• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (Mano)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:22:46 följande:

Som jag har skrivit tidigare: om jag skulle bo i USA och ha rösträtt där på riktigt, så skulle jag få ett svårt dilemma, för jag skulle också oroa mig över hur det skulle bli om man skulle bli sjuk eller fattig eller inte kunna betala för sina barns universitetsstudier, under republikanskt styre.

Men ideologiskt och kulturellt så är republikanerna så mycket sundare än demokraterna, och trots att man kan tycka vad man vill om deras åsikter om allmän sjukförsäkring, allmänna studiebidrag till studenter och sådant, så står de ÄVEN för allt det fina och positiva i den gamla pionjärandan. Och Mr Trump kommer så nära den som en modern amerikan kan komma. Något sådant här: Drömmer

Är inget fan av varken republikanerna eller demokraterna men måste jag välja blir det demokraterna. Bättre miljöpolitik, större allmän välfärd och bredare socialt skyddsnät. Demokraternas största nackdel är deras woke-ifiering och att de är så drogliberala.

Jag håller med republikanerna om att framgång är något nästan alla kan skapa själva. Men man måste finnas där på ett bättre sätt för de som misslyckas. Å andra sidan är även demokraterna för långt till höger i de frågorna. Direkt skamligt hur delar av städer som LA och SanF ser ut nu för tiden. Men jag vet att de är styrda av demokraterna.
  • Cathariiina
    Anonym (Mano) skrev 2024-07-26 19:33:49 följande:
    Är inget fan av varken republikanerna eller demokraterna men måste jag välja blir det demokraterna. Bättre miljöpolitik, större allmän välfärd och bredare socialt skyddsnät. Demokraternas största nackdel är deras woke-ifiering och att de är så drogliberala.

Jag håller med republikanerna om att framgång är något nästan alla kan skapa själva. Men man måste finnas där på ett bättre sätt för de som misslyckas. Å andra sidan är även demokraterna för långt till höger i de frågorna. Direkt skamligt hur delar av städer som LA och SanF ser ut nu för tiden. Men jag vet att de är styrda av demokraterna.
    Ja, det kan man ju verkligen fråga sig hur det kan finnas så många utfattiga människor, som bor i trailer parks eller direkt på gatan, i de "goda" och "humanistiska" demokraternas delstater... Är det aldrig någon som frågar partiföreträdarna om det? Eller tas det liksom för givet i USA, att det är de utslagnas eget fel?
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:15:21 följande:
    Måste de väl vara, annars hade han inte blivit framröstad. Trump är alldeles klar i huvudet, det blir inget problem, och sedan har han i stället den för en vicepresident ovanligt unge Vance som parhäst. Tror de kan bli en jättebra duo faktiskt!
    Han som ljugit mer än 30500 gångernä under sin presidenttid är alldeles klar i huvudet.

HurraHurra, honom ska vi ha Kräks
  • Anonym (Mano)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:43:50 följande:
    Ja, det kan man ju verkligen fråga sig hur det kan finnas så många utfattiga människor, som bor i trailer parks eller direkt på gatan, i de "goda" och "humanistiska" demokraternas delstater... Är det aldrig någon som frågar partiföreträdarna om det? Eller tas det liksom för givet i USA, att det är de utslagnas eget fel?
    Drogliberalt. Ge människor fri tillgång till droger och du får LA eller San Fransisco. Många klarar sig och blomstrar. Andra blir drogberoende och hemlösa.
  • Cathariiina
    Anonym (Mano) skrev 2024-07-26 19:48:56 följande:
    Drogliberalt. Ge människor fri tillgång till droger och du får LA eller San Fransisco. Många klarar sig och blomstrar. Andra blir drogberoende och hemlösa.
    Ja det är väl det. De med svag karaktär kan inte "bruka" drogerna utan börjar missbruka dem i stället. Och sedan blir drogen viktigare än barnen, maten, hyran, jobbet... Därför är det bättre att samhället försöker hålla tillbaka, så att färre börjar "bruka".
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-26 19:47:26 följande:
    Han som ljugit mer än 30500 gångernä under sin presidenttid är alldeles klar i huvudet.

HurraHurra, honom ska vi ha Kräks
    Fast många av de där "lögnerna" (om antalet ens stämmer) är nog bara Mr Trumps skämtlynne. D.v.s. han menade inte att någon skulle tro på dem. 
  • Anonym (Mano)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:53:21 följande:
    Ja det är väl det. De med svag karaktär kan inte "bruka" drogerna utan börjar missbruka dem i stället. Och sedan blir drogen viktigare än barnen, maten, hyran, jobbet... Därför är det bättre att samhället försöker hålla tillbaka, så att färre börjar "bruka".
    Ja, en frisk människa med mening och syfte kan partydroga någon gång ibland utan att bli beroende. Men gör samma sak med den halvt deprimerade som är vilsen och han fastnar snart i drogberoende med allt vad det innebär.
  • Anonym (X)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:53:21 följande:
    Och ändå står en majoritet av republikanerna bakom en legalisering. 
    Men de skämtar nog vara. 
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?