• Anonym (J)

Hur kan man rösta på SD?

Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er? 

• Svar på tråden Hur kan man rösta på SD?
  • Anonym (Mip)
    Anonym (U) skrev 2024-07-18 18:07:56 följande:
    Okej.
    Kan du nu även svara på den sista delen av frågan. Vad  gör man andra och tredje generationen och de som är här?
    Rent konkret?
    Skickar hem dom NU
  • Anonym (Hej)

Varför rösta på SD när man kan rösta på Nordiska motståndsrörelsen (NMR) Glad

• Anonym (J)

Alla beskriver en direktkoppling mellan invandring och samhällsproblem vi har idag. Jag sticker inte under stolen med att jag också tycker stt integrationen inte fungerat tillräckligt bra i Sverige. Segregering har fått frodas pp grund av dålig bostadspolitik och skenande bostadspriser. Men jag blir skrämd av SD:s hatiska retorik som bara går ut på att svartmåla och generalisera "invandrare". Varje individ som kommit till Sverige har en unik historia. Alla är INDIVIDER. Precis som svenskfödda är olika, så är även människor från andra länder olika. Jag läser hur många kkunpar ihop alla invandrare och skriver "Dem har dålig kvinnosyn" exempelvis. Vilka dem? De invandrare vi har i Sverige har olika ursprung och även i samma land finns det ofta olika etniska grupperingar. MAN KAN INTE GENERALISERA ALLA!!!!
    Och om man ska göra det, varför inte utgå från majoriteten av utrikesfödda som faktiskt jobbar och är skötsamma. Det är en liten minoritet trots allt som är kriminella. Varför vill ni inte se "invandrare" som individer?

• Anonym (U)
    Anonym (Mip) skrev 2024-07-18 18:20:22 följande:
    Skickar hem dom NU
    Gäller det andra och tredje generationen också alltså ? De som är födda i Sverige?
  • Anonym (Röstar inte SD)
    Anonym (J) skrev 2024-07-18 12:14:58 följande:
    Hur kan man rösta på SD?

Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er? 

Det är väl alla möjliga anledningar skulle jag tro. 

De jag känner till som röstar på SD är antingen invandrarkvinnor från Östeuropa. De är vana vid konservativa nationalistiska värderingar från hemländerna och känner igen sig i den politik SD propagerar för. Säger de själva!

Eller så är det småstadsmänniskor, både män och kvinnor, som jag skulle beskriva som helt vanliga standardsvenskar. De har ingen högre utbildning för det mesta, de har helt vanliga normal jobb och de vill leva sina småstadsliv befriat från moderna storstadspåhitt. De vill leva som de alltid har gjort. 

• Anonym (Göran)
    Anonym (J) skrev 2024-07-18 19:39:23 följande:

Alla beskriver en direktkoppling mellan invandring och samhällsproblem vi har idag. Jag sticker inte under stolen med att jag också tycker stt integrationen inte fungerat tillräckligt bra i Sverige. Segregering har fått frodas pp grund av dålig bostadspolitik och skenande bostadspriser. Men jag blir skrämd av SD:s hatiska retorik som bara går ut på att svartmåla och generalisera "invandrare". Varje individ som kommit till Sverige har en unik historia. Alla är INDIVIDER. Precis som svenskfödda är olika, så är även människor från andra länder olika. Jag läser hur många kkunpar ihop alla invandrare och skriver "Dem har dålig kvinnosyn" exempelvis. Vilka dem? De invandrare vi har i Sverige har olika ursprung och även i samma land finns det ofta olika etniska grupperingar. MAN KAN INTE GENERALISERA ALLA!!!!
    Och om man ska göra det, varför inte utgå från majoriteten av utrikesfödda som faktiskt jobbar och är skötsamma. Det är en liten minoritet trots allt som är kriminella. Varför vill ni inte se "invandrare" som individer?

Initialt måste man generalisera annars kan frågor aldrig diskuteras. 

integration? Det fungerar om invandrare vill/kan/får integreras. Men deras religion påverkar deras liv/vardag lång mer än vad många förstår och har kunskaper om. 

vi kristna har inga regler för vad vi äter,klär oss att dottern skämmer ut familjen om hon har sex innan äktenskapet att homosexuella släktingar är en skam för familjen. 

skillnaden är milsvidd och kommer inte att minska. 

jag har förstått att invandrare från Mellanöstern tidigt fogar in sina barn till att bli muslim. Svenska barn kan inte mycket om bibeln. men många ungdomar med muslimsk bakgrund kan mycket om islam och hur man ska leva sitt liv  

• Anonym (J)

Till Göran - nej man "måste" inte generalisera för att diskutera. Jag måste inte det. Om du har det behovet kanske du ska jobba på dig själv och ditt sätt att se på andra människor. 

• Anonym (Q)

För att övriga partier har kört vårt land in i ett helvete med utlänningar precis överallt, gängkriminalitet, sprängningar, skjutningar, våldtäkter, rån, förnedringsrån, rasism mot svenskar i vårt eget land, borttryckande av vår kultur och våra traditioner mm. Jag var i stan idag, på konsert. En mellanstor stad där jag är född och uppväxten och 80% minst av de människor jag såg där kom från mellanöstern eller afrika och det gick gäng med unga utländska killar och tjafsade med polisen här och där. Jag är jävligt trött på detta nu. Detta är Sverige och det är ett land för svenska människor (etniskt svenska ja), svensk kultur, svenska traditioner. Punkt där. Att kalla mig rasist skiter jag fullständigt i. Jag bryr mig inte heller om att inte alla invandrare begår brott etc. de ska ändå helt enkelt inte bo här. Jag ska inte behöva undra om jag är i Bagdad eller Mogadishu när jag går runt i mitt eget land. Det finns inget land i afrika eller mellanöstern som skulle acceptera att miljontals nordeuropeer vällde in dit och tog över demografin, levde på bidrag, begick brott, våldtog deras kvinnor, förnedringsrånade deras söner, krävde att de skulle anpassa sig till oss och vår tradition etc. Det skulle aldrig tillåtas. SD har inte lösningen, det skulle krävas drastiska saker för att lösa den skit som resten av riksdagspartierna skapat, men SD är det enda partiet i riksdagen som på något sätt är och alltid varit emot den här invandringen och raderingen av allt svenskt som är/varit. Att rösta på mer extrema partier är tyvärr i dagsläget en bortkastad röst annars hade jag gjort det.

• Anonym (J)
    Anonym (Q) skrev 2024-07-18 22:24:48 följande:

För att övriga partier har kört vårt land in i ett helvete med utlänningar precis överallt, gängkriminalitet, sprängningar, skjutningar, våldtäkter, rån, förnedringsrån, rasism mot svenskar i vårt eget land, borttryckande av vår kultur och våra traditioner mm. Jag var i stan idag, på konsert. En mellanstor stad där jag är född och uppväxten och 80% minst av de människor jag såg där kom från mellanöstern eller afrika och det gick gäng med unga utländska killar och tjafsade med polisen här och där. Jag är jävligt trött på detta nu. Detta är Sverige och det är ett land för svenska människor (etniskt svenska ja), svensk kultur, svenska traditioner. Punkt där. Att kalla mig rasist skiter jag fullständigt i. Jag bryr mig inte heller om att inte alla invandrare begår brott etc. de ska ändå helt enkelt inte bo här. Jag ska inte behöva undra om jag är i Bagdad eller Mogadishu när jag går runt i mitt eget land. Det finns inget land i afrika eller mellanöstern som skulle acceptera att miljontals nordeuropeer vällde in dit och tog över demografin, levde på bidrag, begick brott, våldtog deras kvinnor, förnedringsrånade deras söner, krävde att de skulle anpassa sig till oss och vår tradition etc. Det skulle aldrig tillåtas. SD har inte lösningen, det skulle krävas drastiska saker för att lösa den skit som resten av riksdagspartierna skapat, men SD är det enda partiet i riksdagen som på något sätt är och alltid varit emot den här invandringen och raderingen av allt svenskt som är/varit. Att rösta på mer extrema partier är tyvärr i dagsläget en bortkastad röst annars hade jag gjort det.

Så för dig är det ett problem att titta på människor som är icke- vita när du är i nöjessammamhang. Du upplever alltså att din upplevelse av konserten blev sämre för att flera av de andra besökarna hade en annan hudfärg än du själv. Ja du är 100 % rasist. Om du kan förväxla en mellanstor svensk stad med mogadishu eller Bagdad så har du bevisligen aldrig varit i någon av de städerna. Ett tips är att kolla google maps när du blir osäker på vart du är när du är ute! 

Om du har missat den delen av historien så åkte just massa européer för inte så länge sen och tvingade på andra sin religion, sitt levnadssätt och sin kultur. Man tog även många människor som slavar. Man våldtog kvinnor på löpande band och såg de människor man mötte närmst som djur.
  • Anonym (J)

En tredjedel av alla läkare I Sverige är utlandsfödda. Det vanligaste födelselandet efter Sverige för läkare I Sverige är Irak. 
    Källa:
    lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2024/03/utlandska-lakare-kan-mycket-val-vara-i-majoritet-ganska-snart/

Samma gäller omsorgspersonal i äldreomsorgen, ca var tredje anställd har utländsk bakgrund inom den sektorn. 20 procent är utomeuropeiskt födda. 
    Källa:
    www.vardforetagarna.se/vardfakta-2021/medarbetarna-2021/ 

Svar på tråden Hur kan man rösta på SD?