• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Embla twopointoh
    KillBill skrev 2024-07-24 11:43:59 följande:
    Jag tänker att de läkare och professorer som uttalat sig om Donald Trump inte skulle göra detta utan fog (och därigenom riskera sina anseenden)
    Det finns absolut en möjlighet att Trump är narcissist. Men även om det finns fog, så varken kan eller ska man ställa diagnoser på det här sättet. Det höll du med om, så länge det gällde Biden.

Det är okej när du/ni gör det, alltså.
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 11:05:35 följande:
    Det finns en mängd psykologer som hävdar att Donald Trump lider av narcissistisk personlighetsstörning. detta är bara ett exempel. Googlar du finner du många fler exempel.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-narcissistic-personality-disorder-mary-trump-john-zinner-bandy-x-lee-a9665856.html
    Jag tror inte att Trump lider av något alls. Han är bara en sällsynt stark och helgjuten person med bra självförtroende. Sådana kan reta andra människor - särskilt andra män, som känner sig underlägsna! Flört - men det är en sådan president som USA och världen behöver.

Trump är liksom the real thing. Tänkte på det när jag såg en film med John Wayne igår, att de två är väldigt lika - trygga, maskulina, med total sinnesnärvaro även i akuta situationer - som vi såg för bara dagar sedan (menar mordförsöket såklart). 
  • Anonym (Natalie)
    Embla twopointoh skrev 2024-07-24 10:58:46 följande:
    Padirac skrev 2024-07-23 19:31:19 följande:
    Ja Biden har åldrats mycket, väldigt mycket. Han har inte samma kraft och uthållighet som han haft tidigare.

Ändå är han fräschare i huvudet än multilögnaren och narcissististen Trump som om han inte tar droger borde medicineras för sin personlighetsstörning.
    Först protesterar du emot att Biden kallas senil eller dement baserat på iakttagelser, och säger att det inte är underlag för medicinsk bedömning.

I nästa inlägg kallar du Trump för narcissist, baserat på iakttagelser, antar jag. Så det är okej när du gör det?

Trump är skrävlig, bufflig, och har hög tanke om sig själv. Dock krävs det mer än att vara en otrevlig lögnare för att vara narcissist. Men jag har sett att de senaste åren blivit allt vanligare att kalla folk för narcissister, oavsett om det är exet som man klagar på eller för att avfärda politiker man inte gillar.

Jo precis , allas ex är helt plötsligt narcissister, såklart utan någon diagnos. Oftast räcker det väl egentligen att de har lämnat personen i fråga.  Har faktiskt en vän som har fått diagnosen ,gillar honom jättemycket och han är gudfar till min dotter men han pratar mycket om sig själv osv och har absolut mindre bra sidor också.  Jättemånga nuförtiden slänger bara ur sig det om personer de inte gillar. 

Trump skulle kunna vara det men det är inte alls säkert. 

• Xenia
    Cathariiina skrev 2024-07-24 11:54:33 följande:
    Jag tror inte att Trump lider av något alls. Han är bara en sällsynt stark och helgjuten person med bra självförtroende. Sådana kan reta andra människor - särskilt andra män, som känner sig underlägsna! Flört - men det är en sådan president som USA och världen behöver.

Trump är liksom the real thing. Tänkte på det när jag såg en film med John Wayne igår, att de två är väldigt lika - trygga, maskulina, med total sinnesnärvaro även i akuta situationer - som vi såg för bara dagar sedan (menar mordförsöket såklart). 
    Jag vet inte om John Wayne är så underbar som person som hans rollfigurer.

Men hursomhelst så fattar jag inte hur du som kvinna kan beundra Donald "grab them by the pussy" Trump. Dessutom är han en lögnare. Och köpt av NRA.Varför skulle USA och världen behöva honom? 

Trump är en mobbare, se bara på alla öknamn han ger sina motståndare. Visst, mobbare brukar ha bra självförtroende, nästan alla är ju rädda för mobbare.

Det sägs att kvinnor beundrar och faller för "bad boys". Inte jag men tydligen du.
  • Cathariiina
    Xenia skrev 2024-07-24 13:24:38 följande:
    Jag vet inte om John Wayne är så underbar som person som hans rollfigurer.

Men hursomhelst så fattar jag inte hur du som kvinna kan beundra Donald "grab them by the pussy" Trump. Dessutom är han en lögnare. Och köpt av NRA.Varför skulle USA och världen behöva honom? 

Trump är en mobbare, se bara på alla öknamn han ger sina motståndare. Visst, mobbare brukar ha bra självförtroende, nästan alla är ju rädda för mobbare.

Det sägs att kvinnor beundrar och faller för "bad boys". Inte jag men tydligen du.
    Fast Trump ÄR inte en "bad boy". Det är något som de vänsterliberala har hittat på och som svenska PK-media har tagit upp. Trump har varit en medlem av det amerikanska etablissemanget i hela sitt liv... och han har aldrig använt droger och är faktiskt till och med helnykterist! Han är löjligt präktig. 

Sedan kan jag berätta en hemlighet för dig. ALLA politiker är lögnare. Det måste de vara, för annars klarar de sig inte. Det gäller att vara snabbtänkt, kunna ducka frågor, kunna ge svar som egentligen inte svarar på frågan etc.. Kan du inte det så blir du inte långvarig i den leken. 

Så fånigt att kalla en gammal man för en mobbare... Och det är för övrigt tvärtom: riktiga mobbare har dåligt självförtroende, som de försöker bättra på genom att hacka på någon som de anser står lägre i hackordningen. 

Nej det gör jag verkligen inte! Kriminella, missbrukare o.s.v. är det värsta jag vet. Jag gillar intelligenta och helst välutbildade människor, som sköter sina jobb och sina hem och sina barn. Trump är för gammal för att väcka erotiska känslor, och han väckte för övrigt inga sådana hos mig när han var yngre heller. Han var inte tillräckligt snygg för det. Jag ser till vad som är bäst för USA och världen. Tänk bara på en sådan sak, som att Kamela vill ha fri abort fram till födseln igen! Spöke Spöke D.v.s hon saknar empati helt och hållet. DÄR kan du tala om sinnessjuk.

John Wayne var känd just för att vara som sina rollfigurer i verkligheten också. Han var "decent". Skulle ha blivit en utmärkt president! Glad
  • KillBill
    Cathariiina skrev 2024-07-24 13:34:08 följande:
    Fast Trump ÄR inte en "bad boy". Det är något som de vänsterliberala har hittat på och som svenska PK-media har tagit upp. Trump har varit en medlem av det amerikanska etablissemanget i hela sitt liv... och han har aldrig använt droger och är faktiskt till och med helnykterist! Han är löjligt präktig. 

Sedan kan jag berätta en hemlighet för dig. ALLA politiker är lögnare. Det måste de vara, för annars klarar de sig inte. Det gäller att vara snabbtänkt, kunna ducka frågor, kunna ge svar som egentligen inte svarar på frågan etc.. Kan du inte det så blir du inte långvarig i den leken. 

Så fånigt att kalla en gammal man för en mobbare... Och det är för övrigt tvärtom: riktiga mobbare har dåligt självförtroende, som de försöker bättra på genom att hacka på någon som de anser står lägre i hackordningen. 

Nej det gör jag verkligen inte! Kriminella, missbrukare o.s.v. är det värsta jag vet. Jag gillar intelligenta och helst välutbildade människor, som sköter sina jobb och sina hem och sina barn. Trump är för gammal för att väcka erotiska känslor, och han väckte för övrigt inga sådana hos mig när han var yngre heller. Han var inte tillräckligt snygg för det. Jag ser till vad som är bäst för USA och världen. Tänk bara på en sådan sak, som att Kamela vill ha fri abort fram till födseln igen! Spöke Spöke D.v.s hon saknar empati helt och hållet. DÄR kan du tala om sinnessjuk.

John Wayne var känd just för att vara som sina rollfigurer i verkligheten också. Han var "decent". Skulle ha blivit en utmärkt president! Glad
    Du är medveten om  Donald Trump, mannen som myntade "Grab them by the pussy" är dömd för sexuellt övergrepp? 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 13:59:16 följande:
    Du är medveten om  Donald Trump, mannen som myntade "Grab them by the pussy" är dömd för sexuellt övergrepp? 
    Jamen det var ju inte sant. Är det sant så väntar man inte 27 år med att anmäla. Kvinnan såg bara sin chans att få en massa pengar av en rik man, och bli känd. Det var många kvinnor som tog den chansen, när domstolarna var i det närmaste tvungna att döma till kvinnans fördel, när Me Too var som hetast. 
  • Mrs Moneybags

Trump är en ganska typisk bad boy och är ju dömd för bedrägeri, sexuella övergrepp och självklart förtal eftersom det är hans specialgren. 

Just nu leder Kamala Harris och det får honom att darra i skorna. Hon kommer att ge honom ordentligt motstånd så det ska bli några väldigt spännande månader framöver! 

En rutinerad åklagare mot en dömd brottsling. Otroligt häftigt. 

• Mrs Moneybags
    Cathariiina skrev 2024-07-24 14:05:03 följande:
    Jamen det var ju inte sant. Är det sant så väntar man inte 27 år med att anmäla. Kvinnan såg bara sin chans att få en massa pengar av en rik man, och bli känd. Det var många kvinnor som tog den chansen, när domstolarna var i det närmaste tvungna att döma till kvinnans fördel, när Me Too var som hetast. 

Om det inte var sant fanns det ingen anledning för honom att betala henne många sköna miljoner. Då hade han lika gärna kunnat ta henne till rättegång eller stämma henne för förtal. Nu blev det tvärtom istället! 

• KillBill
    Kamela vill ha fri abort fram till födseln igen! 
    Kamala Harris stödjer en abortlagstiftning i linje med Roe v. Wade vilket innebär abort utan statliga restriktioner under den första trimestern (fram till vecka 14) och därefter olika regleringar för att skydda kvinnans liv eller hälsa dvs en lagstiftning ungefär som den svenska. Anser inte du att abort ska vara tillåten när kvinnans liv är i fara?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?