Inlägg från: Marmite Devil |Visa alla inlägg
  • Marmite Devil
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 16:19:19 följande:
    OK om du plockar upp bollen - definiera "missvisande" och "falsk".

Och nej det är ingen lek med ord. Det är hela kärnan i kritiken mot idéen om att censurera "desinformation"
    Vad är det du har svårt att förstå? 
  • Marmite Devil
    Anonym (GF) skrev 2024-08-27 17:28:52 följande:
    Så om du är en tredje som vill ta över samtalet eller om du råkade svara med ditt ordinarie nick istället för "Anonym(X)" får väl vara osagt men OK

Jag har inga problem alls att förstå. Frågan ställde jag till Mrs Moneybags för att se om HON(?) förstår vad det är hon säger och förespråkar 

Kanske du kan definiera vad "desinformation", "missledande" och "falsk" betyder då?

Jag är en av dem som inte har några problem att förstå vad missledande och falsk betyder. 

vad desinformation betyder är mindre viktigt, viktigare vad desinformation innebär. 

Desinformation är information baserad på falsk fakta (ibland ingen fakta), dvs missledande information. 

• Marmite Devil
    Digestive skrev 2024-09-24 04:47:39 följande:
    Det finns ingen som lever, överlever eller frodas på grund av "prat" eller för den delen lider, dör eller utplånas på grund "prat".

Alltihop är 100% i huvudet.

Att likställa 'prat' med 'terror' under ämnet 'politik' är priviligierat skitsnack.

Vad i hela fridens namn ska vi göra här om inte prata?

Är sådant här terror så har Putin, Hamas och Hizbollah en hel del att lära (eller för all del Israel, USA, UK - listan kan göras fruktansvärt lång).

Sluta förgifta diskussioner med förbannade enhörningar som enbart känns förträffliga att skutta runt på. Jag kan posera som det holistiskt godaste i hela Universum, ren altruism - det betyder ingenting, det är krumelurer på en skärm.

I flera, flera, flera år har du ställt upp på kommande retorik och av allt att döma så är den även godkänd av forumets ansvariga - kliv ur flickrummet.
    I mammas källare kanske vi bara uppfattas som krumelurer på en skärm, men det är livs levande människor du skriver till. 
  • Marmite Devil
    Cathariiina skrev 2024-09-30 00:14:14 följande:
    Det vet jag mycket väl, det ser man ju bara på de kvarblivande kungafamiljerna i Europa, inte minst vår egen och grannlandets västerut. Men skillnaden är att Elon har skapat sin förmögenhet själv, ifrån scratch. DET gör man inte om man har svårt att navigera i världen!
    Fast det har han ju inte gjort ?
    Så vad är då skillnaden? 
  • Marmite Devil
    Digestive skrev 2024-09-30 09:18:04 följande:
    Hur mycket har han fått i form av hjälp?

Det verkar som om han kan ha haft en förmögen förälder.
    Lite som Trump- Dumb. 

• Marmite Devil
    Digestive skrev 2024-10-01 00:00:01 följande:
    Det tror jag att ytterst få ifrågasätter.

Bortsett från Elon Musk så går hela släkten inte ens i god för två miljard dollar. Men att skapa sig ett net worth om ~300 miljarder dollar är väl som att vända på en omelett bara man har förmögna föräldrar.

Det är som tidigare påpekat ett väldigt märkligt grepp att ta på Elon Musk när man ger sig på hans bedrifter. Det biter nog bättre om man gör som en del andra och demoniserar hans funktionsnedsättningar och ger sig på dem istället... 

Det är inte samma sak att bygga upp något från ingenting jämfört med att bygga vidare från några miljarder. 

• Marmite Devil
    nihka skrev 2024-11-16 13:58:13 följande:

Om det hade handlat om rollbesättningen till en dokusåpa hade jag förstått fler av Trumps val. Syftet är kanske att omge sig med människor som får honom själv att framstå som något mindre kriminell?

Halvera åldern och dra ifrån sju? 

Så han har nästan aldrig dejtat yngre än 14 åringar. 

Nästan aldrig de senaste tio åren. Yngre än 14 åringar. 

Så alltså barn. 

Och han säger att han inte är P-fil? Öhhhh. . .

• Marmite Devil
    Embla twopointoh skrev 2024-11-17 11:46:34 följande:
    Marmite Devil skrev 2024-11-16 18:36:15 följande:

Halvera åldern och dra ifrån sju? 

Så han har nästan aldrig dejtat yngre än 14 åringar. 

Nästan aldrig de senaste tio åren. Yngre än 14 åringar. 

Så alltså barn. 

Och han säger att han inte är P-fil? Öhhhh. . .

Det finns alltså inte på kartan hos er att han kan ha skrivit fel och inte menade "subtract" utan "add"? Speciellt med tanke på att den regeln han hänvisar till faktiskt säger "addera"?

Det är också värt att påpeka att "byxmyndig" i USA är 18år, inte 15år som det är i Sverige. Så när rubriken säger att han anklagas för att ha sex med en minderårig, så är det inte nödvändigtvis en fjortonåring det handlar om. Det är inte pedofili att ha sex med en sjuttonåring (även om det inte är lämpligt).

Med det sagt så är detta en minst sagt tveksam utnämning. Det finns gott om kritik man kan framföra utan att sänka sig till den låga argumentativa nivån som uppvisas i inläggen ovan. Det är hötjugor och facklor-mentalitet, inte alls sansat.

Jag antar att han säger det han menar. 
  • Marmite Devil
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 14:01:27 följande:

Efter all kritik mot Trump igen, tål det att påpekas - Kamala har 20 miljoner $ i skuld, och hon lyckades inte ens vinna.
    Undrar vad de miljömedvetna tycker om hennes privatflyg.

Vice President Harris' debt-ridden presidential campaign spent $2.6 million on private flights in the last few weeks of the election season, documents show.

The release of the findings comes as the debt-saddled campaign, which spent $1 billion on the trail, is being scrutinized for the financial decisions it made before losing the Nov. 5 election to President-elect Trump. The campaign is believed to be $20 million in debt.

Skulle det på något sätt ta någonting ifrån kritiken mot brottslingen som blir nästa president menar du?

Om du går mot röd gubbe kan jag få komma undan med mord? Är det så det fungerar i USA? 

• Marmite Devil
    Tow2Mater skrev 2024-11-17 14:22:54 följande:
    Tråden var om Kamala, tycker det ar viktigt att diskutera om ämnet :)
    Jasså heter det så plötsligt. 
  • Marmite Devil
    Embla twopointoh skrev 2024-11-17 14:23:23 följande:
    Du menar att de flesta människor aldrig råkar tänka, säga eller skriva fel på sitt eget modersmål? Att det skulle vara en sådan ovanlig händelse att man alltid kan och ska utgå från att ingen gör sådana fel? Visst håller jag med om att man ska gå på vad människor faktiskt säger, men i ljuset av att han hänvisar till en viss lag, och denna lag säger "plus sju", så är det inte alls långsökt att i alla fall ha det som en möjlighet att han skulle ha råkat skriva fel. Men denna intellektuella hederlighet existerar inte när det gäller viljan att misstänkliggöra eller sätta dit oliktänkare, tydligen.

Pedofili är enligt definition en sexuell dragning till personer som inte nått puberteten ännu. Det är inget jag tycker. En sjuttonåring är inte ett barn, oavsett vad landets lagar säger. Att ignorera, eller vara okunnig om, att "minderårig" i sammanhanget inte betyder samma sak i USA som i Sverige, är ytterligare ett exempel på den huvudlösa häxjakten på oliktänkare.

Lag? Vilken lag? 

I övrigt, vilket trams. 

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?