Hur kan man rösta på SD?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Jo jag läste vad du skrev men sanningen är ju att antal bidragsberoende i Sverige är rekordlågt och därför finns det inget skäl för SD att bryta sitt löfte mot landets alla arbetare att försämra A-kassan.
www.svd.se/a/5BA48X/rekordlagt-antal-lever-pa-bidrag
Att SD inte protesterar när regeringen planerar att återinför stupstocken (som kan leda till att cancerpatienter förlorar rätten till sjukpenning) trots att SD sagt sig vara emot en sådan politik visar vilket uselt parti SD är.
Vad tycker du om att SD ställt sig bakom budgetar som resulterat försämrad välfärd och att tusentals inom vård, skola och omsorg förlorat sina jobb?
Jag kan inte citera i tråden...
Anonym (konservativ) inlägg #66.
Jag röstar inte på SD men om jag gjorde det skulle det vara för att jag inte vill ge bort landet till utlänningar.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Svar:
Ändå är det precis det som högern gör. Väldigt mycket av offentlig verksamhet och förvaltning som privatiserats ägs idag av utländska bolag.
Hur kan man bli förvånad över att människor röstar på SD?
Jag har röstat på Sd i de senaste valen pga de är det enda partiet som (på riktigt) har velat strama upp invandrings- och kriminalpolitiken. Två ödesfrågor för Sverige. Men tveksamt om jag kommet rösta på dom mer. De har gått alldeles för långt åt höger i den ekonomiska politiken och sitter i knäet på Svenskt näringsliv. Inte bra för vanliga arbetare..