• Anonym (J)

Hur kan man rösta på SD?

Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er? 

• Svar på tråden Hur kan man rösta på SD?
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-08-04 16:30:55 följande:
    I ditt förra inlägg skrev du detta: "medianlönen är 371 500 kronor för alla personer". Per månad blir det 30 958 kr, d.v.s. betydligt lägre än 35 812,50 som är max sjukpenning och föräldrapenning. Och då är det ju något som är fel.

Det var äldre uppgifter  - vilket angavs i inlägget

"År 2022 var medianbeloppet för den sammanräknade förvärvsinkomsten i åldersgruppen 20?64 år, 371 500 kronor för alla personer. "

• Padirac
    Cathariiina skrev 2024-08-04 16:30:55 följande:
    I ditt förra inlägg skrev du detta: "medianlönen är 371 500 kronor för alla personer". Per månad blir det 30 958 kr, d.v.s. betydligt lägre än 35 812,50 som är max sjukpenning och föräldrapenning. Och då är det ju något som är fel.

Felet kan vara att du kom med ett påstående utan att kolla upp om det stämde, sen använde du de uppgifter som jag tagit fram för 2022, fortfarande utan att kolla dina uppgifter, och sen visade det sig att du trots allt hade fel om uppgifternaa då jag tog fram nya uppgifter om ditt påstående.

Det är ju tydligt vad som är fel här.
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-08-04 17:03:56 följande:
    Felet kan vara att du kom med ett påstående utan att kolla upp om det stämde, sen använde du de uppgifter som jag tagit fram för 2022, fortfarande utan att kolla dina uppgifter, och sen visade det sig att du trots allt hade fel om uppgifternaa då jag tog fram nya uppgifter om ditt påstående.

Det är ju tydligt vad som är fel här.
    Det var ju du som hade jättejättejättefel (om vi nu ska vara sådana), när du inte ens kunde skilja mellan sjukersättning och sjukpenning. 

Sedan är det här dividerandet inte så intressant hur eller hur. Min poäng var att jag tycker att det ska finnas ett lägre tak än idag, och en bortre parantes efter ett år. Sedan ska det bli försörjningsstöd som är lika för alla uträknat efter behov (t.ex. antalet barn i familjen och deras åldrar, samt om det finns någon ytterligare vuxen i familjen och vad den personen i så fall drar in för inkomst) och inte efter tidigare lön. 
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-08-04 17:25:53 följande:
    Det var ju du som hade jättejättejättefel (om vi nu ska vara sådana), när du inte ens kunde skilja mellan sjukersättning och sjukpenning. 

Sedan är det här dividerandet inte så intressant hur eller hur. Min poäng var att jag tycker att det ska finnas ett lägre tak än idag, och en bortre parantes efter ett år. Sedan ska det bli försörjningsstöd som är lika för alla uträknat efter behov (t.ex. antalet barn i familjen och deras åldrar, samt om det finns någon ytterligare vuxen i familjen och vad den personen i så fall drar in för inkomst) och inte efter tidigare lön. 
    Ja, du försökte använda först overifierade och sedan mina felaktiga uppgifter för att argumentera för din åsikt.

Då de rätta uppgifterna tagit fram och inte stödjer ditt påstående så spelar de tydligen inte någon roll då du egentligen vill ge ett förslag på hur ersättningsmodellen ska förändras. 

• Padirac

Ja, du försökte använda först overifierade och sedan mina felaktiga uppgifter för att argumentera för din åsikt.

Då de rätta uppgifterna tagit fram och inte stödjer ditt påstående så spelar de tydligen inte någon roll då du egentligen vill ge ett förslag på hur ersättningsmodellen ska förändras. 

• Padirac

• Anonym (LP)

Öppna upp dagens tidning eller välj precis vilken dag som helst. Kolla huvudrubrikerna. I princip allt grovt våld i form av skjutningar, sprängningar etc. är importerat (kolla gärna statistiken också för män dömda för gruppvåldtäkter!). Arga män som väller upp från källarmoskéerna o tillsammans med barn o kvinnor försöker döda svenska poliser i samband med påskupploppen är ett  importerat problem. Av dom som dömdes var det väldigt många som inte var svenska medborgare. Blev dom utvisade i någon större omfattning NEJ. Vi måste rösta på seriösa partier som insett detta problem-fram tills nu är det bara SD som insett detta, nu har resten av högern vaknat. En röst på S är en röst på MP och V vilket leder till en ännu mer omfattande invandring från kaosländer. Det kaosländer har gemensamt är att dess medborgare orsakar kaos. Så min fråga till TS är; inser du inte hur mycket problem som följt med dom kriminella klanerna hit? För övrigt vill jag egentligen inte rösta på SD men det är f-n en ödesfråga för Sverige nu...

• Anonym (Globen)
    Anonym (LP) skrev 2024-08-04 17:48:55 följande:

Öppna upp dagens tidning eller välj precis vilken dag som helst. Kolla huvudrubrikerna. I princip allt grovt våld i form av skjutningar, sprängningar etc. är importerat (kolla gärna statistiken också för män dömda för gruppvåldtäkter!). Arga män som väller upp från källarmoskéerna o tillsammans med barn o kvinnor försöker döda svenska poliser i samband med påskupploppen är ett  importerat problem. Av dom som dömdes var det väldigt många som inte var svenska medborgare. Blev dom utvisade i någon större omfattning NEJ. Vi måste rösta på seriösa partier som insett detta problem-fram tills nu är det bara SD som insett detta, nu har resten av högern vaknat. En röst på S är en röst på MP och V vilket leder till en ännu mer omfattande invandring från kaosländer. Det kaosländer har gemensamt är att dess medborgare orsakar kaos. Så min fråga till TS är; inser du inte hur mycket problem som följt med dom kriminella klanerna hit? För övrigt vill jag egentligen inte rösta på SD men det är f-n en ödesfråga för Sverige nu...

Den som inte vill förstå att somliga röstar på SD väljer att blunda för rådande problem.

När sverigedemokraterna ska hålla tal eller nyligt är polisen till för att skydda vår yttrandefrihet. Extremvänstern står och hojtar att poliserna är nazister.

Det är smärtsamt att se när extremvänstern angriper poliserna! Mycket sorlig utveckling vi ser.
  • Anonym (Höger)

Vill bara flika in och säga att SDs väljarbas dvs inte de som nyss bytte röst eller proteströstade på SD utan de som genuint följer partiet är lågutbildade och den statistiken gäller även för SD politiker. 

Den här kritiken mot SD har varit såpass allvarlig och rättvis att inför EU valet la de upp helt okända personer med 0 politisk erfarenhet men som var ingenjörer eller liknande så att man inte skulle associera partiet med bara folk som tar gymnasieexamen och läser stödkurser på Karlstad universitet.

Kollar man på LO ser man att majoriteten av SD väljarna på senare år är sossar egentligen. Och det är inte konstigt SD är ekonomisk socialdemokratisk och bedriver inte någon som helst ideologisk politik utan driver en fråga och cirkulerar kring det.

Det är först nu i år de har bestämt sig att bli Sveriges skolparti och det är djuptoroande att just de av alla ska göra det.

Utbildningsnivå efter partisympati per SCB PSU november 2020 ? Cornucopia?

• Anonym (Höger)
    Anonym (LP) skrev 2024-08-04 17:48:55 följande:

Jag håller personligen med om allt du säger och förstår behovet av att ett parti som SD skulle behövas men man kan väl aldrig säga att SD är ett seriöst parti? De har knappt nån politik utöver invadringsfrågan och planterar deras politik runt migrationsfrågan. 

Självase Åkesson har sagt att han känner sig som dagisfröken nu när han har löst så många konflikter i hans parti när en och annan SD politiker visar sig vara smygnasse eller fälls för ett X år gammalt inlägg på Flashback. Inte ens partiledaren orkar längre. 

Inget tyder på att de är seriösa men absolut behövs deras typ av politik också 
Svar på tråden Hur kan man rösta på SD?