Xenia skrev 2024-07-26 01:55:04 följande:
Så då är det ok att underkänna barnlösa kvinnor och pådyvla alla dem bitterhet? Dessutom att de inte bryr sig om landets framtid, det är ju förtal.
Vi vet inte varför Harris inte har några biologiska barn. Det kan vara att hon inte kunde få några, i så fall är Vance en jäkla knöl (ingen gentleman) som strör salt i såren. Det kan vara hennes eget val, och då har hon ingen anledning att vara bitter.
Hon är gift och har styvbarn och får troligen styvbarnbarn en dag. Varför skulle hon inte vara intresserad av deras framtid?
Nej, Vance slog under bältet. Trump är ett råskinn och Vance är också ett råskinn.
Hon har sagt att hon inte "behövde" några egna barn för att hon alltid sett styvdöttrarna som sina egna. Men det tror jag vad jag vill om. Det fungerar inte så.
Jag kan för övrigt se ett mönster av barnlösa maktkvinnor OCH maktmän, som fattat dåliga beslut som skadat landet, och jag tror att deras barnlöshet har haft betydelse där. Tänk Löfven och Merkel t.ex., som drev på för massinvandring till Sverige respektive Tyskland.
De behöver ju inte bry sig om hur det ser ut i landet när de själva är döda, för SÅ mycket bryr man sig inte om några andra än sina egna biologiska efterkommande, och med den ställning och de rikedomar de redan uppnått, så vet de att de kan leva sina naturliga liv ut utan att drabbas av följderna av de dåliga besluten. De kan bo i rasrena gated communities, köra bil eller bli skjutsade från dörr till dörr i stället för att ta tunnelbanan eller nattbussen, köpa sig förbi vårdköerna och bo på ett privat, personaltätt ålderdomshem där personalen talar landets språk utan problem, som gamla...