Hur kan man rösta på SD?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Ja, som rubriken lyder, hur kan man rösta på ett parti som sverigedmeokraterna? Ni som röstar på dem, vad är det som lockar er med deras "politik"? Vad är det som tilltalar er?
Hur kan man rösta på vänsterpartiet? Är för mig en gåta
Det var på SS-Hauptamt som Gustaf Ekström var placerad, på just Lu?tzowstrasse 48/49. Han var Rottenführer vilket motsvarar korpral och arbetade med propaganda mot ockuperade länder och värvade nya frivilliga till SS.
Var han okunnig om vad som hände judarna som vräktes från Jüdische Altersheim?
Knappast, deportationerna och folkmordet organiserades av SS mitt framför ögonen på honom. Men som trogen nazist förnekade han allt.
?Det var ingen vettig ma?nniska som trodde na?gonting om dessa koncentrationsläger.? sa han till SVT 1993.
Hans chef Gottlob Berger dömdes under Nürnbergrättegångarna som krigsförbrytare men då hade Ekström sedan länge flytt till Sverige med Röda korsets vita bussar.
Tjänsten som SS-Rottenführer i Berlin var kronan på en lång nazistisk karriär. Redan 1926 hade Ekström gått med i SFKO, Sveriges fascistiska kamporganisation, och mellan 1933 och 35 var han förbundssekreterare i Nordisk ungdom, det svenska nazistpartiets ungdomsavdelning.
Efter kriget fortsatte Gustaf Ekström sitt medlemskap i det svenska nazistpartiet och sin nazistiska verksamhet i Sverige. Det gjordes ingen verklig polisutredning av hans tid i SS och han dömdes aldrig för något brott.
?Jag ångrar ingenting därför att jag menar att människorna är svaga och måste behandlas som svaga människor.? sa han till SVT.
Ekström var med och grundade Sverigedemokraternas första lokalavdelning i Malmö 1988. Protokollen finns bevarade och han valdes till revisor på mötet. Året efter blev han vald till revisor för partistyrelsen.
Ingen höjde på ögonbrynen över hans bakgrund i SS. Faktum är att Sverigedemokraterna 1991 bjöd in en annan SS-veteran, den tyske högerextremisten Franz Schönhuber, till sin valupptakt.
Gustaf Ekström är bara en av många i den brokiga skara av före detta skinnskallar, aktivister från nazistiska Nordiska rikspartiet och fascistiska Nysvenska rörelsen som var med och bildade Sverigedemokraterna.
Det går en rak linje från nazisterna i tredje riket till Sveriges, enligt opinionsmätningarna, näst största parti - en linje av människor och av idéer
Här är SDs historia som Åkesson säger att de aldrig ska glömma.
www.levandehistoria.se
Du utrycker dig milt.
Lika bra att rycks bort plåstret och vänja sig vid att SD kommer att sitta kvar. Vi märker det redan idag att allmänheten är mindre fientliga mot SD.
Sverige behövde SD för att politikerna skulle våga tänka om.
Hade SD rätt på 90-talet när man arrangerade bokbål och brände judisk litteratur (se bild nedan)?
Hade/har SD rätt när sprang/springer Vladimir Putins ledband?
har SD rätt när SD kräver att transsexuella skulle tvångssteriliseras?
Hade SD rätt när man krävde förbud mot att pengar som skulle gå till undervisning för skolbarnen hamnade i de privata skol-koncernernas fickor (ofta i skatteparadis) eller har SD rätt efter det att man bytt fot och idag anser att det är ok att privata skol-koncerner kan tömma skolor på resurser?
Hade SD rätt när man krävde att offentlig verksamhet skulle vara tvungna att kräva schyssta villkor för den personal som skulle jobba i offentlig verksamhet eller har SD rätt idag när man har släppt det kravet?
Hade SD rätt när gick till val på att regeringen inte skulle få genomföra några försämringar av A-kassan (man lovade att gå i opposition om det genomfördes försämringar) eller hade man rätt när man tillät regeringen att genomföra försämringar (utan att gå i opposition)?
Idag driver alla större partier i Sverige samma strama migrationspolitik så varför ska man då rösta på SD pga. migrationsfrågan?
www.expressen.se/kultur/vi-maste-komma-ihag-bokbalen-i-sds-historia/
Bokbålet där det brändes judisk litteratur arrangerades av Tina Hallgren Bengtsson och Jan Bengtsson som bägge hade haft höga befattningar i SD. Tina vad vid tidpunkten för bokbålet fortfarande medlem i SD. Bokbålet skedde på Sverigedemokraten Anders Westergrens mark.
På mötet var Tina Hallgren iklädd i nazistuniform och hon föll tal där hon bl.a. utropade att den sionistiska opinionsmakten ska krossas som löss
PS. År 2013 gjorde Jan Bengtsson politisk comeback i SD