enfunderandeman skrev 2024-06-10 23:21:08 följande:
Jag som man, tycker nog att det mest är klappträn till män som beter sig som pojkar hänger där. Och mycket bittra män. Och bittra incels. En del inlägg är rätt roande, för det är så jävla korkade till att börja med.
Kan inte tänka mig att många av dom där är speciellt framgångsrika med kvinnor i verkliga livet. Dom lever nog ut sina fantasier och drömmar i text där.
Och om det nu är någon stackars kvinna som har ihop det med någon av dessa låg begåvade män. Skulle jag tippa på att hon antingen inte har några större krav på en partner, väldigt dåligt självförtroende. Eller så går hon med på mycket skit i förhållandet. Är mer vanligt än man tror sorgligt nog.
Det finns bara två sätt det pratar om kvinnor, antingen nedlåtande eller som objekt
Och till er kvinnor, nej alla vi män beter oss inte så där.
Skulle skämmas om mina systrar eller systerdöttrar såg mig bete mig så där. Jag vill vara ett bra föredöme. Speciellt nu när allt fler kvinnor verkar ta avstånd. Våran kultur emellan män och kvinnor är inte bra i Sverige längre. Och jag tror det återspeglar sig lite i det låga födelsetalen. Samhället är mer hårt och hatiskt idag tyvärr.
Fast det där är en otroligt simpel endimensionell bild av Flashback. Visst, tittar du på brottstrådarna på heta ämnen stämmer det att det är incels och rasister som ryggdunkar varandra.
Men du har underforum för nästan allt, där du har en ovärdelig källa till kunskap, du kommer med största sannolikhet få svar på vad du än vill, med källhänvisning. Har för mig att det är runt 1.5m medlemmar, och även om det är en hel del inaktiva och dubbelkonton är det ändå ett enormt antal människor du drar över en kam baserat på din reflektion av ytskrapet.
Var tredje svensk läser på Flashback, det om något säger väl en del.
Sen kan man ju verkligen undra om din slutsats av männen här inne är framgångsrika med kvinnor, haha.