• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-25 20:21:07 följande:

Trump vevar på om kulan som träffade hans öra för att dra in pengar från hans kultföljare.

theguardian.com/us-news/article/2024/jul/25/trump-shooting-photo-book-cover

Samtidigt säger FBI att det som rapporterades först vid attentatet mycket väl kan vara möjligt och troligt. Det är oklart om det var en kula eller splitter som träffade Trumps öra.

"Wray replied that his understanding was that either a bullet or a piece of shrapnel "is what grazed [Trump's] ear.""

Klart är att agenterna träffades och skadades av splitter.

www.newsweek.com/donald-trump-might-not-shot-1930037

Om det hade varit DU som hade blivit utsatt för ett mordförsök, så hade du nog inte tyckt att det gjorde stor skillnad. Tror jag. INTENTIONEN att mörda honom var där, hans säkerhetschef var en inkvoterad inkompetent kvinna, och det var nära. Det räcker så.

Vi vet inte om han t.ex. lider av mardrömmar eller flashbacks nu, det skulle vara mycket mänskligt i så fall. Men alla - även dom som gärna vill ha det till att han är en värdelös bluff - tar samtidigt för givet att han ska vara Superman. Det är märkligt. 
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-25 20:29:11 följande:
    Om det hade varit DU som hade blivit utsatt för ett mordförsök, så hade du nog inte tyckt att det gjorde stor skillnad. Tror jag. INTENTIONEN att mörda honom var där, hans säkerhetschef var en inkvoterad inkompetent kvinna, och det var nära. Det räcker så.

Vi vet inte om han t.ex. lider av mardrömmar eller flashbacks nu, det skulle vara mycket mänskligt i så fall. Men alla - även dom som gärna vill ha det till att han är en värdelös bluff - tar samtidigt för givet att han ska vara Superman. Det är märkligt. 
    Secret service director var inte Trumps säkerhetschef . Mein gott !!!

Trump är en grifter och en dömd bedragarna.  nu suger han ut alla följares pengar ur 'kulan' - sanningen kommer att läcka ut förr eller senare.  Jag tror på de första rapporterna direkt efter attentatet som sa att det inte var en kula utan splitter. 

Men för Trump och hans följare :känns det som en kula och därför är det en kula ..  
  • Embla twopointoh
    Padirac skrev 2024-07-25 20:40:24 följande:
    Secret service director var inte Trumps säkerhetschef . Mein gott !!!

Trump är en grifter och en dömd bedragarna.  nu suger han ut alla följares pengar ur 'kulan' - sanningen kommer att läcka ut förr eller senare.  Jag tror på de första rapporterna direkt efter attentatet som sa att det inte var en kula utan splitter. 

Men för Trump och hans följare :känns det som en kula och därför är det en kula ..  
    Vilket är helt i linje med postmodernistisk känselkultur: om du har snopp och XY, men känner dig som en kvinna, så är du en kvinna.
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-25 19:02:06 följande:
    Så kan det säkert vara. Barnlösa kvinnor kan bli väldigt bittra, när de kommer i klimakteriet och vet att det nu är definitivt för sent. 
    Så då är det ok att underkänna barnlösa kvinnor och pådyvla alla dem bitterhet? Dessutom att de inte bryr sig om landets framtid, det är ju förtal.

Vi vet inte varför Harris inte har några biologiska barn. Det kan vara att hon inte kunde få några, i så fall är Vance en jäkla knöl (ingen gentleman) som strör salt i såren. Det kan vara hennes eget val, och då har hon ingen anledning att vara bitter.

Hon är gift och har styvbarn och får troligen styvbarnbarn en dag. Varför skulle hon inte vara intresserad av deras framtid?

Nej, Vance slog under bältet. Trump är ett råskinn och Vance är också ett råskinn.
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-25 20:29:11 följande:

"There's a special place in hell for women who don't help each other."

Jag trodde det bara var manliga kvinnohatare som hävdar att kvinnor på höga poster är inkompetenta och inkvoterade. Finns det inte manliga chefer som är inkompenta också, utan att vara inkvoterade? Men just när det gäller kvinnor kommer ständigt detta tjat om att de är "inkvoterade". Fy skäms!

Det är Trump själv som vill vara Superman. Han skulle inte erkänna någon svaghet. Trumpsekten vill också se honom som oövervinnerlig och stark.
  • Meddelande borttaget
  • Padirac
    Embla twopointoh skrev 2024-07-25 23:18:51 följande:
    Vilket är helt i linje med postmodernistisk känselkultur: om du har snopp och XY, men känner dig som en kvinna, så är du en kvinna.
    Ja alt right har gått all in i postmodernism, trots att de säger att de är mot det. 

Det är väl känt sedan länge
  • Cathariiina
    Xenia skrev 2024-07-26 01:55:04 följande:
    Så då är det ok att underkänna barnlösa kvinnor och pådyvla alla dem bitterhet? Dessutom att de inte bryr sig om landets framtid, det är ju förtal.

Vi vet inte varför Harris inte har några biologiska barn. Det kan vara att hon inte kunde få några, i så fall är Vance en jäkla knöl (ingen gentleman) som strör salt i såren. Det kan vara hennes eget val, och då har hon ingen anledning att vara bitter.

Hon är gift och har styvbarn och får troligen styvbarnbarn en dag. Varför skulle hon inte vara intresserad av deras framtid?

Nej, Vance slog under bältet. Trump är ett råskinn och Vance är också ett råskinn.
    Hon har sagt att hon inte "behövde" några egna barn för att hon alltid sett styvdöttrarna som sina egna. Men det tror jag vad jag vill om. Det fungerar inte så. 

Jag kan för övrigt se ett mönster av barnlösa maktkvinnor OCH maktmän, som fattat dåliga beslut som skadat landet, och jag tror att deras barnlöshet har haft betydelse där. Tänk Löfven och Merkel t.ex., som drev på för massinvandring till Sverige respektive Tyskland.

De behöver ju inte bry sig om hur det ser ut i landet när de själva är döda, för SÅ mycket bryr man sig inte om några andra än sina egna biologiska efterkommande, och med den ställning och de rikedomar de redan uppnått, så vet de att de kan leva sina naturliga liv ut utan att drabbas av följderna av de dåliga besluten. De kan bo i rasrena gated communities, köra bil eller bli skjutsade från dörr till dörr i stället för att ta tunnelbanan eller nattbussen, köpa sig förbi vårdköerna och bo på ett privat, personaltätt ålderdomshem där personalen talar landets språk utan problem, som gamla...
  • Cathariiina
    Xenia skrev 2024-07-26 02:06:53 följande:

Jag trodde det bara var manliga kvinnohatare som hävdar att kvinnor på höga poster är inkompetenta och inkvoterade. Finns det inte manliga chefer som är inkompenta också, utan att vara inkvoterade? Men just när det gäller kvinnor kommer ständigt detta tjat om att de är "inkvoterade". Fy skäms!

Det är Trump själv som vill vara Superman. Han skulle inte erkänna någon svaghet. Trumpsekten vill också se honom som oövervinnerlig och stark.
    Fast just i det här fallet är det ju uppenbart att SS-chefen var inkompetent, hon fick ju också avgå. Jag tänker inte försvara inkompententa människor bara för att de ser likadana ut som jag mellan benen, det vore ju bisarrt om man skulle vara tvungen att göra det! Dessutom är det ett erkänt problem i USA under Biden-administrationen att man har valt kvinnor, transor, rasifierade personer o.s.v. FÖR ATT de tillhör respektive grupp, och inte för att de skulle vara den mest kompetenta kandidaten. Försvarar du det?

Dels blir ju verksamheten sämre på det sättet - i det fall vi talar om blev det rent livsfarligt - och dels är det orättvist mot de kandidater som har arbetat hårt för denna post hela sitt liv, och som är bäst utan tvekan, men som då ska förbigås för att de inte tillhör någon "grupp". Det är helt galet!

Jag tycker också att det är viktigt att inte DISKRIMINERA grupper, men omvänd diskriminering är lika illa det. Det enda rätta skulle vara att utnämna den bästa kandidaten i alla lägen, och utan att titta på andra faktorer. Blir det då tio vita, heterosexuella CIC-män på raken, så får det bli det. 
  • KillBill
    Xenia skrev 2024-07-26 02:06:53 följande:

Ja visst är det vidrigt att se..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?