• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:55:11 följande:
    Fast många av de där "lögnerna" (om antalet ens stämmer) är nog bara Mr Trumps skämtlynne. D.v.s. han menade inte att någon skulle tro på dem. 
    Det här är de officiella uttalandena med lögner som president..  

Trump är ju ökänd för att med berått mod ljuga om allt som passar hans sinne för att förstora sig själv och förminska de som inte stryker honom medhårs.

Det här är saker som Trump 'skämtar om' 

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_conspiracy_theories_promoted_by_Donald_Trump
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:55:11 följande:
    Fast många av de där "lögnerna" (om antalet ens stämmer) är nog bara Mr Trumps skämtlynne. D.v.s. han menade inte att någon skulle tro på dem. 
    Ännu mer skämt !!

Den som tror att Trump är vid sina sinnena fulla bruk eller inte försöker missleda människor är tyvärr långt utanför sanningens gränser,
  • RenLuft
    Xenia skrev 2024-07-21 23:31:50 följande:
    Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

Dina punkter kommer väl snarare ifrån dig, som tror att hur folk där i U.S.A tänker?

Visserligen sker väl rasism där, ja.

Men Barack Obama blev president.

Kan också säga att Hillary Clinton skulle kunna ha en stor chans att vinna, men hon förlorade och det var inte för att hon var en kvinna.

Jag har dessutom för mig att det såg ganska bra ut för henne att vinna och bli president. Hon har stora chanser.

Det kan hända att Donald Trump vinner, men inte för att han ''slåss'' mot en kvinna och att han själv är en man. Och inte för att hon är färgad och han är vit.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-07-26 20:14:43 följande:
    Det här är de officiella uttalandena med lögner som president..  

Trump är ju ökänd för att med berått mod ljuga om allt som passar hans sinne för att förstora sig själv och förminska de som inte stryker honom medhårs.

Det här är saker som Trump 'skämtar om' 

en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_conspiracy_theories_promoted_by_Donald_Trump
    Säkert ett blandat hopplock som ska passa skribentens syften, det jag letade efter fanns inte med, men såg detta 'and a week later got a tremendous fever, got very, very sick, now is autistic' - det betyder ju inte alls att han påstår vaccin orsakade det. Gissar många fler av listade exempel är i samma stuk, dvs inte alls vad han faktist sagt, utan mer vad kritiker velat höra.
  • Tow2Mater
    Exempel på Harris meritlista långt ut på vänsterkanten:

Medförslagsställare till lagstiftning för att skydda illegala invandrare från utvisning Stödde Bernie Sanders lagstiftning om Medicare for All
    Stödde ett förbud mot privata sjukförsäkringar
    Stödde att ge skattefinansierad täckning till illegala invandrare
    Stödde förbud mot fracking
    Stödde avfinansiering av polisen
    Jämfört ICE med KKK
    Ville förbjuda sugrör av plast
    Försvarade att förbjuda borrning till havs
    Ville "omintetgöra" Trump-administrationens gränssäkerhet och vidtog 94 verkställande åtgärder under sina första 100 dagar för att upphäva varje åtgärd från Trump-eran
    Stödde avkriminalisering av olagliga gränspassager
    Sa att hon inte skulle "behandla" illegala invandrare som "kriminella"
    Uppmanade till att "starta [ICE] från början"
    Hävdade att en tillfällig stängning av gränsen stred mot federal lag
    Samlade in pengar till Minnesota Freedom Fund, en organisation långt ut på vänsterkanten som betalar för att lösa ut våldsamma brottslingar, inklusive anklagade mördare och våldtäktsmän, ur fängelse.
    Stödde Los Angeles nedskärningar av deras polis
    Kallade försöken att få ut fler poliser på gatorna för "befängt tänkande"
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 21:32:43 följande:
    Säkert ett blandat hopplock som ska passa skribentens syften, det jag letade efter fanns inte med, men såg detta 'and a week later got a tremendous fever, got very, very sick, now is autistic' - det betyder ju inte alls att han påstår vaccin orsakade det. Gissar många fler av listade exempel är i samma stuk, dvs inte alls vad han faktist sagt, utan mer vad kritiker velat höra.
    Jamen visst, det finns inga fakta och allt är bara ihopplock för att passa skribentens syften.

Det betyder å andra sidan att det du skriver om Trumps lögner inte betyder någonting då det också enbart är någonting som ska passa just _dina_ syften

Ingenting är sant och allt är möjligt - det som desinformation bygger på.

Här har någon räknat vad lögnaren har åstadkommit. 

www.washingtonpost.com/politics/2021/01/24/trumps-false-or-misleading-claims-total-30573-over-four-years/
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-07-26 21:32:43 följande:
    Det var ju bara skämt sa din Trump-kompis i tråden
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-07-26 23:13:30 följande:
    Jamen visst, det finns inga fakta och allt är bara ihopplock för att passa skribentens syften.

Det betyder å andra sidan att det du skriver om Trumps lögner inte betyder någonting då det också enbart är någonting som ska passa just _dina_ syften

Ingenting är sant och allt är möjligt - det som desinformation bygger på.

Här har någon räknat vad lögnaren har åstadkommit. 

www.washingtonpost.com/politics/2021/01/24/trumps-false-or-misleading-claims-total-30573-over-four-years/
    Alltså med skribent menade jag den som knåpat ihop linken. Inte den som postade linken. Syftet med det hela framgår ju med att den kallas 'konspirationsteorier', dvs bara smutskastning.

Jag postade ett antal saker Harris har gjort som v
    änsterpolitiker. De sakerna kan man tycka vad man vill om, om man tycker det är bra eller dåligt. Det är ingen konspiration, och jag försöker faktist inte smutskasta henne, jag har inget syfte annat än att dela lite om hennes politik
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:03:33 följande:
    Det här är lite kul också: du och andra som håller på Demokraterna sa inte ett ord om Bidens UPPENBARA demens, så länge som han envisades med sin kanditatur. Då var det helt OK att en gammal gubbe skulle bli president. Men nu när Biden är borta ur leken, har demokraterna plötsligt ändrat åsikt, för att kunna använda Mr Trumps ålder emot honom...
    Din bisarra humor är inte ämnet för tråden. När Drowsey Donald är ersatt av någon mindre geriatrisk kan folket rösta på någon som kanske lever mandatperioden ut.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?