Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
Ska vi kanske återgå till topic? Som en hjälp på traven kopierar jag in nedanstående bild:
Ska vi kanske återgå till topic? Som en hjälp på traven kopierar jag in nedanstående bild:
Ska se om det funkar att kopiera in hela inlägget:
<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Very few Americans realize that, if Trump is NOT elected, this will be the last election. Far from being a threat to democracy, he is the only way to save it!<br><br>Let me explain: if even 1 in 20 illegals become citizens per year, something that the Democrats are expediting as fast? <a href="t.co/u3HBdd5Bv0">t.co/u3HBdd5Bv0</a></p>— Elon Musk (@elonmusk) <a href="twitter.com/elonmusk/status/1840409051357696324%5Etfw">September 29, 2024</a></blockquote> <script async src="platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
Elon Musk? Mannen som dyrt och heligt lovade att han kommer släppa helt självkörande bilar ut på marknaden år 2017, 2018, 2019, 2020...? Mannen som ville ha en bonus på 50 miljarder dollar för företaget Tesla han leder som motsvarar cirka hälften av hela företagets tillgångar? Ja, finns nog personer som tar att säga sanningen och ha integritet mer allvarligt, skulle jag faktiskt säga.
OK vi gör så här i stället, det funkar tydligen inte att kopiera in kopierade koder här.
Det här är en av de mest märkliga sakerna med det amerikanska valsystemet.
Nu FÖRBJUDER den demokratiske guvernören i Kalifornien lokala valmyndigheter att kräva ID för att identifiera den som röstar.
Som svensk är det helt obegripligt då man alltid visat körkort eller likande när man lämnar in sin valsedel för att bli avbockad i en lista.
Men i Kalifornien (och några delstater till) kan vem som helst rösta under vilket påstått namn som helst, flera gånger om man så vill och kommer över ett namn i listan för registered voters.
I efterhand kan man i varje val i USA se hur avlidna och utflyttade personer har "röstat". Och detta system skall alltså lagfästas enligt Kaliforniens demokratiske guvernör.
Hur detta INTE kan ses som ett hot mot demokratin kan tyckas vara obegripligt.
Om det nu inte är meningen att fungera på det sättet, vill säga.
.
* Mette-Marits SON, såklart. Kronprinsens styvson.