? Knappast det heller. Det är "almost never" inte off limits med en 11-12-13-åring som fått mens och helt i sin ordning att kalla den som ger sig på henne för pedofil.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-17 15:06:51 följande:
    Mer info i artikeln från newsweek du citerar 

Nonprofit fact-checking website FactCheck.org said that a Harris campaign official told them the claim "is not true." PolitiFact also said that it had found "no evidence" for the claim.
    Senaste FEC rapporen har ännu inte hunnit publicerats som jag läser det.
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 16:02:59 följande:
    Senaste FEC rapporen har ännu inte hunnit publicerats som jag läser det.
    Nej den kommer väl i december om det jag citerade stämmer 
    Padirac skrev 2024-11-17 14:35:04 följande:
    Jag ser att du väljer att inte referera till källan som av en enkel textsökning pekar få fox news som är tydligt partiska för Trump och mot demokraterna

Andra uppgifter säger så här

www.cbsnews.com/news/kamala-harris-fundraising-campaign-appeals/

Patrick Stauffer, chief financial officer for the Harris campaign, said in a statement that "there were no outstanding debts or bills overdue" on Election Day and there "will be no debt" listed for either the campaign or the DNC on their next financial disclosures, which are due to the Federal Election Commission in December.

• Anonym (GF)
    nihka skrev 2024-11-17 14:42:17 följande:
    Man bestämmer om man vill hoppa in i kriget eller ägna sig åt eller diverse påtryckningsmedel eller rent av diplomatiska samtal.
    JD Vance var 19 år när Irakkriget bröt ut.

På vilket sätt skulle han då kunna bestämma om "man" börjar ett krig med Irak eller ägnar sig åt "diplomatiska samtal"?
  • Marmite Devil
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 14:22:54 följande:
    Tråden var om Kamala, tycker det ar viktigt att diskutera om ämnet :)
    Jasså heter det så plötsligt. 
  • Marmite Devil
    Du menar att de flesta människor aldrig råkar tänka, säga eller skriva fel på sitt eget modersmål? Att det skulle vara en sådan ovanlig händelse att man alltid kan och ska utgå från att ingen gör sådana fel? Visst håller jag med om att man ska gå på vad människor faktiskt säger, men i ljuset av att han hänvisar till en viss lag, och denna lag säger "plus sju", så är det inte alls långsökt att i alla fall ha det som en möjlighet att han skulle ha råkat skriva fel. Men denna intellektuella hederlighet existerar inte när det gäller viljan att misstänkliggöra eller sätta dit oliktänkare, tydligen.

Pedofili är enligt definition en sexuell dragning till personer som inte nått puberteten ännu. Det är inget jag tycker. En sjuttonåring är inte ett barn, oavsett vad landets lagar säger. Att ignorera, eller vara okunnig om, att "minderårig" i sammanhanget inte betyder samma sak i USA som i Sverige, är ytterligare ett exempel på den huvudlösa häxjakten på oliktänkare.

Lag? Vilken lag? 

I övrigt, vilket trams. 

• KillBill

I USA liksom i Sverige räknas man som barn när man är under 18 år. Även FNs
    barnkonvention slår fast att man är barn tills man fyller 18 år.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nihka
    Anonym (GF) skrev 2024-11-18 09:17:52 följande:
    JD Vance var 19 år när Irakkriget bröt ut.

På vilket sätt skulle han då kunna bestämma om "man" börjar ett krig med Irak eller ägnar sig åt "diplomatiska samtal"?
    Börja? Nej, jag har inte pratat om börja.
  • Embla twopointoh
    Marmite Devil skrev 2024-11-18 11:57:50 följande:

Lag? Vilken lag? 

I övrigt, vilket trams. 

se inlägg #1484

I övrigt, vilken lysande argumentation du för. Not.
  • Embla twopointoh
    KillBill skrev 2024-11-18 12:40:18 följande:
    I USA liksom i Sverige räknas man som barn när man är under 18 år. Även FNs
    barnkonvention slår fast att man är barn tills man fyller 18 år.
    Inte när det kommer till byxmyndighet. I Sverige är gränsen 15år.

Det är också skillnad på det juridiska begreppet "barn", och på det allmänna dito.

Men det tror jag alla här i tråden är medvetna om. Det är bara det att det är så svårt att resonera rationellt när det kommer till oliktänkare, och det blir då dubbla måttstockar.
  • Anonym (GF)
    nihka skrev 2024-11-18 16:06:01 följande:
    Börja? Nej, jag har inte pratat om börja.
    Så vad pratar du om då när du skriver

"Knappast. Om de hade tagit väl avvägda beslut hade det inte funnits något krig för dem att kriga i."

som svar på att JD:s med fleras personliga erfarenheter av att delta på slagfältet gör dem till bättre beslutsfattare kring krig?
  • nihka
    Anonym (GF) skrev 2024-11-20 08:55:06 följande:
    Så vad pratar du om då när du skriver

"Knappast. Om de hade tagit väl avvägda beslut hade det inte funnits något krig för dem att kriga i."

som svar på att JD:s med fleras personliga erfarenheter av att delta på slagfältet gör dem till bättre beslutsfattare kring krig?
    Att man inte behöver delta. 
  • Anonym (GF)
    nihka skrev 2024-11-20 17:14:58 följande:
    Att man inte behöver delta. 
    OK.

Fast det går inte ihop med det du skrev. För även om JD hade tagit "väl avvägda beslut" och låtit bli att gå ut i strid med US Marines så hade ju kriget funnits i alla fall 

Men visst ...

För USA och världen är det dock positivt att så många i Trumps föreslagna styre har personlig erfarenhet av krig.
  • nihka
    Anonym (GF) skrev 2024-11-20 17:31:24 följande:
    OK.

Fast det går inte ihop med det du skrev. För även om JD hade tagit "väl avvägda beslut" och låtit bli att gå ut i strid med US Marines så hade ju kriget funnits i alla fall 

Men visst ...

För USA och världen är det dock positivt att så många i Trumps föreslagna styre har personlig erfarenhet av krig.
    Inte för USAs del.

För USA och världen är det bättre att man har personlig erfarenhet av hur man undviker ?rig
  • Anonym (GF)
    nihka skrev 2024-11-20 18:38:14 följande:
    Inte för USAs del.

För USA och världen är det bättre att man har personlig erfarenhet av hur man undviker ?rig
    USA:s krig i Irak hade förstås inte avslutats bara för att en 19-årig JD Vance inte hade åker dit.

Vilket är poängen. Eftersom så många föreslagna har egen erfarenhet av att vara i en stridszon så tar de mindre lättvindigt på att skicka andra i strid.
  • nihka
    Anonym (GF) skrev 2024-11-24 10:26:44 följande:
    USA:s krig i Irak hade förstås inte avslutats bara för att en 19-årig JD Vance inte hade åker dit.

Vilket är poängen. Eftersom så många föreslagna har egen erfarenhet av att vara i en stridszon så tar de mindre lättvindigt på att skicka andra i strid.
    Och andra människor behöver inte skjuta någon för att fatta att det är en dålig idé att skjuta andra människor.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?