Inlägg från: Cathariiina |Visa alla inlägg
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 11:05:35 följande:
    Det finns en mängd psykologer som hävdar att Donald Trump lider av narcissistisk personlighetsstörning. detta är bara ett exempel. Googlar du finner du många fler exempel.

www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/donald-trump-narcissistic-personality-disorder-mary-trump-john-zinner-bandy-x-lee-a9665856.html
    Jag tror inte att Trump lider av något alls. Han är bara en sällsynt stark och helgjuten person med bra självförtroende. Sådana kan reta andra människor - särskilt andra män, som känner sig underlägsna! Flört - men det är en sådan president som USA och världen behöver.

Trump är liksom the real thing. Tänkte på det när jag såg en film med John Wayne igår, att de två är väldigt lika - trygga, maskulina, med total sinnesnärvaro även i akuta situationer - som vi såg för bara dagar sedan (menar mordförsöket såklart). 
  • Cathariiina
    Xenia skrev 2024-07-24 13:24:38 följande:
    Jag vet inte om John Wayne är så underbar som person som hans rollfigurer.

Men hursomhelst så fattar jag inte hur du som kvinna kan beundra Donald "grab them by the pussy" Trump. Dessutom är han en lögnare. Och köpt av NRA.Varför skulle USA och världen behöva honom? 

Trump är en mobbare, se bara på alla öknamn han ger sina motståndare. Visst, mobbare brukar ha bra självförtroende, nästan alla är ju rädda för mobbare.

Det sägs att kvinnor beundrar och faller för "bad boys". Inte jag men tydligen du.
    Fast Trump ÄR inte en "bad boy". Det är något som de vänsterliberala har hittat på och som svenska PK-media har tagit upp. Trump har varit en medlem av det amerikanska etablissemanget i hela sitt liv... och han har aldrig använt droger och är faktiskt till och med helnykterist! Han är löjligt präktig. 

Sedan kan jag berätta en hemlighet för dig. ALLA politiker är lögnare. Det måste de vara, för annars klarar de sig inte. Det gäller att vara snabbtänkt, kunna ducka frågor, kunna ge svar som egentligen inte svarar på frågan etc.. Kan du inte det så blir du inte långvarig i den leken. 

Så fånigt att kalla en gammal man för en mobbare... Och det är för övrigt tvärtom: riktiga mobbare har dåligt självförtroende, som de försöker bättra på genom att hacka på någon som de anser står lägre i hackordningen. 

Nej det gör jag verkligen inte! Kriminella, missbrukare o.s.v. är det värsta jag vet. Jag gillar intelligenta och helst välutbildade människor, som sköter sina jobb och sina hem och sina barn. Trump är för gammal för att väcka erotiska känslor, och han väckte för övrigt inga sådana hos mig när han var yngre heller. Han var inte tillräckligt snygg för det. Jag ser till vad som är bäst för USA och världen. Tänk bara på en sådan sak, som att Kamela vill ha fri abort fram till födseln igen! Spöke Spöke D.v.s hon saknar empati helt och hållet. DÄR kan du tala om sinnessjuk.

John Wayne var känd just för att vara som sina rollfigurer i verkligheten också. Han var "decent". Skulle ha blivit en utmärkt president! Glad
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 13:59:16 följande:
    Du är medveten om  Donald Trump, mannen som myntade "Grab them by the pussy" är dömd för sexuellt övergrepp? 
    Jamen det var ju inte sant. Är det sant så väntar man inte 27 år med att anmäla. Kvinnan såg bara sin chans att få en massa pengar av en rik man, och bli känd. Det var många kvinnor som tog den chansen, när domstolarna var i det närmaste tvungna att döma till kvinnans fördel, när Me Too var som hetast. 
  • Cathariiina
    Mrs Moneybags skrev 2024-07-24 14:07:52 följande:

Om det inte var sant fanns det ingen anledning för honom att betala henne många sköna miljoner. Då hade han lika gärna kunnat ta henne till rättegång eller stämma henne för förtal. Nu blev det tvärtom istället! 

Det hade nog blivit samma resultat i den rättegången också, i så fall. Just då när Mee too var som hetast. Domarna hade inte vågat döma till mannens fördel. Det var en masspsykos, och vissa män tog till och med livet av sig. De kanske var oskydliga de också? Några av dem i alla fall. Du kan inte ha missat efter-debatten av detta?

För övrigt var det märkligt att det gick att ta upp ett sådant mål efter 27 år, det hade inte gått i Sverige. Här är preskriptionstiden för våldtäkt tio år, och det är också höjt nyligen. 
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 14:09:21 följande:
    Kamala Harris stödjer en abortlagstiftning i linje med Roe v. Wade vilket innebär abort utan statliga restriktioner under den första trimestern (fram till vecka 14) och därefter olika regleringar för att skydda kvinnans liv eller hälsa dvs en lagstiftning ungefär som den svenska. Anser inte du att abort ska vara tillåten när kvinnans liv är i fara?
    Men sluta. Det är alltid tillåtet att sätta igång en för tidig förlossning om det är nödvändigt för att kvinnans liv är i fara, det är det till och med i Polen!

I praktiken har kvinnor fått abort fram till födelsen, av nästan inga skäl alls. Googla på Youtube, det är flera kvinnor som har varit höggravida (eller satt på sig en gravidprotes under kläderna, sådan som skådespelerskor använder när de ska spela gravida), och gått till Planned Parenthood-kliniker och bett om en sen abort. Med dolda kameror och mikrofoner på sig. Alltså inte för att de vill göra aborten, utan för att avslöja hur det går till.

Läkarna där vrider och vänder på fakta, så att det ska vara möjligt att bevilja aborten. De är fanatiker som har inställningen att alla aborter ska beviljas. T.ex. kan samtalet gå i den här riktningen:

Läkaren: du är väl deprimerad?
    Kvinnan: jag tror inte att jag kan säga att jag är deprimerad på riktigt...
    Läkaren: men du mår dåligt i den här situationen, att vara gravid, säger du ju! Då ÄR du deprimerad! Jag skriver: "kvinnan lider av svår depression..."

Läkare har även tolkat begreppet "kvinnans hälsa" mycket fantasifullt. T.ex.: "hälsa är ju inte bara fysisk hälsa, det finns olika typer av hälsa, t.ex. social hälsa. Och det är inte bra för en ung kvinnas sociala hälsa, om hon inte kan festa och umgås med andra ungdomar, som man ska göra i den åldern". 
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 14:29:00 följande:
    Du ljuger som vanligt.

Efter Donald Trumps agerande för att förhindra kvinnor att genomföra abort riskeras nuförtiden kvinnors liv i samband med graviditet i flera delstater. 

www.dn.se/varlden/kvinnor-stammer-texas-nekades-abort-trots-livsfara/
    Ja, men då är det läkare som har övertolkat lagen, eller velat ha ryggen fri. Det är ju tyvärr så, att när det blir en lagändring, vad det än gäller, så behövs det oftast ett eller flera prejudikat innan alla har fattat var gränserna går. 

Det jag beskrev ovan har dock också förekommit - alltså det andra extremfallet. Det stoppades gud ske lov av Trump, och riktigt lika illa har det inte blivit ens under Biden. Det viktigaste var att få bort Roe/Wade. 
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-24 15:04:23 följande:
    Här är ett annat exempel på effekterna av Donald Trumps vansinniga abortpolitik..

www.svt.se/nyheter/utrikes/10-arig-flicka-nekades-abort
    Var det inte det fallet, där flickan själv sa att hon inte ville ha aborten, men föräldrarna tvingade henne? De reste med henne till en annan delstat, där flickans samtycke inte behövdes då hon var omyndig, och ingreppet gjordes med våld. Den flickan är garanterat uppfuckad för livet, mycket värre än om hon hade fått föda sitt barn, och sedan följa det genom uppväxten även om det till att börja med hade fått bo i ett fosterhem, tills flickan blev stor nog att ta hand om barnet själv om hon skulle ha önskat det då. 
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-07-24 14:27:39 följande:

@cathariina

Det har räknats att Trump ljög mer än 30 500 gånger som president.

Trettio tusen femhundra gånger ..  

Och du tror inte att han lider av någonting alls

De psykiatriker och psykologer som studerat Trumps beteende säger att han lider av trolig megalomani och säkert narcissism.

MAGA megafomerna gastar om att Biden lider av senilitet

Jag antar att du inte kan se skillnaden

Trump är en tönt, en sexbrottsling, en bedragare och kultledare..   och den störta lögnaren i ameriskansk.presidenhistoria.

Biden är gammal och långt ifrån i sina bästa dagar. Ändå har Biden med all erfarenhet och sin stab gjort mer för amerikanska befolkningen än Trump har viljan och förmågan att göra.

Melania kallade Trump för en bebis, ett barn...

Försök att förstå att svenska PK-media bara översätter (efter bästa förmåga, som sällan är stor...) ifrån vänsterliberala amerikanska media. D.v.s. den andra sidan kommer aldrig fram här i Sverige. 

Om Melania har sagt så, så är hon illojal mot sin make. Det är man inte. Melania är en dålig människa, jag skulle säga att hon är den faktor som Trump mest har emot sig. För man vill ju ha en trevlig presidentfru i Vita huset också, som är intresserad av sin uppgift. Vilket Melania inte är. Hon vill bara smita undan, och skyller på sin son.

Sedan blir hon fotad shoppandes, ätandes på restauranger, på klubbar och gud vet allt. Utan son. Nu är Barron 18 och ska börja på college, och då är det helt normalt att amerikanska ungdomar sprider ut sig över hela USA, det anses till och med positivt för utvecklingen att de går på ett college långt borta från föräldrahemmet. Men nu säger Melania förstås att hon måste flytta efter... allt för att slippa arbeta. 

Dessutom finns det nakenbilder av henne på nätet. Och JA jag vet att Mr Trump också är med på några av de bilderna, fast påklädd då. Det är inte bra. (Att han är med på Melanias nakenbilder, inte att han inte också är naken. Förklarar som till ett barn...)

Vi får nog aldrig se en riktigt perfekt presidentfru igen. Antingen är de slampor nuförtiden, eller så vill de egentligen själva vara presidenten. Annat var det med: 

JFK assassination: What happened to Jackie Kennedy's pink Chanel suit?
  • Cathariiina
    Anonym (commoncriminal) skrev 2024-07-24 16:35:57 följande:

...Plus han kommer med en massa lögner, och  hävdar valfusk..
    Bara för att han inte kan acceptera att han inte vann.

Men snälla du. Till och med DÖDA människor röstade på demokraterna i förra valet. Är inte det LITE konstigt i alla fall..?

politics democrats Memes & GIFs - Imgflip
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?