Hur kan man rösta på SD?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Till Stina - vid grova begångna brott finns redan möjligheten att utvisa personer.
Jag tycker man istället ska satsa på att inga skjutningar sker från första början. Det förebyggande arbetet med barn och unga är primärt för att bromsa brottsutvecklingen. Oavsett om vi straffar alla som är kriminella idag så kommer ju kriminaliteten fortgå så länge det hela tiden tillkommer nya barn och unga.
Hur kan man inte röstar på dom?
Då vurmar man verkligen för kriminella och att Sverige ska bli en sharia stat
Du kanske gillar sånt? Vi andra gör det inte
I fallet med personen från Iran har jag respekt för hennes upplevelse och kan förstå resonemanget även om jag inte tror att SD är lösningen.
I det andra fallet så undrar jag hut man kommer till slutsatsen att "stökiga ungdomsgäng" kommer försvinna om SD får mer makt? Finns det någon som bevisat med forskning att stökiga ungdomsgäng inte hade funnits om SD ledde landet? Eller hur drog din vän den paralellen?
Det är det här jag är så intresserad av, vad är det som SD:s politik presenterar som folk tror ska kunna lösa ett enda av våra stora samhällsutmaningar? Vad I deras retorik, framtoning ochvilka av deras politiska förslag tror människor kommer förbättra samhället och pö vilket sätt?
Nu har jag aldrig röstat på SD men förtroendet för de övriga etablerade partier brast direkt när man kallat SD rasister i åratal och sen helt plötsligt anammade SD flyktingpolitik. Vi har varit naiva-tugget.
Det blir lite its ok when we do it liksom. Det innebar ett direkt godkännande av SDs politik även om de fortfarande försöker hävda att det är skillnad.
S och M är hycklare.
Publicerad 09 juli 2024
Regeringen avser att ge en särskild utredare i uppdrag att göra en översyn av det svenska regelverket för att bevilja uppehållstillstånd på grund av anknytning. Syftet är att anhöriginvandringen till Sverige ska bli mer restriktiv och ändamålsenlig.
Att SD skulle kunna lösa alla problem som den tidigare massinvandringspolitiken har skapat är långtifrån säkert och fortfarande dyker det upp pappskallar inom partiet som gör klantiga och oförsiktiga uttalanden i olika sociala medier. Bra att SD utesluter dessa omedelbart. Det finns saker som jag inte är helt enig med partiet om, men jag lägger hellre min röst på SD än belönar S och de övriga Sjuklöverpartierna för den enorma segregation de har skapat genom en naiv och godhetsknarkande politik. Heder dock till M som förvisso inte ordagrant har tagit avstånd från Reinfeldteran, men som genom en förändrad politik insett att Reinfeldt var ur spår.
Den rödgröna vänstern säger det givetvis inte utåt, men mellan skål och vägg vet dom om att med en mer ansvarsfull invandringspolitik hade SD inte varit så stora som de är idag och det beror inte att svensken skulle plötsligt ha blivit en rasist. Det är mer komplicerat än så och precis som tidigare personinlägg i tråden har även jag stött på folk med ursprung i MENA-länderna som lagt sin röst. Efter en utekväll tog jag en taxi hem och föraren var från Somalia. En väldigt sympatisk och glad man som var lätt att komma i samspråk med. Det här var några veckor innan EU-valet och vi kom in på det. Jag sa bara lite vagt att skönt är det där tjafset snart är över. Till min stora förvåning sa han att han röstade på SD. När jag frågade varför sa han att han har en 13-årig son därhemma som förvisso sköter sig i skolan och har bra betyg, men han och hans fru är livrädda för att förlora honom till något av gängen som finns i området de bor i. Sen tyckte han att de används som slagträn av de gröna i invandringsdebatten. Visst. Det är trevligt att vi höjs till skyarna, men till skillnad de besöker oss aldrig och ser hur vi egentligen har det eller påverkas av gängvåldet.
Jag får erkänna att samtalet med taxichauffören blev en lite ögonöppnare för mig. Jag hade föreställt mig att folket ute i förorterna låg till vänster av alla hot som de rödgröna målat upp av SD som ett parti som vill kasta ut alla invandrare om de får makten. Men de vill bara leva sina liv i lugn och ro och i trygghet. Precis som alla andra.