KillBill skrev 2024-07-24 14:09:21 följande:
Kamala Harris stödjer en abortlagstiftning i linje med Roe v. Wade vilket innebär abort utan statliga restriktioner under den första trimestern (fram till vecka 14) och därefter olika regleringar för att skydda kvinnans liv eller hälsa dvs en lagstiftning ungefär som den svenska. Anser inte du att abort ska vara tillåten när kvinnans liv är i fara?
Men sluta. Det är alltid tillåtet att sätta igång en för tidig förlossning om det är nödvändigt för att kvinnans liv är i fara, det är det till och med i Polen!
I praktiken har kvinnor fått abort fram till födelsen, av nästan inga skäl alls. Googla på Youtube, det är flera kvinnor som har varit höggravida (eller satt på sig en gravidprotes under kläderna, sådan som skådespelerskor använder när de ska spela gravida), och gått till Planned Parenthood-kliniker och bett om en sen abort. Med dolda kameror och mikrofoner på sig. Alltså inte för att de vill göra aborten, utan för att avslöja hur det går till.
Läkarna där vrider och vänder på fakta, så att det ska vara möjligt att bevilja aborten. De är fanatiker som har inställningen att alla aborter ska beviljas. T.ex. kan samtalet gå i den här riktningen:
Läkaren: du är väl deprimerad?
Kvinnan: jag tror inte att jag kan säga att jag är deprimerad på riktigt...
Läkaren: men du mår dåligt i den här situationen, att vara gravid, säger du ju! Då ÄR du deprimerad! Jag skriver: "kvinnan lider av svår depression..."
Läkare har även tolkat begreppet "kvinnans hälsa" mycket fantasifullt. T.ex.: "hälsa är ju inte bara fysisk hälsa, det finns olika typer av hälsa, t.ex. social hälsa. Och det är inte bra för en ung kvinnas sociala hälsa, om hon inte kan festa och umgås med andra ungdomar, som man ska göra i den åldern".